Go Back   UG Community @ Ultimate-Guitar.Com > Music > Recordings > Original Recordings
User Name  
Password
Search:

Reply
Old 12-22-2012, 03:54 AM   #21
NelsonSFS
Registered User
 
NelsonSFS's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Quote:
Originally Posted by dmitry.gubsky
At first, your song is not loud enough, I mean volume level. You should try to achieve better mix, because it sounds odd now. BTW, nice use of electronics, like it.

Lol yea i noticed that now, i just learned how to do some minor mastering techniques like stereo enhancing and using a limiter, im goin to redo the first two songs and improve them to my newer standards, btw u have anything for me to listen to?
NelsonSFS is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2012, 04:30 AM   #22
dmitry.gubsky
Discipline me more!
 
dmitry.gubsky's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Location: Kyyiv, Ukraine
Quote:
Originally Posted by NelsonSFS
Lol yea i noticed that now, i just learned how to do some minor mastering techniques like stereo enhancing and using a limiter, im goin to redo the first two songs and improve them to my newer standards, btw u have anything for me to listen to?


http://www.ultimate-guitar.com/foru...d.php?t=1578518
Comment it, thanks
dmitry.gubsky is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2013, 10:55 AM   #23
Lin
Some guy
 
Lin's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: US of Europe! Vote Euro!
like the electronics, but i feel that the guitars and other real instruments should be a lot louder in comparison when they come in. it just doesn't feel like a "drop" at the moment. if you're having getting the volume up, i'd recommned just lowering the volume on the electronics to get the right relative levels back.
__________________
Ever wonder what rock would have sounded like in 2010 if grunge hadn't made it cool to be stupid?

The Three Aces
On UG profiles - On Myspace

Please mark yourself as a fan if you like!
Lin is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2013, 05:20 PM   #24
~Flounder~
Trance/Metal Synth player
 
~Flounder~'s Avatar
 
Join Date: Apr 2007
I'm gonna crit the second song

The synth pad + bell is an amazing way to start. Although the intro went on for another minute. I feel like the high point of tension is the first 20 seconds. You should switch them to the part leading into where the full band comes in. That would transition better into the song, IMO. The dubstep and arp's was predictable, but unique, and I can totally imagine this playing as you guys walk out and pick up your instruments.

As for the song, its definitely growing on me the more I listen to it. The vocals were a bit of a stumbling block for me. They just sounded like they had been done in a bunch of different takes at a bunch of different times. Some stood out as really sweet (the yooooo at 1:42) or just okay 2:26-2:35. Some of the lyrics were really sick "this isn't getting any easier" etc. The singing and speaking parts slightly detracted from the song, but I'm used to full screaming so it's a personal preference.

I'm really happy with the synths in the song. The hook at 1:43 is super upbeat and the square lead with a touch of port is the perfect patch. The verse is cool with the call and response part, but I thought it could have gone twice as long. Transition into the breakdown is great (esp the industrial noises), but the next transition with the talking vocals seems uninspired. With the next riff (the one that ends "not giving up on you") I thought a guitar or synth lead line would have been a nice addition. The synths ending the song is a nice touch, but I was kinda disappointed the song was over already.

This song's right up my alley. If you wanna c4c, one of my band's songs is up online and I'd love to see what you think of it. Cheers


http://www.ultimate-guitar.com/foru...d.php?t=1581774
__________________
Kurzweil K2500xs
~Flounder~ is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2013, 11:09 PM   #25
ub1quit0uz
Registered User
 
ub1quit0uz's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
I'm basically going to agree with what everyone else is saying. The guitars muddy and a bit distant.

I didnt read through all the posts so sorry if I ask questions already answered but what mic's did you use, and what did you use to mix it? Also, what amps did you use? I'd hate to give tips on mic placement when the problem is at the very source. Your tone kinda reminds me of my old Ibanez Toneblaster Digital amp. Which is just naturally a bit muddy.

Also, I loved the electronic intro, but match the volume levels of that with the guitars.. it went from a perfect volume to super quiet and I originally thought something was wrong with my speakers haha.

If you wanna C4C check out my thread:
http://www.ultimate-guitar.com/foru...91#post30878691
ub1quit0uz is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2013, 03:02 AM   #26
NelsonSFS
Registered User
 
NelsonSFS's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Quote:
Originally Posted by ub1quit0uz
I'm basically going to agree with what everyone else is saying. The guitars muddy and a bit distant.

I didnt read through all the posts so sorry if I ask questions already answered but what mic's did you use, and what did you use to mix it? Also, what amps did you use? I'd hate to give tips on mic placement when the problem is at the very source. Your tone kinda reminds me of my old Ibanez Toneblaster Digital amp. Which is just naturally a bit muddy.

Also, I loved the electronic intro, but match the volume levels of that with the guitars.. it went from a perfect volume to super quiet and I originally thought something was wrong with my speakers haha.

If you wanna C4C check out my thread:
http://www.ultimate-guitar.com/foru...91#post30878691

hey for mics we used an audio technica at2020 into a line 6 ux2 for the vocals the guitars are lined in and i used podfarm for the tones, im still dialing in tones for it, its tricky but ive deff improved my tone since my last few recordings, ive learned to use impulses and eq etc. and yea ive learned that the synth are pre mastered since they are sequenced so i have fixed the volume issue thanks for the crit i did yours
NelsonSFS is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2013, 11:19 AM   #27
salamander121
Drummer
 
salamander121's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Arran, West Scotland
Hey man thanks for the crit!

Reviewing The Insomniac -

Well off the bat I'll say I've never really got into the whole electronic with metalcore thing but I won't let that get in the way!

Songwise, you definitely sound like the bands you've listed - good mix of growls and cleans (which are very good!). Production only lets you down a bit as the electronic influence seems a lot louder than the metal parts but this is a demo after all. You seem good at the style you're doing so keep it up. An interesting band to see if you were performing live.
__________________
My main band in which I play bass guitar: Touring Barcelona

My solo stuff: Finlay Cable (Soundcloud)
salamander121 is offline   Reply With Quote
Reply


Thread Tools Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT -4. The time now is 04:24 PM.

Forum Archives / About / Terms of Use / Advertise / Contact / Ultimate-Guitar.Com © 2014
Powered by: vBulletin Version 3.0.9
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.