Go Back   UG Community @ Ultimate-Guitar.Com > Search Forums
User Name  
Password
Search:

Showing results 1 to 20 of 20
Search took 0.09 seconds.
Search: Posts Made By: Lanky24
Forum: Gear Building & Customizing 02-19-2013, 03:57 PM
Replies: 3
Views: 289
Posted By Lanky24
Cheers man. I've got a multi-effects pedal with...

Cheers man.

I've got a multi-effects pedal with a few different drive amp effects, gonna experiment this weekend.
Forum: Gear Building & Customizing 02-15-2013, 11:49 AM
Replies: 3
Views: 289
Posted By Lanky24
Update... I have a wide range of schematics to...

Update... I have a wide range of schematics to choose from that might do the job here:

http://www.diystompboxes.com/pedals/schematics.html

Lanky
Forum: Gear Building & Customizing 02-15-2013, 11:42 AM
Replies: 3
Views: 289
Posted By Lanky24
How to get the best of a Talkbox?

Afternoon Folks,

I have built a talk box, I spare you the details, it functions as an all it one unit, ie - it has the power amp to drive the horn driver and the mic pre-amp for return feed. It...
Forum: The Pit 10-05-2012, 01:09 PM
Replies: 22
Views: 653
Posted By Lanky24
You never seen Shawshank Redemption..? "I...

You never seen Shawshank Redemption..? "I had to come to prison to be a crook" - Andy Dufresne.
Forum: Gear Building & Customizing 01-05-2012, 08:45 AM
Replies: 12
Views: 512
Posted By Lanky24
OK, so I didnt finish by the end of the year, but...

OK, so I didnt finish by the end of the year, but I have now completed the heart and soul of the guitar. Its all wired up,/strung up (-1 snapped string)/fired up and sounding oh sooo goood!

I still...
Forum: Gear Building & Customizing 12-03-2011, 03:00 PM
Replies: 12
Views: 512
Posted By Lanky24
Update: Just stringing up and fine tuning the...

Update:

Just stringing up and fine tuning the nut slots, wanting on some top grade electronics from across the pint and a custom engraved truss rod cover.

Its looking like I'm gonna finish this by...
Forum: Gear Building & Customizing 11-16-2011, 05:15 PM
Replies: 12
Views: 512
Posted By Lanky24
Update on progress for you guys... I have the...

Update on progress for you guys...

I have the Sperzels (see attachments) on and am waiting on the tailpiece...
Forum: Gear Building & Customizing 10-31-2011, 07:04 PM
Replies: 12
Views: 512
Posted By Lanky24
Thinking of going with the Sperzels... they're a...

Thinking of going with the Sperzels... they're a damn sight cheaper... and given that I'm thinking of getting this (http://www.guitarspares.com/contents/en-uk/p2414.html) ; the lower tuning ratio...
Forum: Gear Building & Customizing 10-27-2011, 05:34 PM
Replies: 12
Views: 512
Posted By Lanky24
Cheers, I also got a pick guard for my acoustic...

Cheers, I also got a pick guard for my acoustic with similar inlay work. He's amazing...

I should say the headstock is a little thicker than what I see specified for the Gibsons, would 2-3mm extra...
Forum: Gear Building & Customizing 10-27-2011, 04:16 PM
Replies: 12
Views: 512
Posted By Lanky24
Locking Machine Heads

Hi guys,

I am building a guitar (see images attached) and want your opinion on the hardware. I have been looking into buying Schaller machine heads, however I have come across a few others that,...
Forum: The Pit 08-27-2011, 10:03 AM
Replies: 11
Views: 446
Posted By Lanky24
Blocked by the Music Publishers Association in your country.

This is Bullshit...

OK so I know I probably shouldn't need to read this tab, but I forgot a part of it and on a whim I saw in the Top 100 tabs, so I decided I'd have a look at the Stairway To Heaven...
Forum: Gear Building & Customizing 06-29-2011, 03:25 PM
Replies: 17
Views: 1,486
Posted By Lanky24
sorry fella, I didn't notice the date of the last...

sorry fella, I didn't notice the date of the last post 'til I posted.

I'm going to pick it up now and have a look, thanks though.
Forum: Gear Building & Customizing 06-29-2011, 02:34 PM
Replies: 17
Views: 1,486
Posted By Lanky24
Hi this is the closest thread I could find about...

Hi this is the closest thread I could find about the Pacifica: d'ya know what make and size (resistance) the standard pots were? I'm repairing a friend of a friend's and I can't find the details on...
Forum: Gear Building & Customizing 06-29-2011, 02:12 PM
Replies: 13
Views: 2,451
Posted By Lanky24
Oh no, I understand that... But theres every...

Oh no, I understand that...

But theres every possibility I'll end up pulling these apart in future projects, I've decided this guitar is gonna be purely for experiments 'til i get bored of it...
Forum: Gear Building & Customizing 06-29-2011, 07:22 AM
Replies: 13
Views: 2,451
Posted By Lanky24
nahhh, wheres the fun in that..?

nahhh, wheres the fun in that..?
Forum: Gear Building & Customizing 06-27-2011, 02:38 PM
Replies: 13
Views: 2,451
Posted By Lanky24
I've got a bit of money to throw at this project,...

I've got a bit of money to throw at this project, so I might get the Fat Slugs and maybe some Rocksongs from Tonerider and try both sets out.

...this is fast becoming an alchemists workbench here......
Forum: Gear Building & Customizing 06-25-2011, 08:40 AM
Replies: 13
Views: 2,451
Posted By Lanky24
Cheers, I was thinking of combo-ing them, ie -...

Cheers,

I was thinking of combo-ing them, ie - the Fat slug in the neck position and the 4x4 in the bridge. Would this work at all..?

Im going for a bit of a custom set up too, gonna use the...
Forum: Gear Building & Customizing 06-25-2011, 08:23 AM
Replies: 13
Views: 2,451
Posted By Lanky24
Axes 'R' Us

Afternoon all,

I'm going to mod the electronics in my Tanglewood TSE-505 Les Paul copy. I was looking at the pick ups at Axes R Us and was wondering if anyone has any experience of them. In...
Forum: Electric Guitar 06-24-2011, 07:17 AM
Replies: 20
Views: 412
Posted By Lanky24
I am very similar to your self. I too like to...

I am very similar to your self. I too like to learn a good song or two (avenged in particular of late) but I get lazy as soon as i cant follow the tab anymore or lose interest.

I recommend getting...
Forum: Musician Talk 06-15-2011, 03:16 PM
Replies: 15
Views: 303
Posted By Lanky24
Given that it starts in the 1st in the Cmin...

Given that it starts in the 1st in the Cmin arrangement Im gonna say its in Cmin. I was always taught that songs generally start an finish on the root or 1st note/chord whatever you wanna refer to it...
Showing results 1 to 20 of 20

 
Forum Jump

All times are GMT -4. The time now is 01:26 AM.

Forum Archives / About / Terms of Use / Advertise / Contact / Ultimate-Guitar.Com © 2014
Powered by: vBulletin Version 3.0.9
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.