Go Back   UG Community @ Ultimate-Guitar.Com > Search Forums
User Name  
Password
Search:

Showing results 1 to 30 of 385
Search took 0.23 seconds.
Search: Posts Made By: loop-de-luke
Forum: Guitar Gear & Accessories 09-10-2014, 07:59 PM
Replies: 5
Views: 164
Posted By loop-de-luke
This guy http://youtu.be/Se5EmNw89SU made me want...

This guy http://youtu.be/Se5EmNw89SU made me want to get the surf 90's but it's really hard to know what it'll sound like with distortion... there is one vid on youtube with Earl Slick testing them...
Forum: Guitar Gear & Accessories 09-10-2014, 10:53 AM
Replies: 5
Views: 164
Posted By loop-de-luke
Unhappy Humbucker-size pickups for fat clunky Guild-type tone? GFS surf 90's? Liverpools?

Hey all I play in a heavy stoner rock/blues rock two-piece and I wanna customise one of my guitars (Airline 3P-DLX) to get that fat "clunky" tone that old Guilds get. When I say "clunky" I think the...
Forum: Guitar Gear & Accessories 08-07-2014, 11:17 PM
Replies: 4
Views: 272
Posted By loop-de-luke
Seymour Duncan SFX-01 Pickup Booster... worth it? Versus other boosters?

I went ahead and bought a Mooer Micro Pure Boost pedal because I use a single coil guitar alongside my humbucker guitars... need it to beef up the signal because otherwise it sounds thin and a bit...
Forum: Guitar Gear & Accessories 08-01-2014, 08:56 PM
Replies: 3
Views: 111
Posted By loop-de-luke
Sweet, cheers! I always am careful but it just...

Sweet, cheers! I always am careful but it just didn't sound right... maybe I'm not used to it and being paranoid haha!
Forum: Guitar Gear & Accessories 08-01-2014, 08:44 PM
Replies: 3
Views: 111
Posted By loop-de-luke
Question Rattley and jangley sound when moving my AC30... reverb springs? Is this bad?

I've only owned an AC30 recently, and my amps before that didn't have built-in reverb, so I really don't know if this is normal or unharmful to the amp... when I move my AC30 C2 you can hear a loud...
Forum: Guitar Gear & Accessories 07-28-2014, 06:47 AM
Replies: 3
Views: 153
Posted By loop-de-luke
ah, so it be true... I figured as much. I'll just...

ah, so it be true... I figured as much. I'll just have to sell my 8 ohm cab and get a 16 ohm if I wanna do a 4 speaker thing.

Such a pain because I spoke to an amp tech when ordering speakers for my...
Forum: Guitar Gear & Accessories 07-28-2014, 12:31 AM
Replies: 3
Views: 153
Posted By loop-de-luke
Unhappy Stupid AC30 and ohm question... extension cabs?

Hey all,

Bought a 2-3 yr old Vox AC30 C2 the other week and had a look at the back to see what features it has... there are two jacks, one for an extension speaker out and another for a external...
Forum: Guitar Gear & Accessories 07-21-2014, 09:26 AM
Replies: 11
Views: 467
Posted By loop-de-luke
I paid $750 for it... Basically brand new...

I paid $750 for it... Basically brand new condition. $900 is great for one with blues in it, they're like $400 per speaker here (assuming you're from Aus?)... Especially if yours is in good condition...
Forum: Guitar Gear & Accessories 07-20-2014, 08:37 PM
Replies: 11
Views: 467
Posted By loop-de-luke
Yeah that's exactly why I was asking about mods,...

Yeah that's exactly why I was asking about mods, cos I don't know what options are out there. Thanks for the link man!
It's not much of a "mod" but some people have said that there are some dodgy...
Forum: Guitar Gear & Accessories 07-20-2014, 08:50 AM
Replies: 11
Views: 467
Posted By loop-de-luke
Bla-bla-bla So I bought an AC30 C2... now how to mess with it. Tubes? Mods?

