i always talk in monotone...what can I do?


PDA

View Full Version : i always talk in monotone...what can I do?


StrokeMidnight
05-12-2008, 03:14 PM
Ok so apparently whenever I talk I talk in a monotone. I dunno how to fix this because I don't realize it. I always thought I sounded energetic. Apparently not. I don't feel bored, but apparently when I speak I sound bored. Any tips on things I can do to make my voice less boring.


I know this is kind of a stupid thread because a lot of you are just gonna say put more emotion into your voice, but there have got to be some tips since I've seen tips for stuff even stupider than this.

Delanoir
05-12-2008, 03:15 PM
Learn how to sing.

12Jim34
05-12-2008, 03:15 PM
Try talking in a monotone voice and see what happens.

coca_cola
05-12-2008, 03:16 PM
talk like herman ri

try no to **** on anyones head

Jackal58
05-12-2008, 03:16 PM
Become Stephen Wright

Gaz_m2k5
05-12-2008, 03:16 PM
I got you your orange sherrrrrr-berrrrrt.

mreed1990
05-12-2008, 03:17 PM
scream cuss words

Aqua Dementia
05-12-2008, 03:17 PM
Just don't speak, you'll never have the problem then.

BassGrandma
05-12-2008, 03:17 PM
open your mouth when you speek, maybe your mouth isnt moving

Kid_Thorazine
05-12-2008, 03:17 PM
Learn how to sing.

yeah that does help, so does purposely speaking in an exaggerated manner, or at least what sounds exaggerated to you, just make sure you don't go too over the top or you will sound like a complete tool.

StrokeMidnight
05-12-2008, 03:17 PM
Try talking in a monotone voice and see what happens.

Haha one time I tried that and people asked if I was a robot. :p:

Maybe it's lack of sleep. Today I got up, went to the pencil sharpener...and after three minutes of sharpening my pencil...realized that it was a pen that I had put in the pencil sharpener.

DigUpHerBones
05-12-2008, 03:18 PM
Eh, I know someone who always talks in monotone and it just gives them more character.

reaume140
05-12-2008, 03:21 PM
Kill People.

notsojoeyb4eva
05-12-2008, 03:21 PM
:haha I have a friend who has the same thing, but we think its hilarious, its sort of what makes him... him. Its part of you, don't change.

But on a serious note talk constantly in a cockney accent. Will work like a charm guv'nor.

:cheers:

Ed Hunter
05-12-2008, 03:22 PM
Christopher Lee: Emulate him.

or

Samuel L Jackson: Emulate him... MOTHERF*CKER!

Don't Panic Ok?
05-12-2008, 03:22 PM
Don't talk.

Get a mask, a bucket, and a killswitch.

You'll know what to do.

StrokeMidnight
05-12-2008, 03:23 PM
:haha I have a friend who has the same thing, but we think its hilarious, its sort of what makes him... him. Its part of you, don't change.

But on a serious note talk constantly in a cockney accent. Will work like a charm guv'nor.

:cheers:

The reason I want to change is because everyone thinks that I hate my life and that's why I speak like I do. Meanwhile I'm one of the happiest people. It just contradicts my personality so much.

zerodeck
05-12-2008, 03:23 PM
Haha one time I tried that and people asked if I was a robot. :p:

Maybe it's lack of sleep. Today I got up, went to the pencil sharpener...and after three minutes of sharpening my pencil...realized that it was a pen that I had put in the pencil sharpener.

Is that your normal wake up-ritual?

StrokeMidnight
05-12-2008, 03:25 PM
Is that your normal wake up-ritual?

I actually laughed out loud at that. That's the first time I have ever on this site. I'm still laughing. I meant that I was doing some work and then suddenly I said oh I have to go sharpen my pencil, but I was using a pen...

rabidguitarist
05-12-2008, 03:26 PM
Speak through a vocoder that's constantly playing the melody from "a whole new world".

TJ1991
05-12-2008, 03:27 PM
Haha one time I tried that and people asked if I was a robot. :p:

Maybe it's lack of sleep. Today I got up, went to the pencil sharpener...and after three minutes of sharpening my pencil...realized that it was a pen that I had put in the pencil sharpener.
Pics or it didnt happen :p:

I have the same problem to be honest. Apparently I sound less monotonous when I'm less stressed, maybe that's something to do with it?

notsojoeyb4eva
05-12-2008, 03:27 PM
The reason I want to change is because everyone thinks that I hate my life and that's why I speak like I do. Meanwhile I'm one of the happiest people. It just contradicts my personality so much.

