The Global xNEGATRONx Project


PDA

View Full Version : The Global xNEGATRONx Project


Internal Chaos
09-20-2011, 06:19 AM
With the amount of people asking about xNEGATRONx in the last few months, the birth of xNAGGERTRONx and the general movement of joke hardcore bands, I am proposing a business deal to all of you fine gentlemen

I would like to start the Global xNEGATRONx Project. That includes everyone writing and doing gang vocals. I will myself be recording the album that everyone has written. If people want to actually have it sold, distributing royalties will be a massive pain in the arse so I would prefer to keep it free, but if it's paid we could make it work. And now, the best part

I would like to actually form bands. Could be one, could be 15. Anything is possible. Know 4 people in Boston who like pissing off edge kids? Play shows as xNEGATRONx. Wanna make a 2 piece experimental acoustic hardcore cover band? Play shows as xNEGATRONx

Before you negatively comment, haterz gawn hate. I know for a fact some people will be keen, and I would love this to get underway. This will be a new chapter in the Abraxis Productions label (which I will be making a hardcore compilation on if anyone is interesting) and I doubt this has been done before

LET'S GET STARTED

Magero
09-20-2011, 06:26 AM
You know that I'm in. Down like a clown with down's syndrome. Also, on the money issue, could just make it a rule that all funds go into a band fund that will just finance either more band stuff, or the label. I don't have an issue with not making a dollar out of it. Any live shows should obviously be paid to the respective members, but that's way down the line anyway.

Internal Chaos
09-20-2011, 06:29 AM
Yeah whoever plays the show gets the money, which will be a rule of thumb. Maybe we could make a band fund that would be used to physically press copies. I will obviously do a cassette (I have about 60 blank tapes) but if I could afford to do CD's or even vinyl that would be awesome.

Magero
09-20-2011, 06:30 AM
So.... serious music, stupid lyrics/attitude?

I'll get started.

Internal Chaos
09-20-2011, 06:33 AM
Oh yes, I forgot.

It will be half thrash/beatdown style, half powerviolence, just like the first EP. I am sure you all have the EP but if not I will reupload it shortly. Make the music good, and the vocals overly straightedge. Doesn't have to be a joke, just way to in your face. Example of the newest xNEGATRONx (very rough) demo:

http://soundcloud.com/xnegatronx/xnegatronx-xxxxx

Don't tell me to try it coz I really don't wanna
I know it's just a little sip but I WON'T BREAK MY HONOUR
I made a commitment, I'm taking a stand
I'm taking violent protest with an X on my hand

I might be a drag and I might not have fun
But I won't be the sucker who dies with black shit in my lungs
I know I'm just a teen, but this shit is for life
I have to keep my mind sharp, like a ****ing knife

My passion for straightedge will never stray
I got an XXX leg tat at 17 years of age
And when I grow up and break edge when I'm old
I'll just add another X and say it stands for XXXX Gold

Straight edge is a part of me
I will never drink casually
Straight edge is a part of me
I won't enjoy it responsibly

Magero
09-20-2011, 07:28 AM
:haha
I love you, man.

brad5992
09-20-2011, 08:34 AM
Don't tell me to try it coz I really don't wanna
I know it's just a little sip but I WON'T BREAK MY HONOUR
I made a commitment, I'm taking a stand
I'm taking violent protest with an X on my hand

I might be a drag and I might not have fun
But I won't be the sucker who dies with black shit in my lungs
I know I'm just a teen, but this shit is for life
I have to keep my mind sharp, like a ****ing knife

My passion for straightedge will never stray
I got an XXX leg tat at 17 years of age
And when I grow up and break edge when I'm old
I'll just add another X and say it stands for XXXX Gold

Straight edge is a part of me
I will never drink casually
Straight edge is a part of me
I won't enjoy it responsibly

This... this is just amazing :haha:

Cianyx
09-20-2011, 09:02 AM
:haha
aussie references ftw

Magero
09-20-2011, 09:09 AM
First album really should be called "xOI NAAAH CAAAAARNTx".

phoenix_crush
09-20-2011, 09:23 AM
This could be really cool

synestershadows
09-20-2011, 12:41 PM
I might be down. Can we be like this? http://www.youtube.com/watch?v=5AQ6kF6A8vQ

EDIT: Are those fuckin midi guitars? :haha:

I've got a straight edge tattoo on my hairless forehead
I say, "FUCK YOU MAN! IF YOU MESS WITH ME YOU'RE DEAD!"
Don't hand me that bottle with the poison inside
If you do, the front page of the newspaper will read "HOMICIDE!"

I just came up with that.

technicolour
09-20-2011, 04:01 PM
I might be down. Can we be like this? http://www.youtube.com/watch?v=5AQ6kF6A8vQ

.

no.

I'm a little confused though...are we collectively writing songs, or is internal chaos writing them, and then our bands will perform them? Or, are we just playing our own songs under the guise of negatron?

zezimathehero
09-20-2011, 04:02 PM
My friend and I are starting a joke dubstep/emmure band with mocking straight edge lyrics, can we be a part of this?
S-X-E
STRAIGHT EDGE LIFE
MEANS I CAN ONLY **** MY WIFE

robnewland
09-20-2011, 04:30 PM
No liquor, cigarettes, drugs or pills
A big mac and fries gives me my fill,
Part-time vegan when I go to shows
I lack the commitment, but who needs to know?

/bored

Ideas for tacky gang vox:
KILL. THE. POSERS.

