Page 104 of 104
#4121
Yeah, this season is weak in all departments it feels like. They're dragging things out to build suspense and build the world but it just doesn't feel right. 
#4122
Do they still not have the goddamn budget to make a fucking deer at least look realistic?! 
#4123
Oh wait sorry didn't realize the deer thing was covered Already. But seriously wtf 
#4125
This episode had some of the worst dialogue I've ever heard in this show. Which is saying something. Now all of sudden it seams like they are all talking like the junkyard crew. the timing is all off like right when someone stops talking someone else starts talking. No pause at all. Sounds so unrealistic. 
#4126
Got episode 27 Reading now at work in chunks if I can.

And yeah. Aside from the season opener, and a few others, it's felt like all filler. I can't fucking believe we're gonna be 14 episodes in after Sunday. After that, it's supposed to be all chaos and wrapping up storylines/significant characters dying or becoming turncoats, etc. I'm just not feeling any of that shit this season.
#4127
They finally got to the parts with Negan, the greatest source material on earth, and they somehow manage to fuck it up ... Who the hell is running this show?
#4134
It's like how season 2 dragged on what could have been 6-8 episodes into 13. But with the shit writing of like season 3.
#4136
Interesting episode (the oceanside stuff was kind of boring tho)

It's refreshing seeing Negan act all nice towards certain people. It shows that at least he recognizes some people as valuable and wants to keep them, and knows that straight up torture/abuse/etc does not convince them to be part of his team (he gives them rewards, sense of security, etc, too, just like with Eugene). It doesn't make him a one-dimensional villain who just tortures puppies, he's a person intent on keeping his power structure and does so in realistic ways.
#4137
I like that zombie combat is coming back into focus, either way.

Truth be told, while it was interesting to see that Negan doesn't allow rape and has some sort of code seemingly (most likely just to flaunt his power with all the wives he has), there is no reason for him to keep Sasha. Logically he should suspect Rick and kill the hell out of Sasha or take her hostage and be headed over to Alexandria asap. Sasha might be good at combat but she's not as irreplaceable as Eugene. Well, at least he doesn't trust her yet or it'd be fully ridiculous as it was setting up to be.

I like the second half of this season, I hope the finale is great.
#4140
Finished the ep.

Ehmm ... meh. Everything was too predictable, and being a comic-reader I also knew 95% of everything that went on. The only thing that was somewhat unpredictable was Sasha outsmarting Negan (but the end result was still expected).
It was good ... but meh. In No Way Out I also knew what was going to happen yet it seemed more exciting. I think today's episode was not only predictable for comic-readers, but for show-watchers only too. You knew Kingdom and Hilltop would come to save the day, you knew nothing would happen to Carl, Rick or Michonne.

Also, yeah, the garbage people turned out to be traitorous shitheads, who could have thought? That was seriously short-sighted from Rick. The bad thing is that those garbage people will likely still be around next season

P.S: Did Rick and CO know Carol was alive? It seemed nobody even noticed her. I presume Daryl told Rick about her ... but the show made no mention of it

Whatever criticism I have, it's trumped by Shiva eating some Saviors faces. 10/10
#4141
Yea my thoughts are meh also. But even though I felt stupid while it was happening, I got chills when zeke said the line that Alexandria will not fall today. I really think if the action sequences were shot better then that ep could have been great. But everything was so unbelievable. at points there were enemies just standing looking at each other with guns in their hands not doing anything. all that just takes me out of the show. Plus even though the tiger was cool, it's similar to a walker sneaking up on you, like how did No one notice a tiger coming from so far away?

Even though it might have been predictable I'm glad the garbage people turned against rick, mostly because The whole time They had no reason to even be fighting for anyone. So that makes sense they turned for the best deal. But in the end we know negan was never gonna die and we knew rock and Carl wouldn't die. I just wish they made those parts more believable and not think the audience is stupid enough to fall for those close encounters.

Edit: so this whole season was to build up this huge war against the saviors and yet the end was basically another build up to a war. Is next season really gonna be the exact same fucking thing? Ugh
Last edited by chev311e at Apr 5, 2017,
#4142
Just read issue #166

Well, shit. I guess another Saviors war is coming up?
#4143
Quote by Oyface
Just read issue #166

Well, shit. I guess another Saviors war is coming up?


Considering Saviors have guns pointed at everybody, I don't know how this shit will go on without Saviors immediately noticing Sherry is dead and a a battle happening right there
#4144
Quote by gonzaw
Considering Saviors have guns pointed at everybody, I don't know how this shit will go on without Saviors immediately noticing Sherry is dead and a a battle happening right there

Have you seen the cover for the next issue? I think it gives us a fairly big hint.
#4145
Quote by Oyface
Have you seen the cover for the next issue? I think it gives us a fairly big hint.


I don't trust "spoiler" covers that much. I remember in the past there was an issue who had Alpha in the cover, when Alpha was already dead a long time ago
#4146
Quote by gonzaw
I don't trust "spoiler" covers that much. I remember in the past there was an issue who had Alpha in the cover, when Alpha was already dead a long time ago

Cover or no cover though, I have no doubt that Negan will be playing a big part in whatever happens next.
#4147
The cover for issue 169 is out ... God damn.




This, combined with the Negan cover, really makes me wonder what the fuck is going to happen here .. Specially now that Sherry is dead and there are armed Saviors at their gates.
Last edited by Oyface at Apr 13, 2017,