Check These Guys Out!!! Its A Must!!


PDA

View Full Version : Check These Guys Out!!! Its A Must!!


PRS1993
10-05-2009, 07:47 PM
OK go to this link http://www.youtube.com/watch?v=6OQSCrZcEOU [/URL] . These Guys are awesome. If the link doesnt work then go to youtube and look up "trailer vs. tornado". its the first video.

saxaxe
10-05-2009, 07:54 PM
This band sucks. Sorry.
They sound like every other mediocre pop rock band with breakdowns/screaming (popcore, if you will) on the planet.

EDIT:
And since I know you're gonna say it, throwing in a completely out of place sweep doesn't redeem the song.

handbanana
10-05-2009, 07:59 PM
:haha:

TimboSlice
10-05-2009, 08:01 PM
Where did they find a power outlet in the middle of a field?

I call witchcraft.

I also call genericism. Pretty done-before stuff.

hawk_kst
10-05-2009, 08:02 PM
Mehh... Lost Prophet if they could play guitar... Not anything special really...

xRenegadEx
10-05-2009, 08:14 PM
I could have lived without listening to that one.

GodofCheesecake
10-05-2009, 08:50 PM
Yeah, don't tell us the band name or genre beforehand or anything. It's not like that would make this post less obnoxious anyway.

EDIT: Lol at the singer's scene mullet.

cakeschmammert
10-05-2009, 08:52 PM
Nope.

alm0st a skat3r
10-05-2009, 09:06 PM
Lol at the singer's scene mullet.
:haha:

band sucks

Manos15
10-05-2009, 09:20 PM
Judging by the replies I will not waste my time listening to this band.

espguitar//
10-05-2009, 10:06 PM
the fact of the matter is.. If the bands guitarist has a les paul hanging down to their knees I don't think they will get much love on UG...

Okeefe Is Legit
10-05-2009, 10:16 PM
I swear sweeping is beginning to get more generic than the minor pentatonic...

saxaxe
10-05-2009, 10:18 PM
the fact of the matter is.. If the bands guitarist has a les paul hanging down to their knees I don't think they will get much love on UG...
Or if they choreograph their moves.
See 3:04

nashawa
10-06-2009, 11:28 AM
Truly terrible
My ears feel like they just got an abortion

Absolutely f*cking terrible.
The only redeeming feature was the scene mullet

Bertallica
10-06-2009, 11:33 AM
the fact of the matter is.. If the bands guitarist has a les paul hanging down to their knees I don't think they will get much love on UG...
It's not that low, but this still sucks.

JxD
10-06-2009, 04:37 PM
Truly terrible
My ears feel like they just got an abortion
I don't understand this comment, if your ears just got an abortion, shouldn't you feel good about yourself? It's like helping and old lady cross the street or saving an infant from a burning building or doing cocaine. Your body is supposed to release endorphins that give you a nice satisfying feeling.

thesceneislame
10-06-2009, 04:39 PM
i think theyre from my town, cause theyre always playing here and a lot of the girls go ape **** over them

catalyst329
10-06-2009, 04:51 PM
wrong forum if u ask me...

MustangMan311
10-06-2009, 05:00 PM
i think theyre from my town, cause theyre always playing here and a lot of the girls go ape **** over them
Pretty sure they're from North Carolina. If this is who I'm thinking about, they just got signed to Solid State or Tooth and Nail. Who knows / cares.

slorggetti
10-06-2009, 05:18 PM
I feel like I've heard this song a million times before...

handbanana
10-06-2009, 06:02 PM
this thread is a lawlacaust

xRenegadEx
10-06-2009, 11:26 PM
LMFAO!!!!! 2:14

Oh yeah he's hardcore ROFL.

BGSM
10-06-2009, 11:43 PM
AHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAH ^

rofl at the guy with dreds

nice moves at 3:01 onwards too.

Okeefe Is Legit
10-06-2009, 11:51 PM
LMFAO!!!!! 2:14

Oh yeah he's hardcore ROFL.

That guy's doing it wrong


http://www.youtube.com/watch?v=jGPQOOBSc4c

:46

xRenegadEx
10-06-2009, 11:55 PM
That guy's doing it wrong


http://www.youtube.com/watch?v=jGPQOOBSc4c

:46
Woohoo now I know I'm doing it right.

For a second I though the other guy was doing it correctly ,but his just looks pussified.

Okeefe Is Legit
10-07-2009, 12:05 AM
Woohoo now I know I'm doing it right.

For a second I though the other guy was doing it correctly ,but his just looks pussified.

yeah bro exactly

waldorphPRS41
10-07-2009, 12:29 AM
What's up 2003?

aggiefan33
10-07-2009, 12:36 AM
I don't understand this comment, if your ears just got an abortion, shouldn't you feel good about yourself? It's like helping and old lady cross the street or saving an infant from a burning building or doing cocaine. Your body is supposed to release endorphins that give you a nice satisfying feeling.
I think he meant something more along the lines of: his ears got aborted with a coat hanger and then were set on fire.

