Go Back   UG Community @ Ultimate-Guitar.Com > Search Forums
User Name  
Password
Search:

Showing results 1 to 30 of 42
Search took 0.13 seconds.
Search: Posts Made By: terran236
Forum: Original Recordings 10-17-2014, 05:44 PM
Replies: 6
Views: 159
Posted By terran236
Thumbs up on the artistic opinion side of things, The music...

on the artistic opinion side of things, The music isn't bad, it has a punkish feel to it. Not a big fan of the vocals. But the music is solid. I just feel there could be more variation on the riffs....
Forum: Original Recordings 10-16-2014, 12:22 PM
Replies: 31
Views: 783
Posted By terran236
First song, The bass is a bit too loud imo! I...

First song, The bass is a bit too loud imo! I like the tone but its just too loud in the wrong frequencies. The song overall isnt bad! Reminds me of the 80s/early 90s pop or rock scene not sure.

I...
Forum: Original Recordings 10-16-2014, 12:03 PM
Replies: 8
Views: 179
Posted By terran236
i actually kind of dig this. And im not saying...

i actually kind of dig this. And im not saying that just because you critiqued mine. I dont usally do C4C because i believe it brings about dishonest opinions.

But this sounds like it could fit in...
Forum: Original Recordings 10-16-2014, 12:54 AM
Replies: 4
Views: 195
Posted By terran236
thx guys! about the bass: its loud trust me. lol...

thx guys! about the bass: its loud trust me. lol its just really low tuned. Song is tuned to drop G# (8 string territory)
Forum: Original Recordings 10-15-2014, 06:13 AM
Replies: 4
Views: 195
Posted By terran236
Pot Original Proggy Prog song :) "The Journey"

Please tell me your thoughts

There is some Within the ruins, Periphery, a hint of japanese, some funky bass (lol) and various other influence in there :P

Drums were edited by the drummer seen on...
Forum: Cover Songs 08-30-2014, 10:53 AM
Replies: 3
Views: 163
Posted By terran236
haha thanks for watching! whats wrong with the...

haha thanks for watching! whats wrong with the synth in your opinion? I want to hear your thoughts!
Forum: Cover Songs 08-28-2014, 09:15 AM
Replies: 3
Views: 163
Posted By terran236
The contortionist - Flourish Trio Cover

This song was tough but fun! And they said i couldnt tune a 25.5" scale 6 string guitar down to G# :-P

NOTE: I cant record drums so i just pasted ez drummer over my friend playing it. xD

Guitars in...
Forum: Cover Songs 06-05-2014, 07:14 AM
Replies: 0
Views: 150
Posted By terran236
Talking Veil of Maya - Mowgli/Namaste (bass/guitar)

Check it out if you want please :)

https://www.youtube.com/watch?v=5JGsa5si3-Y

Since no one had tabbed out the bass for mowgli i did it by ear so it's probably not perfect. You be the judges...
Forum: Original Recordings 04-01-2014, 02:44 PM
Replies: 8
Views: 338
Posted By terran236
Bump, i know we arent supposed to bump but i re...

Bump, i know we arent supposed to bump but i re recorded the intro. I figured enough people told me it was messy it must be.
Forum: Original Recordings 03-27-2014, 11:03 AM
Replies: 27
Views: 751
Posted By terran236
checked out 2 of your songs. Not my style but it...

checked out 2 of your songs. Not my style but it is listenable. Reminds me of the cure! The synths give make me imagine futuristic stuff in a retro way. The vocals arent my favorite but thats just...
Forum: Original Recordings 03-27-2014, 12:37 AM
Replies: 8
Views: 338
Posted By terran236
Thank you for your honesty! I really do...

Thank you for your honesty! I really do appreciate people taking the time. So, have you anything you'd like critiqued sir?
Forum: Original Recordings 03-26-2014, 07:46 PM
Replies: 8
Views: 338
Posted By terran236
thank you for taking the time! appreciate it :)

thank you for taking the time! appreciate it :)
Forum: Original Recordings 03-26-2014, 07:46 PM
Replies: 8
Views: 338
Posted By terran236
Sorry you feel that way maybe i just suck at...

Sorry you feel that way maybe i just suck at guitar, or the rhythm is a little unconventional. :-P :)

The rhythm at the beginning is a 16th note "behind" every other bar.

but yes they are same...
Forum: Original Recordings 03-26-2014, 09:23 AM
Replies: 8
Views: 338
Posted By terran236
Smile Dreams - Intro to a future album

Hello, i just finished recording and mixing this today, it is influenced by many things. I dont even know what genre to put it under. Prog? Experimental?

Anywho, this was recorded using the BKP...
Forum: Original Recordings 12-05-2013, 02:58 PM
Replies: 2
Views: 236
Posted By terran236
Bla-bla-bla Omg you heard the influence! :) :) Ive been...

Omg you heard the influence! :) :) Ive been obsessed with btbam lately! So i guess that comes through!