Alright I bought an AC30 C2, it's 2-3 yrs old, hardly used, all stock parts...

If I want to get the most out of this thing, what are the best mods for these amps? I've read some people swear by...
Forum: Guitar Gear & Accessories 04-29-2014, 07:05 AM
Replies: 3
Views: 168
Posted By loop-de-luke
Awesome, cheers man! I ended up going for the...

Awesome, cheers man! I ended up going for the Mooer as it was so cheap and also fits nicely on my pedal board, plus I need it for a gig in a week! I thought the Seymour Duncan ones were meant to be...
Forum: Guitar Gear & Accessories 04-28-2014, 10:22 PM
Replies: 3
Views: 168
Posted By loop-de-luke
Good boost pedal for balancing single coils w/ humbuckers live? Mooer Pure Boost?

I play in a two-piece heavy blues/stoner rock band so guitar levels at gigs are pretty important for my setup... I mainly use humbucker guitars (Seymour Duncan P-Rails in one guitar and Gibson 57...
Forum: Gear Building & Customizing 02-20-2014, 09:17 PM
Replies: 2
Views: 162
Posted By loop-de-luke
Bla-bla-bla DIY guitar setup semi-hollowbody - changing string guages?

Hey guys, pretty newbie question... I've been playing guitar forever but never learnt how to set up my own guitars (never trusted myself or understood much about how to tweak things). I recently...
Forum: Guitar Gear & Accessories 01-15-2014, 09:31 PM
Replies: 6
Views: 309
Posted By loop-de-luke
Cheers guys! I hadn't checked back here until...

Cheers guys! I hadn't checked back here until just now and ended up going for a set of Gibson 57 Classics in neck and bridge, as I read that they're the stocks in most Gibson ES-335's... we'll see...
Forum: Guitar Gear & Accessories 01-06-2014, 06:25 AM
Replies: 6
Views: 309
Posted By loop-de-luke
Talking Good humbuckers for Epiphone Sheraton II semi-hollowbody?

Just bought a second hand Epiphone Sheraton II semi hollowbody guitar but want to swap out the stock pickups... Not afraid to spend a decent amount. I play in a blues rock 2-piece who also do some...
Forum: Bass Guitar 11-17-2013, 11:38 PM
Replies: 1
Views: 246
Posted By loop-de-luke
150 watt Fender Bassman 115 cab with a 200 watt Ampeg Micro VR head??

Hey guys, posted something similar recently but was originally about a different amp head (and I didn't know my cab specs back then)...

I have a 150 watt Fender Bassman 115 cab which is 8 ohms, and...
Forum: Bass Guitar 11-17-2013, 09:19 PM
Replies: 2
Views: 261
Posted By loop-de-luke
I emailed Fender about the cab, apparently it's...

I emailed Fender about the cab, apparently it's only 150 watts because it's an old one, the new ones are 350 watts!! So there goes that idea about the MAG300...

Looking into an Ampeg Micro VR 200...
Forum: Bass Guitar 11-16-2013, 01:39 AM
Replies: 2
Views: 261
Posted By loop-de-luke
Bass Amp help! Unknown Fender Bassman cab and head to go with it

I actually play guitar but have recently been using a bass rig alongside my guitar amp for an octave-down clean bass signal (in a two piece rock band). I have just bought a really old Fender Bassman...
Forum: Guitar Gear & Accessories 10-15-2013, 12:37 AM
Replies: 2
Views: 204
Posted By loop-de-luke
Hmm yeah I've got a Line 6 MM4 which does the job...

Hmm yeah I've got a Line 6 MM4 which does the job but it's massive and I wanna get rid of some of my digital pedals... I found one which is exactly what I'm after but it's over $300, and for what I...
Forum: Guitar Gear & Accessories 10-15-2013, 12:14 AM
Replies: 2
Views: 204
Posted By loop-de-luke
Looking for an "affordable" Tremolo + Pitch Vibrato pedal with dual footswitch?

