Page 1 of 76
#1
The last one joined thread heaven.

I'm sure you guys know how this works by now.

GNR goes here.

I've managed to ignore the last one for nearly 5 years, may God help me avoid this one.

(seriously though, you guys are probably half the posts by now )
#2
And what an epic way for the old one to end!
/mandatory praise

And I swear to God, no one better fucking mention Don't Cry's vocals on this page.

EDIT:

"By the way FIRST FIRST FIRST FIRST FIRST YAY!!!!!" -Freepower

Mods abusing powers... totally unheard of
Call Me Joe
Quote by wesleyisgay
IF MATT DAMON DIES TOMMAROW

FUK



Communist Mormon of 2.21.19.8

Caffeine Head of The Bass Militia
Last edited by bassmanjoe08 at Jan 12, 2009,
#5
Call Me Joe
Quote by wesleyisgay
IF MATT DAMON DIES TOMMAROW

FUK



Communist Mormon of 2.21.19.8

Caffeine Head of The Bass Militia
#7
Don't Cry is sung by Axl Rose, with Shannon Hoon doing backing vocals.
There. Done. I hope to God we don't hear this again.
Call Me Joe
Quote by wesleyisgay
IF MATT DAMON DIES TOMMAROW

FUK



Communist Mormon of 2.21.19.8

Caffeine Head of The Bass Militia
#9
hmm finally those little poop heads won't be talking about all the things from years ago.. maybe they'll actually find out that GNR dropped an album!
Quote by Demon Wolf
Being a GNR fan is sometimes like being married to a wifebeater (let's assume we're all female for a second). We're being punched and kicked but we still love him no matter what.

#10
Quote by soulflyV
Dude had a very girly voice :/


Maybe he tries to make up for being called Shannon.

And first page yay, the old thread was awesome but a bit, bloated.
Quote by wesselbindt
Then you should try dangerfapping. It involves fapping till ur halfway there, and then calling ur mom or dad to your room, and than try to cum before he/she enters your room. It's an incredible rush.
#11
CHINESE DEMOCRACY STARTS NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!!!

Oh and go listen to mah CITR cover pl0x. *shameless advertising*

http://uk.youtube.com/watch?v=FOfNxtBjQbQ
Quote by Ichikurosaki
sloth is hacking away feebly at the grass because he is a sloth but he was trying so hard ;_; hes all "penguin im HERE i am here to help you penguin"
#12
Quote by Demon Wolf
CHINESE DEMOCRACY STARTS NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!!!

Oh and go listen to mah CITR cover pl0x. *shameless advertising*

http://uk.youtube.com/watch?v=FOfNxtBjQbQ


nice covers man!

Epic new thread! FOR THE NEW AGE OF GUNS!!!

My band is recording a cover of patience atm, ill post it up if it comes out nicely lol
#13
Mmm smells like new thread.

I.R.S
Scraped
Prostitute

The best on Chinese Democracy.
Bite me

EDIT: If the World too!
ᶌῖᶌα ɭα ɌεᶌσɭƲʈιʘϰ
Last edited by Vauxite at Jan 13, 2009,
#15
If The World is my favourite off Chinese Democracy. The production on the album is quite surprising imo. It's not overly compressed but there's a quite nice dynamic range.
#16
IRS is definitely my favourite track from Chinese Democracy. Love that chorus
Quote by atomkat
I can't fxcking descripe in words how much I love you!!!!!!!
Quote by MrJayremmie
marry me.
Stratocaster fan...
#19
RIAD FTW!

The last GNR thread was pretty freaking massive so it's cool to see a new one fo sho!
.


Small writing in the middle of big sig.


.
#20
What GnR songs to Velvet Revolver cover anyhow?

So far I've seen them do Paradise City and Mr. Brownstone.
#21
Quote by Nilpferdkoenig
What GnR songs to Velvet Revolver cover anyhow?

So far I've seen them do Paradise City and Mr. Brownstone.


They've done It's So Easy and I Used To Love Her as well.

The band plays them awesomely, but Scott's voice instead of Axl's...

Also, is this image awesome or what?

http://img502.imageshack.us/img502/7586/defaultca3bssh3tv4.jpg

The new GNR should do some real photo shoots dammit.
Quote by Ichikurosaki
sloth is hacking away feebly at the grass because he is a sloth but he was trying so hard ;_; hes all "penguin im HERE i am here to help you penguin"
Last edited by Demon Wolf at Jan 13, 2009,
#23
What a terrible way to end the old thread...


Waits for Freepower to kick my ass




EDIT: Don't know if this was posted in the old thread, but whatever. Mickey Rourke (The Wrestler) thanked Axl in his acceptance speech at the golden globes (Best Performance) the other night. The crowds reaction was pretty funny. They cheered fro everyone and then when he mentioned Axl, the crowd went silent and only a few people cheered. I don't think anyone expected it.

