Go Back   UG Community @ Ultimate-Guitar.Com > Search Forums
User Name  
Password
Search:

Showing results 1 to 30 of 500
Search took 0.43 seconds.
Search: Posts Made By: M_16A
Forum: Guitar Gear & Accessories 04-08-2014, 10:25 PM
Replies: 4
Views: 101
Posted By M_16A
JamUp Pro XT Demos

Here are some demos I did with Jam Up Pro on my iPhone, its pretty awesome!

https://soundcloud.com/redarrow18/sets/jam-up-pro-xt-demos



http://www.positivegrid.com/jamup/
Forum: Original Recordings 04-01-2014, 08:31 PM
Replies: 2
Views: 133
Posted By M_16A
Yeah no, I appreciate the djent riffage and...

Yeah no, I appreciate the djent riffage and stuff, but for one I don't have a 7 string (yet lol) and I like the groovy stuff anyway.
Forum: Original Recordings 04-01-2014, 06:38 PM
Replies: 2
Views: 133
Posted By M_16A
Modern Metalish Hard Ambient Rock Original Thing!

https://soundcloud.com/redarrow18/ouranos

Something I came up with, it's called Ouranos, greek for Heaven! I've been listening to a lot of stuff by Misha Mansoor lately and modern metal/prog metal...
Forum: Guitar Gear & Accessories 04-18-2013, 10:07 AM
Replies: 11
Views: 292
Posted By M_16A
Did you not read what he wanted? he's only...

Did you not read what he wanted? he's only recording himself practicing, not a live gig. I'm assuming he'll be at room volume, and he's not making a album so does it matter? I didn't even say it's...
Forum: Guitar Gear & Accessories 04-17-2013, 10:10 PM
Replies: 18
Views: 764
Posted By M_16A
Yeah me personally I was leaning towards the Axe...

Yeah me personally I was leaning towards the Axe Fx II, I think more because I've wanted one for a long time :P

I guess my biggest question still if I could play it at room volume but still sound...
Forum: Guitar Gear & Accessories 04-17-2013, 05:15 PM
Replies: 11
Views: 292
Posted By M_16A
If your computer has like a built in mic and you...

If your computer has like a built in mic and you don't care about good quality you can get Audacity (http://audacity.sourceforge.net/) for free, it's a really good program for what it is and for all...
Forum: Guitar Gear & Accessories 04-17-2013, 05:06 PM
Replies: 18
Views: 764
Posted By M_16A
Axe Fx vs Kemper Profiler for Home Recording?

So I want to get serious with my recordings and looking to get one of the two of these because of their amazing sound and versatility. I was wondering which one would be better for home recording. ...
Forum: Gear Building & Customizing 03-26-2013, 03:35 PM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
Well here's the video, excuse my playing please!...

Well here's the video, excuse my playing please! :haha:

http://youtu.be/yjKARMK0Wco
Forum: Gear Building & Customizing 03-25-2013, 03:02 PM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
I wanted a red one but they were out! lol

I wanted a red one but they were out! lol
Forum: Gear Building & Customizing 03-25-2013, 01:31 PM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
Well It's done and boy is it...

Well It's done and boy is it purty!
http://i.imgur.com/VV7kKXo.jpg

After a lot of time and work it's finally done, it plays great, now it's just a matter of learning how to play the thing! :haha:...
Forum: Original Recordings 03-20-2013, 03:34 PM
Replies: 2
Views: 150
Posted By M_16A
Here's an ambient instrumental, it's called Winter

https://soundcloud.com/redarrow18/winter-v2-allen-harrison

Yup! Made this after fiddling around on some riffs, I guess it's inspired by the northern Michigan winter that I live in! :eek:
c4c if...
Forum: Original Recordings 03-02-2013, 12:23 AM
Replies: 1
Views: 106
Posted By M_16A
Synth-Guitar Song

Here's an ambient synth song with some hard rock backing to it, enjoy!

https://soundcloud.com/redarrow18/synth-riff
Forum: Original Recordings 03-02-2013, 12:14 AM
Replies: 5
Views: 233
Posted By M_16A
There's some good writing there! Very nice and...

There's some good writing there! Very nice and clean, good production, good riffs I like it! I could have gone with out the keys but that's just taste, I could hear some vocals over...
Forum: Original Recordings 03-02-2013, 12:10 AM
Replies: 1
Views: 166
Posted By M_16A
New Metal Song!

Yup, a good hard rock/metal song I came up with, comment if you want, enjoy!

https://soundcloud.com/redarrow18/riff-16
Forum: Gear Building & Customizing 03-01-2013, 01:57 AM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
ah ok well, maybe for the next mod! it seems to...

ah ok well, maybe for the next mod! it seems to be coming along nicely, and from my untrained eye it seems to have a pretty good uniform raidus on it. almost done!
Forum: Gear Building & Customizing 02-28-2013, 11:14 AM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
Here's a question for everyone, if I were to...