Well then its the cockney accent isn't it?

:cheers:

metalist86435
05-12-2008, 03:27 PM
All norwegians talk in monotone.

msierragtz
05-12-2008, 03:31 PM
Try drama classes, they'll teach you how to speak loud and clear, with lots of emotion.

AVA_Plus44_182
05-12-2008, 03:36 PM
Jemaine from Flight of the Conchords talks in a monotone all the time and he's really cool. It's just part of your personality, don't fret if people don't like it.

CobainBohnam
05-12-2008, 03:38 PM
Get a job at Moviefone.

MrGuitar123
05-12-2008, 03:38 PM
I sort of have that problem, but thats because I'm not paying attention to how I speak. If I were trying to be funny or telling a story it changes.

Ichikurosaki
05-12-2008, 03:40 PM
Monotone ftw.

Don't change.

StrokeMidnight
05-12-2008, 03:42 PM
All norwegians talk in monotone.

I'm not Norwegian. At all. :P Not a single part of me is Norwegian.

rockergurl09
05-12-2008, 03:42 PM
Ok so apparently whenever I talk I talk in a monotone. I dunno how to fix this because I don't realize it. I always thought I sounded energetic. Apparently not. I don't feel bored, but apparently when I speak I sound bored. Any tips on things I can do to make my voice less boring.


I know this is kind of a stupid thread because a lot of you are just gonna say put more emotion into your voice, but there have got to be some tips since I've seen tips for stuff even stupider than this.

I had the same problem. Now I have a problem with sounding unintentionally sarcastic all the time.

Just intentionally put more inflection into your voice, like more pitch contrast when you're hyper, make the pitch go up a bit when asking questions, stuff like that. After a while, it will be more subconscious.

QueenZeppelin
05-12-2008, 03:49 PM
Put your testicles in a vice, it might raise you an octave or two :cheers:

12Jim34
05-12-2008, 03:51 PM
Put your testicles in a vice, it might raise you an octave or two :cheers:

Having a high-pitched voice would actually be worse.

QueenZeppelin
05-12-2008, 03:52 PM
Having a high-pitched voice would actually be worse.

Never said it would be an improvement, he just won't be monotone :haha

teh_Beatles
05-12-2008, 03:53 PM
Ok so apparently whenever I talk I talk in a monotone. I dunno how to fix this because I don't realize it. I always thought I sounded energetic. Apparently not. I don't feel bored, but apparently when I speak I sound bored. Any tips on things I can do to make my voice less boring.


I know this is kind of a stupid thread because a lot of you are just gonna say put more emotion into your voice, but there have got to be some tips since I've seen tips for stuff even stupider than this.

I was going to make fun of you... But then I saw your sig about Miles, and realized that you must be cool. :cool:

Try talking like other people, like famous people, from movies, that will probably train your voice to talk differently. Im not really sure if the singing will help very much, because Microsoft Sam also changes tone, but he still sounds monotone. :p:

Martyr's Prayer
05-12-2008, 04:02 PM
You probably have voice immodulation. Scientists project that by the year 2015 over 300 people worldwide will be effected.

walkinbazooka
05-12-2008, 04:06 PM
Try talking in a monotone voice and see what happens.
Oh shi-

Jackolas
05-12-2008, 04:10 PM
Get someone to poke you with random scolding items.

666_Pounder
05-12-2008, 04:12 PM
Become Stephen Hawking

Better idea.

bloodshed344
05-12-2008, 06:44 PM
You probably have voice immodulation. Scientists project that by the year 2015 over 300 people worldwide will be effected.
That made me lol for some reason.

StrokeMidnight
05-12-2008, 07:15 PM
I was going to make fun of you... But then I saw your sig about Miles, and realized that you must be cool. :cool:

Try talking like other people, like famous people, from movies, that will probably train your voice to talk differently. Im not really sure if the singing will help very much, because Microsoft Sam also changes tone, but he still sounds monotone. :p:

Yay a compliment! Sigged. :) Good day sir!