Go Back   UG Community @ Ultimate-Guitar.Com > Search Forums
User Name  
Password
Search:

Showing results 1 to 22 of 22
Search took 0.11 seconds.
Search: Posts Made By: davyyy
Forum: Tabs & Chords 03-03-2014, 11:24 PM
Replies: 7
Views: 830
Posted By davyyy
had to give it a listen just because of the title...

had to give it a listen just because of the title lol.
im going to be honest, post hardcore isn't really my thing, but the acoustic version I gotta say is really nice. almost sounds like a modern...
Forum: Tabs & Chords 08-26-2013, 07:20 PM
Replies: 5
Views: 692
Posted By davyyy
really nice testament vibe you got in it, would...

really nice testament vibe you got in it, would love to hear it with the solos. but its pretty good!
Forum: Tabs & Chords 02-08-2013, 02:35 AM
Replies: 28
Views: 1,149
Posted By davyyy
I found this to be quite good actually. It has a...

I found this to be quite good actually. It has a funk rock sound, very nice and refreshing compared to all the genericprogcore that you usually see here haha. But its pretty good, Id say the second...
Forum: Tabs & Chords 12-14-2012, 12:15 PM
Replies: 8
Views: 973
Posted By davyyy
This was really cool, I'm not sure if its a...

This was really cool, I'm not sure if its a placebo but I really got that oldschool courage the cowardly dog vibe from it. The part that comes in at bar 23 is really awesome too, reminds me of...
Forum: The Pit 06-29-2012, 11:12 PM
Replies: 3,113
Views: 32,671
Posted By davyyy
it's actually pretty cool, you kind of look like...

it's actually pretty cool, you kind of look like Oates from hall and oates.
Forum: The Pit 06-29-2012, 10:53 PM
Replies: 3,113
Views: 32,671
Posted By davyyy
being told to leave by a kid with a jewfro........

being told to leave by a kid with a jewfro..... oh lord, my pride.
Forum: The Pit 06-28-2012, 10:11 PM
Replies: 3,113
Views: 32,671
Posted By davyyy
You know whats unbelievable? No teams are...

You know whats unbelievable? No teams are interested in Sean Avery, I mean damn what a great gayer, oh damn I mean player!
Forum: Tabs & Chords 04-15-2012, 12:50 PM
Replies: 3
Views: 457
Posted By davyyy
paint me like one of your french girls

paint me like one of your french girls
Forum: Tabs & Chords 04-13-2012, 01:58 PM
Replies: 8
Views: 698
Posted By davyyy
umm.... the first riff... yeah i'll just let...

umm.... the first riff... yeah i'll just let someone else say it.
Forum: Tabs & Chords 02-07-2012, 02:07 PM
Replies: 34
Views: 3,337
Posted By davyyy
No problems with gpx files here. This is really...

No problems with gpx files here.

This is really good though, you really get a feeling of a war or a battle from the overall sound of it. The chorus riff is paticularly interesting, thats a cool...
Forum: Tabs & Chords 09-06-2011, 05:57 PM
Replies: 4
Views: 384
Posted By davyyy
Wow this is definatly Opeth influenced, in fact I...

Wow this is definatly Opeth influenced, in fact I believe the riff at bar 72 is from one of their songs, so you might want to change that haha. Other then that, I think its pretty good, Id just be a...
Forum: Tabs & Chords 07-15-2011, 03:21 PM
Replies: 1
Views: 305
Posted By davyyy
Mrs. Chesterbrook (hard rock) GPX, GP5

So this is a bit of a song me and my band have been working on. One of my friends was telling me about he hooked up with some preppy country club milf and it inspired us to write a song about haha....
Forum: Tabs & Chords 07-15-2011, 03:13 PM
Replies: 9
Views: 491
Posted By davyyy
This sounds pretty good, I think its definatly...

This sounds pretty good, I think its definatly worth finishing.
The riff that comes in at bar 18 is very Testament like, which is good because theyre pretty awesome :P Actually, the whole thing...
Forum: Tabs & Chords 06-04-2011, 03:33 PM
Replies: 30
Views: 1,693
Posted By davyyy
Im not really a prog metal fan at all, but this...

Im not really a prog metal fan at all, but this one's pretty good I must say, I love the atmospheric sound you have going on, and the kind of hmm new age-ish sound you have in the riffs, it doesnt...
Forum: Tabs & Chords 06-04-2011, 03:19 PM
Replies: 4
Views: 268
Posted By davyyy
Thanks man, yeah its two guitars for one track, I...

Thanks man, yeah its two guitars for one track, I just thought it sounded better with both parts playing on one track and double tracking it. GP6 has all these crazy effects so It really came about...
Forum: Tabs & Chords 06-04-2011, 12:24 PM
Replies: 4
Views: 268
Posted By davyyy
Haha, Trust me I dont listen to that group, and...

Haha, Trust me I dont listen to that group, and its most likely going to be instrumental xD
Forum: Tabs & Chords 06-04-2011, 12:58 AM
Replies: 4
Views: 268
Posted By davyyy
Little Piggies (unfinished album opener)

This is most likely going to be the intro for an industrial rock project me and some friends are doing. It was inspired by a creepy dream I had of a clown cutting off my toes and eating them and...
Forum: Tabs & Chords 03-30-2011, 08:29 PM
Replies: 7
Views: 437
Posted By davyyy
I wasnt accusing or anything, I was just pointing...

I wasnt accusing or anything, I was just pointing out the similarities, I mean its a cool song, but I have a feeling other people might notice that too so you might get in trouble haha.
Forum: Tabs & Chords 03-30-2011, 08:27 PM
Replies: 1
Views: 410
Posted By davyyy
Wow, this was quite good for a pop song, I really...

Wow, this was quite good for a pop song, I really like the chord change when it switches to the prechorus, kind of not what you would normally expect, but in a good way. The only thing I would change...
Forum: Tabs & Chords 03-29-2011, 04:55 PM
Replies: 7
Views: 437
Posted By davyyy
I gotta agree with christopher s up there, its...

I gotta agree with christopher s up there, its basically the chord change from "canon" with the vocal melody and lyrical ideas from white lion's when the children cry.
Forum: Tabs & Chords 02-05-2011, 07:24 PM
Replies: 4
Views: 385
Posted By davyyy
You got some pretty solid ideas going on in here,...

You got some pretty solid ideas going on in here, althought I think that main, 1st guitar riff should probably be in a drop A tuning, it would add more heaviness to it. The way you have it now is...
Forum: Tabs & Chords 02-05-2011, 05:04 PM
Replies: 17
Views: 1,839
Posted By davyyy
This is some pretty nice stuff you got here, its...

This is some pretty nice stuff you got here, its nice to see some different genres on this board rather than all the generic-core. I listened to all of the songs on your ep and I can give a much more...
Showing results 1 to 22 of 22

 
Forum Jump

All times are GMT -4. The time now is 07:26 AM.

Forum Archives / About / Terms of Use / Advertise / Contact / Ultimate-Guitar.Com © 2014
Powered by: vBulletin Version 3.0.9
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.