Speaks for itself... just looking for a SINGLE pedal that has tremolo AND pitch vibrato effects, with a footswitch on the pedal for each (or an effect switch and an on/off switch) so you can set both...
Forum: Guitar Gear & Accessories 09-11-2013, 10:39 PM
Replies: 6
Views: 341
Posted By loop-de-luke
Oh also, as for the EHX powering options... I've...

Oh also, as for the EHX powering options... I've got a Voodoo Labs PP2+ that comes with a cable to power the weird sockets on old EHX pedals (like the big muff). From what I can gather the Pulsar...
Forum: Guitar Gear & Accessories 09-11-2013, 10:36 PM
Replies: 6
Views: 341
Posted By loop-de-luke
No worries man, I get ya! And yeah, those two...

No worries man, I get ya! And yeah, those two vintage ones on eBay were the ones I was looking at... they're only $80 but I live in Australia so it's an extra $30 just to ship it over. Overall I'd be...
Forum: Guitar Gear & Accessories 09-11-2013, 12:11 AM
Replies: 6
Views: 341
Posted By loop-de-luke
Question Good vintage analog tremolo pedal? Old EHX Pulsar? (vs stereo Pulsar?)

Play in a heavy blues rock band and really dig analog gear... Been looking for a cool vintage tremolo pedal, something that isn't digital, and preferably something that has true bypass. Not super...
Forum: Guitar Gear & Accessories 08-12-2013, 11:39 PM
Replies: 20
Views: 880
Posted By loop-de-luke
Awesome advice, cheers all! My pedalboard is...

Awesome advice, cheers all! My pedalboard is relatively "small" at the moment (trying to downsize, but keep managing to build it!)... my band gigs a shitload and I valued my gear the other day,...
Forum: Guitar Gear & Accessories 08-08-2013, 11:36 PM
Replies: 20
Views: 880
Posted By loop-de-luke
Yeah I've kept far away from products by...

Yeah I've kept far away from products by Behringer! I hadn't heard of Joyo until recently, which is what made me wonder... and I mean, everything is made in China so it's not something to worry...
Forum: Guitar Gear & Accessories 08-08-2013, 11:16 PM
Replies: 20
Views: 880
Posted By loop-de-luke
Better yet... a clone by Caline of the Joyo JP 02...

Better yet... a clone by Caline of the Joyo JP 02 that's sold in...
Forum: Guitar Gear & Accessories 08-08-2013, 11:13 PM
Replies: 20
Views: 880
Posted By loop-de-luke
Cheers all! The Voodoo Lab PP2 are pretty...

Cheers all!

The Voodoo Lab PP2 are pretty pricey... not looking to spend more than $100 big ones on power. I did however find...
Forum: Guitar Gear & Accessories 08-07-2013, 10:43 PM
Replies: 20
Views: 880
Posted By loop-de-luke
Power supply + daisy chain versus FuelTank power?

I've always used a power supply linking all of my pedals with a daisy chain (lord knows I've been through shit tons of daisy chains... bastards always break) but I've notice more and more that heaps...
Forum: Guitar Gear & Accessories 08-07-2013, 10:40 PM
Replies: 3
Views: 246
Posted By loop-de-luke
Unhappy mA values of pedals to help choose a power supply?

I've started collecting pedals and expanding my board a bit, and I was wondering if my power supply is handling them okay... I have a few power supplies, one is 500mA and the other over 1000mA. The...
Forum: Guitar Gear & Accessories 04-18-2013, 09:09 AM
Replies: 3
Views: 272
Posted By loop-de-luke
Guitar pedals made overseas - their workability with different country voltage?

I've been buying pedals from overseas and locally for some years now and have a collection of probably almost 20 different pedals now, of which over half were bought on eBay from overseas shops and...
Showing results 1 to 30 of 385

 
Forum Jump

All times are GMT -4. The time now is 08:04 PM.

Forum Archives / About / Terms of Use / Advertise / Contact / Ultimate-Guitar.Com © 2014
Powered by: vBulletin Version 3.0.9
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.