Thank you for taking the time, i really appreciate it. :)

As for an album, This song is part...
Forum: Original Recordings 12-04-2013, 10:07 AM
Replies: 2
Views: 236
Posted By terran236
Thumbs up Glimmering Structures from Afar (original proggy)

Il spare you the details :) Just listen.

http://www.youtube.com/watch?v=V-XYHCyWUvI

Thank you for your time.
Forum: Musician Talk 12-04-2013, 10:01 AM
Replies: 26
Views: 1,332
Posted By terran236
Thumbs up Sorry to resurrect this thread, i just wanted to...

Sorry to resurrect this thread, i just wanted to say thanks to all the people who replied, this thread is very insightful, motivational and most of all inspirational. :)

We as musicians go through...
Forum: Musician Talk 08-27-2013, 11:14 PM
Replies: 26
Views: 1,332
Posted By terran236
Thumbs up Damn, i didnt expect this thread to get so many...

Damn, i didnt expect this thread to get so many replays so let me reply in order:

Sleaze Disease:
Sorry to hear that, i hate that feeling so much. It crazy but i think what most people said here is...
Forum: Musician Talk 08-26-2013, 08:05 PM
Replies: 26
Views: 1,332
Posted By terran236
Unhappy Ever felt like you were playing for the wrong reasons?

I wouldn't dare ask my self this question years ago... But since i have struggled with guitar depression/blues for 4+ years on and off i can face it more objectively.

So I'll ask, is it depression...
Forum: Cover Songs 08-08-2013, 08:28 AM
Replies: 11
Views: 492
Posted By terran236
Thumbs up Thanks for looking at mine. Sorry I took a while...

Thanks for looking at mine. Sorry I took a while to respond, didnt think anyone else would see it.

As for effects I used? Delay,Reverb,chorus, compression on first song(mirrors), not necessarily in...
Forum: Cover Songs 08-01-2013, 03:18 AM
Replies: 2
Views: 265
Posted By terran236
International BTBAM - Mirrors/Obfuscation Cover (C4C)

I wont tell you if its good or bad, or give any details because then I might sway your opinion. So here it is straight up! As usual, I will return the favor! :D...
Forum: Cover Songs 07-02-2013, 11:28 AM
Replies: 3
Views: 411
Posted By terran236
Thumbs up Thanks lol, It may look like im doing a big chord...

Thanks lol, It may look like im doing a big chord but it's just a power chord. Not even with an octave just a 1st and a 5th. It's not a tough song until the chug part. Which is funny that you point...
Forum: Cover Songs 07-02-2013, 11:24 AM
Replies: 21
Views: 502
Posted By terran236
Thanks for critiquing my cover of periphery! I...

Thanks for critiquing my cover of periphery!

I may not be a fan of country, but that tone sounds solid. And obviously so is the playing. I really can't say anything bad about it man. Maybe get a...
Forum: Cover Songs 07-01-2013, 08:06 PM
Replies: 10
Views: 216
Posted By terran236
hahaha, this is sick! nice tone, that tune really...

hahaha, this is sick! nice tone, that tune really lends it self to a metal remake well. I can definitively see it as some sort of djent song as well. Solo was well done. Reminds me of iron maiden a...
Forum: Cover Songs 07-01-2013, 07:39 PM
Replies: 3
Views: 411
Posted By terran236
Pot Periphery - Muramasa Cover/tone test (C4C)

Hey guys just came here to post my cover of muramasa, will gladly critique yours as well. It's kind of like a tone test as well xD. :shrug:

This one is a quick one so it shouldn't take much of...
Forum: Bass Guitar 05-30-2013, 02:18 PM
Replies: 2
Views: 330
Posted By terran236
Thumbs up Awesome dude, can you pm me your email? I'll send...

Awesome dude, can you pm me your email? I'll send you the Guitar pro 5 file. :D
Forum: Bass Guitar 05-29-2013, 02:49 PM
Replies: 2
Views: 330
Posted By terran236
Pot Any bass player want to collaborate?BTBAM cover Details inside.

I'm looking for a bassist that would be down to do the bass for mirrors and obfuscation by Between the buried and me. Pretty much would be the first time i collab with someone on the net. Could be...
Forum: Original Recordings 02-07-2013, 07:21 PM
Replies: 9
Views: 275
Posted By terran236
Thumbs up Ah, then again i apologize for chiming in! It's...

Ah, then again i apologize for chiming in! It's hard to interpret someones tone through the internet. For it is a cold language!

Good day peeps.
Forum: Original Recordings 02-07-2013, 06:21 PM
Replies: 9
Views: 275
Posted By terran236
Sorry to chime in but you sound mad. It's just...

Sorry to chime in but you sound mad. It's just constructive criticism. Learn from your past mistakes and get better. That's what C4C means. Critique 4 critique. If all you want to hear is praise itl...
Forum: Cover Songs 02-07-2013, 06:14 PM
Replies: 17
Views: 780
Posted By terran236
Funky guitar man! haha, but damn that tone is...

Funky guitar man! haha, but damn that tone is nice, even through what seems like a webcam mic. You have Good feel on your playing as well. "In the pocket". The only thing i dislike is the pop music,...
Showing results 1 to 30 of 42

 
Forum Jump

All times are GMT -4. The time now is 03:17 PM.

Forum Archives / About / Terms of Use / Advertise / Contact / Ultimate-Guitar.Com © 2014
Powered by: vBulletin Version 3.0.9
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.