ChemicalFire
09-20-2011, 04:51 PM
This is ridiculous... xD

Internal Chaos
09-20-2011, 05:38 PM
I think a mosh/dubstep band is nothing like xNEGATRONx... I'm talking about people literally playing xNEGATRONx songs. If we can convinced the whole earth that we're straightedge, I will die a happy man.

technicolour
09-20-2011, 06:41 PM
most people will have to write more subtle lyrics if that's your goal

robnewland
09-20-2011, 06:43 PM
What would be funny about that?

Internal Chaos
09-20-2011, 07:04 PM
technicolour, we sold shirts to people that had 'SKIN FOR THE WIN' on the back. It really won't be that hard

technicolour
09-20-2011, 09:02 PM
C2! H5! O! H!
We Don't Need No Eth An Ol

BK202
09-20-2011, 09:17 PM
Wait, so are we writing our own lyrics or using actual xNEGATRONx stuff?

zezimathehero
09-20-2011, 09:17 PM
Ethanol? More like Etha-No!

brad5992
09-20-2011, 09:53 PM
Ok everyone just, BACKDAFUCKUP

Magero
09-20-2011, 10:32 PM
NOW TURN TO DUUUUUST

BACKDAFUCKUP

WHY CAN'T YOU SEE THAT LUUUUUUUST
ISSSSS
BUUUUUUUUUSSST

DUH DUN DUUUUUUUUUUUN

I get the impression that we're all writing/contributing and it will just become a global melting pot of retarded faux-edge. We're kinda like Space Balls: The Lunchbox, only we're "Anti-Edge Movement: The Band".

Amuro Jay
09-20-2011, 10:59 PM
Oh man. This is a great idea.

I'm down.

Internal Chaos
09-20-2011, 11:25 PM
Yeah write your own lyrics. The rules:

1. If it is a hardcore track, must have a breakdown. I don't want massive moshy parts, just a half time/2 step part
2. If it is a powerviolence track, can go for no longer than a minute
3. All track names must have x's around them
4. All tracks must have the words 'straightedge', 'pride', 'fuck you', 'poser' or the like included

Potential track names:

xTHC, Not For Mex
xFuck Upx
xTattered Jeans, Shattered Dreamsx

You all know what to do.

synestershadows
09-20-2011, 11:28 PM
xSKINSx

ChemicalFire
09-20-2011, 11:30 PM
xSKINSx

xONLYSKINSAREONMYBONESx

Amuro Jay
09-20-2011, 11:38 PM
I started work on a couple of really generic hardcore tracks back in 2010 but never got anywhere with them, you want some? I could probably fix them up and actually make some of them sound decent.

Cianyx
09-21-2011, 04:53 AM
Can you re-up your ep? :3 It's on my old computer and I did not save it

12shinn21
09-21-2011, 06:11 AM
Can you re-up your ep? :3 It's on my old computer and I did not save it
I re-upped it not so long ago, here.

http://www.mediafire.com/?enoo9ngq0g0o9ee

Internal Chaos
09-21-2011, 06:58 AM
I started work on a couple of really generic hardcore tracks back in 2010 but never got anywhere with them, you want some? I could probably fix them up and actually make some of them sound decent.
Yeah man that would be sick. My email is abraxisproductions@gmail.com, give me your full name there too so I can credit you


I re-upped it not so long ago, here.

http://www.mediafire.com/?enoo9ngq0g0o9ee
Thanks for that man, much appreciated

Cianyx
09-21-2011, 07:15 AM
Thanks!

InstantAXonHero
09-22-2011, 06:12 AM
xFakeID?Not4mex

synestershadows
09-22-2011, 12:48 PM
xFakeID?Not4mex
This.

Amuro Jay
09-22-2011, 01:11 PM
Awesome, I'm gonna try to get something together soon for you.

lookpizza
09-23-2011, 11:52 PM
I have a straightedge tattoo I got stupid drunk. I'd be in if I had the time or motivation.

BK202
09-24-2011, 12:04 AM
Awesome, I'm gonna try to get something together soon for you.
HEY because you live by me, we can perform as xNEGATRONx.

androidkaita
09-28-2011, 02:11 AM
This is ****ing hilarious

synestershadows
09-28-2011, 01:34 PM
HAHAHAHAHAHA completely forgot about this. http://dl.dropbox.com/u/13361701/xnaggertronx.mp3

Magero
09-28-2011, 01:43 PM
I found a 30 second long, grand total of 2 riffs, hardcore song of mine called xFuck Itx". Usable? Only if we increase the tempo and lower the run time.

12shinn21
09-28-2011, 08:16 PM
This isn't that good, but at least I tried. I can't do breakdowns but I think one should go at the end.

XHateMoshx

Yeah we're hitting a show on a Friday Night
Feeling pretty tough, we're looking for a fight
The venue's a pub, that shit isn't cool -
'cause alcohol, yeah it ain't our fuel!

There's a bar at the back that we won't ignore
The breakdowns hit and we're punching the floor
The drunks are moving from the bar to the pit
That's all it takes for us to lose our shit

Two-step
Windmill
Spin Kick
Hate mosh

technicolour
09-28-2011, 08:58 PM
go ahead and speak your bit
you rotten scumbag piece of shit
to snorting coke from smoking weed
another junkie **** to walk the streets
try to play the elitist role
but it never quite works out for you
cause beneath your ****ing ego
lies the itch for more ****ing dope
wasting away, day after day
and now your time's almost up
and i can't wait to piss on your grave.





oh wait........................