Featured Band: Fukana

logo
Ultimate Guitar
0

Ok fellow UG'ers, meet the new guys on the UG stage: this time it's a progressive rock band Fukana from Portland!

  • Band History/Background:

    We are four-piece band Fukana from Portland, Maine. We play a lot of mixed styles of music, and mostly head towards progressive rock. Formed mostly by the drummer, Fukana came together slowly over the years, and now we have come out of our shell.

  • The Story Behind Band Name:

    The drummer (Jamie) came up with the name a long while back, starting out as a jam band to say the least turned into something much more. The name has some very literal meaning if you look it closer. The true meaning may be found using ancient chinese syllabic language, or maybe not...

  • Your likes/dislikes in music? Your influences?

    We are extremely influenced by Nonpoint, Deftones, Tool, Sevendust, and Mudvayne. Although we write our own music, these bands have helped us with new ideas, and have kept us going!

  • Biograpghy:

    When you made your first gig? How much your playing? Why did you decide to start a band? I remember this awesome gig we played at MCLA in Mass. It was such a high energy show! I remember for that show, we gave it all we got, and we got plenty in return! Fukana plays shows locally all the time, and out of state shows when they come up!

  • Some interesting facts about your band:

    Our demo was recorded, and mastered by us, alone! We all love the fact that maybe someday we'll be huge, and get our music out to a million or more people!

  • Why people should listen to your music?

    Fukana has an awesome stlye of music, going from crisp, clean guitars, to low end distortion, and everything inbetween. With songs that tell a story of heartfelt tales, you can't go wrong!

  • Photos Of Your Band:

    1. A collage (click here) 2. Group shot #1 (click here) 3. Group shot #2 (click here)

  • Audio files:

    All of our songs are available for download at this location. All of the files are stored on Soundclick website. You should be registered to be able to listen these mp3's.

  • Official Website:

    Here is the link to our band's official website: http://listen.to/fukana.

  • 37 comments sorted by best / new / date

      FlyPaper
      hmmmm, I think you guys are alright. I really liked your heavy stuff. When your singer starts to sing "melodically" during i Let her go.... he kinda sound like he's constipated... but good other than that
      si_wilburn
      GOOD CHARLOTTE FUKIN RULE, HAVE U ACTUALLY LISTENED TO THEM U STUPID BASTARD!!!! STOP TRYIN TO DEFEND URESELF N JUST TAKE IT ON THE CHIN!!! LISTEN TO URE OWN SONGS CAREFULLY,, IF U DONT LIKE THEM CHANGE THEM IF U DO, FUK EVRY1 ELSE!!!!! PS PROG ROCK SUX BUT HEY I LISTEN TO GOOD CHARLOTTE
      BlackMagic03
      I actually quite liked you. Compared to some bands on here, you're real good! I love the guitar, and yes, maybe the singer does need a little work, but other than that it's real good. Keep up the good work, guys. Keep rocking. \m/ (-_ \m/
      Manzi
      this demo in no way justifies the vocal work I do, nor the rest of the band's talents...also it wasn't mixed properly, think I'm making excuses? I'm not...it's exactly what it is, a homeade basement recording with some alright mixing skills on all our parts, I didn't have much to work with and it just plainly isn't a best way to hear what we have (we've got plenty of other songs in our bank, which live and hopefully soon with a better recording will portray that)..progressive rock is the only title that was what we could choose from so calm down...other then that..thx to any of you who actually took the time to listen to what we have and support our cause..as for others, if you don't like the singing but like the guitar blah blah..don't know what to tell you...keep track of our following hear more of our shit and make an opinion based on that..if not...go back to your Good Charlotte and Simple Plan. sephtones: this demo in no way justifies the vocal work I do, nor the rest of the band's talents...also it wasn't mixed properly, think I'm making excuses? I'm not...it's exactly what it is, a homeade basement recording with some alright mixing skills on all our parts, I didn't have much to work with and it just plainly isn't a best way to hear what we have (we've got plenty of other songs in our bank, which live and hopefully soon with a better recording will portray that)..progressive rock is the only title that was what we could choose from so calm down...other then that..thx to any of you who actually took the time to listen to what we have and support our cause..as for others, if you don't like the singing but like the guitar blah blah..don't know what to tell you...keep track of our following hear more of our shit and make an opinion based on that..if not...go back to your Good Charlotte and Simple Plan.
      si_wilburn
      wot the fuks ure problem u silly bastard, displacements possibly the only band that have actually had to work to get good, with no financial support from parents or n e thing. weve worked our fukin asses off in a garage 2wice a week for 2 years!!!!! stop fukin catagorising ure self wots fukin progressive bout that shit!!!! its bollox!!!!! FUKIN GOOD CHARLOTTE RULE !!!! have u actually listend to them u fukin idiot!!!!! there song mean something not like ure fake ass band !!!! love SI xxxx (hope ure all well)xx
      Manzi
      I've got nothing more to stay, 'cause ya'll proved my point..can't stand emo by the way thx
      si_wilburn
      yer u are well better than some of the other bands on here - especially that pop-punk shit!
      l24f43l
      wow si willburn ur a stupid douche bag,first ur saying pop/punk is sh!t,and ur band's main influence is blink 182? ur a real retard...oh And yes i have listened to Good Charlotte, they suck balls just as much as u do.
      si_wilburn
      lol nooooo ur the retard its called a joke u ass! AND WHAT THE FUCK IS A DOUCHBAG U LAME ASS FUK!!!!! GET UR FUKIN BAND ON HERE U TIT!
      si_wilburn
      i do its called this band lol no really there alright but i hate it bands stick up for themselves by saying the recording is no good!!!! if it aint no good why put it out there for listening!!!! hold your fukin horses and wait till u get a good one if u hate it that much!!!! love n respect SI
      ratiug567
      "Good" Charlotte... if theyre referring to their music, wouldnt that be an oxymoron?
      Kick Me
      You guys are better than some recent bands on here.....maybe you guys are just more of my prefrence though. keep up the good work. I like the guitar alot. :p
      CK91
      If your singer would listen closely to his singing and improve on it, it would bring it over the top. Music sounds good, just stop singing a little out of tune. Good lock Rockers
      GhOsT_zOmBiE
      Your singer needs to get a lot better but other than that u guys r doin great with the guitars and drums.....i like it
      Rankles
      I just lost alotta respect for you guys, you spelt 'Contact' wrong on the site :p:
      foolSTAR
      your band will be places once you drop your singer...but i know i'm saying nothing new. Get a true screamer..your band would be real good.
      foolSTAR
      oh and your snare sounds like crap and your hi hat sounds like 2 tin cans, a drum tech could eliminate those problems tho.
      foolSTAR
      and one last thing, tell your singer to stay FAR away fromt he Maynard-want-to-be singing voice i keep hearing, Maynard sings with the whiney drag-on melody because his voice is amazing, your singer desicrates the style of singing it is.
      BigCheese
      Yeah, vocals need work, sometimes it just sounds like noise. But it's not bad. "/***ing hates it when bands consider themselves a certain genre when they're so blatantly not" Who cares dude, it's about the music anyways. Fuck classification of genres, there's so much of that shit where it's "nu-metal, no it's heavy metal, no it's real metal" or "they're punk, no they're pop punk, no they're pop, no they're emo." WHO GIVES A SHIT! Shut up dude! Just out of curiousity, hvymetaldrummer do you have a band? If so, I'd like to hear them, you seem to talk a lot of shit about bands on here, but I'd like to see what you have.
      Rankles
      Totally not my think but it's cool, not a big fan of screaming though tbh, but hey, each to his own.