Okeefe Is Legit
10-07-2009, 12:42 AM
I think he meant something more along the lines of: his ears got aborted with a coat hanger and then were set on fire.

I'm pretty sure that he was just poking fun at abortions saying that when it happens it's a more pleasant moment than anything (except not really in most irl cases).

I'd say this band is comparable to being lost in the rocky mountains and resorting to eating yourself in order to not starve to death.

nashawa
10-07-2009, 12:46 AM
I think he meant something more along the lines of: his ears got aborted with a coat hanger and then were set on fire.

Close...
Set on fire? What kind of abortion clinics have you been to?

"Well there you go ma'am, you're all aborted and ready to go. Oh, but protocol states we must first set you on fire before you leave. Have a good day"

saxaxe
10-07-2009, 01:03 AM
Close...
Set on fire? What kind of abortion clinics have you been to?

"Well there you go ma'am, you're all aborted and ready to go. Oh, but protocol states we must first set you on fire before you leave. Have a good day"
That only happens if you get your abortion on a day the right wing nutsos are protesting. They'll have their torches ready when you leave.

Valderama
10-07-2009, 01:15 AM
Or if they choreograph their moves.
See 3:04
I don't like the band but there's nothing wrong with that.
I would rather they do that than not move at all like some bands today.
Plus, preparedness actually goes a long way, especially in music performance and fans love it aswell, and at the end of the day, you are there to entertain them.

Lead singer looks like ABRB bassist.

saxaxe
10-07-2009, 01:19 AM
I don't like the band but there's nothing wrong with that.
I would rather they do that than not move at all like some bands today.
Plus, preparedness actually goes a long way, especially in music performance and fans love it aswell, and at the end of the day, you are there to entertain them.

Lead singer looks like ABRB bassist.
I have to say, choreographed performance moves are one of the single most annoying things in hardcore/metalcore/popmetalcore. This music is about passion, feeling the music you're playing and expressing yourself, not making sure you're headbanging or bopping in time with the rest of your band. Intentionally synchronized stage moves can ruin a performance for me.

nashawa
10-07-2009, 01:27 AM
^small portion of that will become sig'd very shortly. Try to guess which part...

As far as choreography goes, I like the synchronized headbangs that Confide do on stage. Other than that though...

GodofCheesecake
10-07-2009, 01:31 AM
Well I don't think headbanging falls under synchronized dances, since if you're NOT synchronized then you're off time and suck at headbanging...

nashawa
10-07-2009, 01:33 AM
true enough

saxaxe
10-07-2009, 01:37 AM
Well I don't think headbanging falls under synchronized dances, since if you're NOT synchronized then you're off time and suck at headbanging..l.
Definitely true, but sometimes you can watch a band and EVERY MEMBER is headbanging with the same motion at exactly the same time, etc and it's so painfully obvious that it's choreographed. I mean sure, in a LOT of instances, a couple of the members will headbang in synch, but sometimes it's definitely choreographed. For example, the Attack Attack video for Stick Stickly or whatever. Their synchronization is NOT just coincidence.

GodofCheesecake
10-07-2009, 01:53 AM
Why would you assume that, dude? They just have sick dance skills.

saxaxe
10-07-2009, 02:09 AM
Why would you assume that, dude? They just have sick dance skills.
:haha
I'm so glad I know you well enough to see the sarcasm.

GodofCheesecake
10-07-2009, 02:12 AM
:haha me too.

BGSM
10-07-2009, 02:16 AM
I have to say, choreographed performance moves are one of the single most annoying things in hardcore/metalcore/popmetalcore. This music is about passion, feeling the music you're playing and expressing yourself, not making sure you're headbanging or bopping in time with the rest of your band. Intentionally synchronized stage moves can ruin a performance for me.

+1 +1 +1

cakeschmammert
10-07-2009, 07:58 AM
http://www.myspace.com/novella

this band is the biggest embarressment to my city.

xRenegadEx
10-07-2009, 02:55 PM
http://www.myspace.com/novella

this band is the biggest embarressment to my city.
Well that wasn't THAT bad ,but better bands doing the same thing.

EDIT: Nevermind horrible music is horrible. That high voice clean vox ruined my day.

thesceneislame
10-07-2009, 03:53 PM
http://www.myspace.com/novella

this band is the biggest embarressment to my city.
that was baddd

BGSM
10-07-2009, 04:03 PM
http://www.myspace.com/novella

this band is the biggest embarressment to my city.

never knew it was so easy to get endorsements...

ratracekid111
10-17-2009, 10:45 PM
this video sucks nuts..

But the bands not to bad, i have their latest ep. I like it alot.