SPEEEEEECH
Last edited by _Lewis at Jan 13, 2009,
#25
Quote by Vauxite
Mmm smells like new thread.

I.R.S
Scraped
Prostitute

The best on Chinese Democracy.
Bite me

EDIT: If the World too!


My favourites are Shacklers Revenge, Streets of Dreams, Sorry and Rhiad & The Bedouins. You something that bugged me with Prostitute, when I got Chinese Democracy for Christmas and listened to it, I got to Prostitute and thought "Jesus, I've heard this awesome song somewhere before" and then a week later I realised that the leak of it was called 2000 Intentions (I think).
#26
Quote by Nilpferdkoenig
I only know Bumblefoot, Dizzy Reed and Axl in that picture...


The guy in the back is Frank.

Finck is right of Axl.

To the left of Axl must be Stinson, then left of him is Fortus.

Dunno who the guy left of Dizzy is.
#30
Quote by Jayok
hmm finally those little poop heads won't be talking about all the things from years ago.. maybe they'll actually find out that GNR dropped an album!

Those "little poop heads" come to the 80s rock forum to discuss 80s rock. Chinese Democracy should probably be discussed in modern rock, but it's been in 80s forever anyway so nobody cares.

And yes I'm still here and I still think the old band were miles better, a view which seems to be looked down on here. Rational disagreement is reasonable, but I also bet I get flamed. Which is not reasonable. D:
#31
Wow... I'm on the first page of the GnR thread :O


To flip the Don't Cry vocals question ... which parts of The Garden does Alice Cooper sing?
#32
gotta say i got scared for a sec. i came home from school and saw the old gnr thread was closed and i had to read all the posts to see what happened. good thing it just got too big and wasnt closed for some stupid reason like spam or something
Quote by gatechballer
SoLgEr is the ****ing man!!!!!
#33
Quote by gabcd86
Wow... I'm on the first page of the GnR thread :O


To flip the Don't Cry vocals question ... which parts of The Garden does Alice Cooper sing?

It's pretty distinct. "In the Garden of song and dance..." I think the lyric goes, that's the bit he sings.

Cool we got a new thread too btw.
Ego inflating praise here:
Quote by Fishyesque
That is SOOOOOOOOOOO sig worthy! Pure awesomeness to you, sir.

C wut I did thar Fishy?

's UG
#34
Quote by gabcd86
Wow... I'm on the first page of the GnR thread :O


To flip the Don't Cry vocals question ... which parts of The Garden does Alice Cooper sing?



haha yeah it's a pretty easy thing to pick out Alice's is a deeper aggressive voice. and he's the one who "lost his virginity there, to a gypsy with blonde hair"
Quote by Demon Wolf
Being a GNR fan is sometimes like being married to a wifebeater (let's assume we're all female for a second). We're being punched and kicked but we still love him no matter what.

#35
Quote by Jayok
haha yeah it's a pretty easy thing to pick out Alice's is a deeper aggressive voice. and he's the one who "lost his virginity there, to a gypsy with blonde hair"

I'm not a huge fan of The Garden but I do like the bit where he goes "It's a crazy man's utopia, turned into my worst phobia" it's awesome.

And I wondered when does the new posts icon go pink? it's just beige now.
Quote by wesselbindt
Then you should try dangerfapping. It involves fapping till ur halfway there, and then calling ur mom or dad to your room, and than try to cum before he/she enters your room. It's an incredible rush.
#36
Quote by Minkaro
Dunno who the guy left of Dizzy is.

Chris Pitman

Frank Ferrer looks like a black blues musician in that pic.QUOTE]
I have always thought that too. Not in a racist way but he has a sorta ghetto black guy...'look'? I dunno, there's no easy way to say it without sounding like an asshole i guess...
.


Small writing in the middle of big sig.


.
#37
Quote by Nilpferdkoenig
What GnR songs to Velvet Revolver cover anyhow?

So far I've seen them do Paradise City and Mr. Brownstone.

I think It's So Easy as well, pretty much the songs that Axl wasn't involved in.
#38
Chris Pitman

Quote by Nilpferdkoenig
Frank Ferrer looks like a black blues musician in that pic.QUOTE]
I have always thought that too. Not in a racist way but he has a sorta ghetto black guy...'look'? I dunno, there's no easy way to say it without sounding like an asshole i guess...


Well Frank did call the new GN'R sound Ghetto Metal.
Last edited by _Lewis at Jan 13, 2009,
#39
I'm not sure if any of you guys will be able to help me, but I reeeaaaallly don't know how Finck gets those amazing solo tones on songs like This I love, Street of Dreams....
Is it a wah pedal being used half on or something?
#40
I always thought Frank was light brown. Kind of like The Rock?
Call Me Joe
Quote by wesleyisgay
IF MATT DAMON DIES TOMMAROW

FUK



Communist Mormon of 2.21.19.8

Caffeine Head of The Bass Militia