Here's a question for everyone, if I were to sand off the back of the neck just to remove the lacquer and stuff, would I need to coat it in anything or is it fine just sanded off? Because aren't...
Forum: Gear Building & Customizing 02-26-2013, 04:08 PM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
:eek: Well so far it seems to look good, it's...

:eek: Well so far it seems to look good, it's definitely going to take some sanding though, well I you always learn your first time around!
Forum: Gear Building & Customizing 02-26-2013, 11:08 AM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
Yeah the back side was the side that was smooth...

Yeah the back side was the side that was smooth and level, I figured since I'm going to be sanding it away anyways the flat side should be glued and the rough side should be showing



It fit for the...
Forum: Gear Building & Customizing 02-25-2013, 10:41 PM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
Here's an update for any one who cares, New...

Here's an update for any one who cares,

New truss rod came came in and its time to start the work!
http://i.imgur.com/2daRtLr.jpg

Glued and Clamped
http://i.imgur.com/m4hfWAn.jpg

After trimming...
Forum: Gear Building & Customizing 02-04-2013, 12:37 AM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
bump for someone to answer my question?

bump for someone to answer my question?
Forum: Gear Building & Customizing 02-02-2013, 02:11 PM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
So I'm guessing this is not...

So I'm guessing this is not good?

http://i.imgur.com/jUrszXr.jpg

http://i.imgur.com/u03q907.jpg
Forum: Gear Building & Customizing 02-02-2013, 02:03 PM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
Yep! That's part of what made me thing of making...

Yep! That's part of what made me thing of making it a fretless! Plus it's probably a little cheaper ;) I got some stuffs in the mail today, so maybe I'll start on it today, I should at least post...
Forum: Gear Building & Customizing 01-29-2013, 11:25 AM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
Just a tiny update, bought the supplies I need...

Just a tiny update, bought the supplies I need today, should be able to start next week when it gets here!

And here's another pic just cuz!

http://i.imgur.com/WGF2Ywb.jpg
Forum: Gear Building & Customizing 01-28-2013, 07:54 PM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
Not really sure, what he told me didn't really...

Not really sure, what he told me didn't really match to what happened! lol I think he just was being not smart and just cranked on the truss rod until popped the board right off or something, and...
Forum: Gear Building & Customizing 01-28-2013, 07:50 PM
Replies: 36
Views: 1,135
Posted By M_16A
Ibanez 350DX Fretboard Repair/Upgrade

Well, I got this guitar from my friend for free (you can see why). I gladly picked it up from him so I can repair it!

http://i.imgur.com/nmcpKpp.jpg

Sad Guitar =(
http://i.imgur.com/ahqQbp7.jpg...
Forum: Gear Building & Customizing 01-15-2013, 11:39 AM
Replies: 2
Views: 274
Posted By M_16A
Nope! at least no wood working guitar related, I...

Nope! at least no wood working guitar related, I plan on practicing a bit on some extra pieces laying around first
Forum: Gear Building & Customizing 01-14-2013, 02:04 PM
Replies: 2
Views: 274
Posted By M_16A
Tips for making a Fretless Finger Board?

I received a guitar from a friend who basically ripped off the fret board on the guitar, so I was just going to replace it and make a fretless one. I was just wondering if there's anything I should...
Forum: Guitar Gear & Accessories 09-27-2012, 01:06 PM
Replies: 14
Views: 240
Posted By M_16A
Yup I guess it was the Battery, it's weird...

Yup I guess it was the Battery, it's weird because it is a fairly new battery I thought, and I don't leave my guitars plugged in because it drains it. I guess it's not coincidence that the battery...
Forum: Guitar Gear & Accessories 09-26-2012, 10:17 PM
Replies: 14
Views: 240
Posted By M_16A
Well it like phases out kind of, almost sounds...

Well it like phases out kind of, almost sounds like the battery is dying, but it can't be that old, on clean settings it is pretty dirty and distorted. I've checked all my connections and...
Forum: Guitar Gear & Accessories 09-26-2012, 10:01 PM
Replies: 14
Views: 240
Posted By M_16A
Ground Wire for EMGs

So I am missing a ground wire for my guitar with EMGs in it. They are the solderless kind, and I think because I don't keep the back plate that covers my springs to my Floyd, it must have got...
Showing results 1 to 30 of 500

 
Forum Jump

All times are GMT -4. The time now is 09:39 PM.

Forum Archives / About / Terms of Use / Advertise / Contact / Ultimate-Guitar.Com © 2014
Powered by: vBulletin Version 3.0.9
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.