Bury Your Dead


PDA

View Full Version : Bury Your Dead


JoshMartyr
10-03-2006, 10:32 PM
Anyone like them? Even though they over use breakdowns they are still one of my favorite bands.

Prepare To Burn
10-03-2006, 11:27 PM
I think breakdowns are one of hardcore's best features, especially those of bury your dead. I love bury your dead, but unfortunatley many people find them boring and generic, which I can understand to a certain extent.

PTH_Fan
10-04-2006, 12:04 AM
I ****in love the song the poison apple

kaktusnpoop
10-04-2006, 12:24 AM
didn't they go on tour with korn and the deftones?

Prepare To Burn
10-04-2006, 12:31 AM
didn't they go on tour with korn and the deftones?
Ah, god I ****ing hope not.

Disco Vietnam
10-04-2006, 06:46 AM
Ah, god I ****ing hope not.
They did indeed.

thedoctordragon
10-04-2006, 09:19 AM
Dude, the Deftones ****ing rock.

kaktusnpoop
10-04-2006, 11:51 AM
They did indeed.

wow
i honestly don't know what to say

PaintOurSilence
10-04-2006, 03:31 PM
Quite an awesome band if I do say so myself.

VoodooChilDD13
10-04-2006, 04:38 PM
yeah i saw them live there energy is ****ing amazing. i heard they were starting a tour with KSE and Shadows Fall anyone know anything on this?

Prepare To Burn
10-04-2006, 05:24 PM
They did indeed.
I really had alot of respect for them until now, thanks alot man. :cry: :cry: :cry:

RHCPhysco8
10-04-2006, 06:00 PM
Just because they toured with a couple of nu metal bands?


Wow....


Well they're a **** band anyway....

hXcMacbeth3
10-04-2006, 06:06 PM
yeah, ive tried so many times to give them a chance and tried to get into their music, but its not possible...they are just awful...like i would like to get into them cuz every once in awhile its nice to listen to a band that is just straight breakdowns and stuff like that but they are just to crappy

Prepare To Burn
10-04-2006, 06:35 PM
Just because they toured with a couple of nu metal bands?


Wow....


Well they're a **** band anyway....
Yeah, two nu metal bands that take to the word gay to new heights.

kaktusnpoop
10-04-2006, 06:57 PM
Yeah, two nu metal bands that take to the word gay to new heights.

i concur

Gomorrah
10-04-2006, 08:35 PM
Yeah, two nu metal bands that take to the word gay to new heights.

lol

hatebreed219
10-04-2006, 11:02 PM
typical hardcore? yes
do i love them anyway? yes
why? because they're stereo-typical hardcore, and they got me into "real" hardcore.
so i thank them.
by listening to them.

apc--ibanez
10-05-2006, 05:34 AM
Yeah, two nu metal bands that take to the word gay to new heights.

Deftones are hardly nu metal

Prepare To Burn
10-05-2006, 06:04 AM
Deftones are hardly nu metal
Preach about that to the nu metal forum buddy, but they uses almost exclusivley chordal riffs, have a DJ and sound absolutley generic and boringx47, Wow it is a wonder that it's classified as nu metal. :rolleyes:

demonhunter2
10-05-2006, 12:08 PM
good band...

shai_savant
10-05-2006, 10:42 PM
b00000ring after a few listens

recoilofdarknes
10-06-2006, 11:39 AM
im getting ready to see these guys with Killswitch Engage and Shadows Fall, have never heard of them so i figured i'd look them up...............are they any good???????

StuartR
10-06-2006, 12:34 PM
Yeah, two nu metal bands that take to the word gay to new heights.

not cool

Prepare To Burn
10-06-2006, 07:07 PM
not cool
What's that supposed to mean??? .......wanker.

mh250nt
10-06-2006, 07:16 PM
I really like the song "Magnolia" but I don't really like the rest of their stuff. They put on a good live show though.

outofmyelement?
10-06-2006, 08:23 PM
Bury Your ****in Dead!

technicolour
10-06-2006, 08:34 PM
Hate their sound, reminds me of Throwdown, and tough guy hardcore is pretty lame.

StuartR
10-07-2006, 08:14 AM
What's that supposed to mean??? .......wanker.

That's supposed to mean homophobia is not cool.

RHCPhysco8
10-07-2006, 12:28 PM
typical hardcore? yes
do i love them anyway? yes
why? because they're stereo-typical hardcore, and they got me into "real" hardcore.
so i thank them.
by listening to them.

Finally an honest reply.

Prepare To Burn
10-07-2006, 07:20 PM
That's supposed to mean homophobia is not cool.
Ok, I'll rephrase it for you, I understand....your sensative. "yeah two nu metal bands that take the word Sh*t to a new height"

.willy.
10-08-2006, 03:01 AM
Bury your dead are brutal!
I liked You had me at hello the best.
Cover your tracks was good
Beauty and the breakdown I havent really listend too as much...

**** they get me pumped up

Bury Your F*ckin Dead!!!!!

YouSmellExcited
10-13-2006, 09:01 PM
Tough guy hardcore.
Not really my thing.
Although I do enjoy listening to them. They get me pumped for shows and **** like that.

PTH_Fan
10-14-2006, 05:16 PM
Can someone write a house of straws tab I really like that song

Skat64er
10-15-2006, 11:03 AM
their alrite, even tho like most of my friends are always like "BURY YOUR ****ING DEAD!" their alrite, i like a few of their songs, but after a while it all gets old and sounds the same, not really into tough guy hardcore too much anyways, cept throwdown :D

redXraven
10-15-2006, 10:23 PM
didn't they go on tour with korn and the deftones?

yessir they did, i was in the pit moshing to "BURY YOUR F***ING DEAD*

and just cause 2 nu-metal bands were with them doesnt degrade them

and there both great bands anyway so whats to complain about.

VoodooChilDD13
10-16-2006, 04:54 PM
their alrite, even tho like most of my friends are always like "BURY YOUR ****ING DEAD!" their alrite, i like a few of their songs, but after a while it all gets old and sounds the same, not really into tough guy hardcore too much anyways, cept throwdown :D


isnt it weird dude i think the exact same thing. i saw byd they were nasty but throwdown is probably the only other tough guy hardcore band i like. and i know like 10 other people who think that too haha. cool :)

Let It Burn...
10-29-2006, 10:53 AM
well, i like them, but most of all their guitarsound is pretty original in my eyes. Anyone know's what amps they're using or even some amp-settings?

ThisPerishedMin
10-29-2006, 11:01 AM
i love xgenericxcorex!!!1one!!1lrelvelkajka;s!1on1!!


seriously...i cant get into them like...at all...for some reason? :confused:

no real loss in the end