#3
The HRD.
Call me Wes.
Gear:
Fender American Deluxe HSS Strat
Chicago Blues Box Roadhouse
Bad Cat Cougar 5
1957 Gibson GA-5
Ceriatone 18w TMB Combo
Hughes & Kettner Tube Factor
Various Ibanez TS9s
Weber MASS Attenuator
#9
i dunno guys, I can get pretty damn close mayer cleans on my classic 30. I just run the clean channel turned up with b: 7 m: 4 t: 7 and run my maxon od 808 as a slight boost for a very slight grit

gives me mayer cleans
05' G&L S-500
95' Godin LGX

96' Yamaha APX 6-A

Peavey Classic 30
Maxon OD808
#10
personally i prefer the HRD, ESPECIALLy for mayer. sure, the drive channel sucks pretty bad, but it takes pedals very well
Quote by Johansensan
sir, i would like to inform you that you are now my favorite UGer. Not only did you use the word y'all, which is native to my homeland, but you correctly punctuated it using the apostrophe.



Christian Guitarists
A Weekly Devotional
#11
Quote by Siren Silently
If you played nearly anything else I'd say the Classic is better.

Yeah, I do some Chili Peppers from time to time, Hendrix, Clapton stuff.

Quote by danyellenik
i dunno guys, I can get pretty damn close mayer cleans on my classic 30. I just run the clean channel turned up with b: 7 m: 4 t: 7 and run my maxon od 808 as a slight boost for a very slight grit

gives me mayer cleans

Hmmm, really?
Can I hear a clip of that?

I do have a Bad Monkey already to OD the HRD since the OD on the amp is bad.
So I can go either way here.
And if what he said is true, the Classic 30 is cheaper, and weighs less too.
Last edited by cratskomodo at Jan 14, 2009,
#14
Well that's how i get the sound for slow dancing in a burning room, I guess grit was the wrong word to use for you, it gives me a very very light overdrive in the sound, but barely noticeable. Sounds just like Slow dancing in a burning room.

TS: I'll see if I can get a clip up
05' G&L S-500
95' Godin LGX

96' Yamaha APX 6-A

Peavey Classic 30
Maxon OD808
#15
Since you have an OD pedal, get the HRD.
Quote by MooshMooshMarc
I didnt have anything planned out, and I didn't know **** about improvising, so it was like "OH SHI- SOLO TIME" so I kerry-kinged it.
#16
HRD, look used too. I've seen them sell for as little as $300 used.
Call me Dom
Quote by Dmaj7
I don't know how to count canadians, the metric system is hard

Quote by gregs1020
well if lbj pokes his head in here and there's no nuts shit's gonna go doooooooowwwwwwwwwn.



{Pedalboard Thread Native: The Muffin Man}
#17
Quote by lbj273
HRD, look used too. I've seen them sell for as little as $300 used.

They actually sell dirt cheap used? That's ridiculous. I bought new for $750, saved $100 and thought that was cool...
Quote by MooshMooshMarc
I didnt have anything planned out, and I didn't know **** about improvising, so it was like "OH SHI- SOLO TIME" so I kerry-kinged it.
#18
Yea that one was rather low, but I see them on the local craigslist for about $400 regularly.
Call me Dom
Quote by Dmaj7
I don't know how to count canadians, the metric system is hard

Quote by gregs1020
well if lbj pokes his head in here and there's no nuts shit's gonna go doooooooowwwwwwwwwn.



{Pedalboard Thread Native: The Muffin Man}
#19
Classic 30 clips up in profile.

http://profile.ultimate-guitar.com/danyellenik/

Sort of close, not perfect though

EDIT: this is also the lowest volume possible on this amp, it does sound better when turned up because I can get rid of the solid state transistor boost the amp has (which i turned on)
05' G&L S-500
95' Godin LGX

96' Yamaha APX 6-A

Peavey Classic 30
Maxon OD808
Last edited by danyellenik at Jan 14, 2009,
#21
Quote by cratskomodo
Well, I just found this video on youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=MpxoGtSUqkY

Pretty much nails the Mayer tone on a Classic 30.
What do you guys think?
Still go with the HRD?

his version of slow dancing in a burning room pretty much owns mine

I played it just like mayer did, but this version is wayyy better on it's own.
05' G&L S-500
95' Godin LGX

96' Yamaha APX 6-A

Peavey Classic 30
Maxon OD808
Last edited by danyellenik at Jan 14, 2009,
#22
So the Classic 30 can hit Mayer tones pretty well.
It's also cheaper, and lighter than the HRD.
Is there another reason in which I should get the HRD, or is the Classic 30 truly the best option?
#23
see if you can try them both and let your own ear tell you
Call me Dom
Quote by Dmaj7
I don't know how to count canadians, the metric system is hard

Quote by gregs1020
well if lbj pokes his head in here and there's no nuts shit's gonna go doooooooowwwwwwwwwn.



{Pedalboard Thread Native: The Muffin Man}