#1
This is my first piece of original music, so go easy on me. The guitars were done by me, the drums were programmed by me via Acoustica Beatcraft. This took a ton of time and effort, and critique is welcomed.

It's influenced by several artists, such as Taking Back Sunday, Brand New, Bayside, and more.

It's on my profile, and it's also the first song here:

http://www.myspace.com/fysafety
#2
i liked the heavy guitars and the rythem. no vocals though. songs like this are hard to crit with no lyrics. as far as playing though, very good. everything sounds tight. it kept my interest throughout the song. good job. it reminded me of the staycys mom song, lol. like i said great playing. i would love to hear this with vocals. good job man. i like the sandblast kind of noize right before the 2 min mark or so.

c4c? https://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?p=20880588#post20880588
#4
OMG I'm love with this! I love the guitars in it. Definitely makes me want to dance and sing along with my friends like we can actually sing ^_^ Could you comment my original recording? There's no vocals and some mistakes here and there but I think it came out pretty good for someone who's only been playing since mid sept of 08.

https://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=1169050
talk to me
and i better not hear a word
do me baby
i better not feel it girl
i still got one bullet left in my nine
finna do a love crime
love crime
finna do a love crime

lovecrimes -- frank ocean

Tumblr
Last edited by Fearless(Times) at Jul 24, 2009,
#7
Nicely done. The guitars sound really good, the playing as well as the recording quality. All the cool riffs in there held my interest even without vocals. I like that transition around 2:10. Keep it up man.

c4c?

https://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=1169631
Gear:
Ibanez RG3EX1
Squier Strat
Ibanez RG4EX1
Vox 30ADVT
Fender DG series acoustic
Dunlop Crybaby
Fender Frontman 15G
#8
Thats pertty good, its a well written song, it has all the parts to make it a real song instead of a improv, If you add some vocals in there you could prolly actually sell the song. Hell, I would buy it. But if it is possible, I would get a better mic, because a laptop mic thats this-- big dosent help.
#9
Quote by Crysis Theory
I could so vocal that up for you anytime you want bro... that has a cool kinda CKY sound.


Thanks man, I should probably make some lyrics at least, to start haha
#10
hey man, this is quite a nice song you got here, and i read your about me section, which says that you record this through Audacity, and a laptop mic, and tbh, from those pieces of information, you've done a pretty sweet job of your guitar tones. Drums were also very nicely programmed may i add. you should really get this "kevin" character to put some vocals on it, and it'd be a pretty sweet song, good work.
#11
Quote by Alexishxc1337
Thanks man, I should probably make some lyrics at least, to start haha


Always a good start but I have a lot of talented singers at my disposal out here so I could accomodate about any genre you prefer! Yeah it's definitly a keeper man
#12
your riff is great! very melodic and catchy, you've got a reall good groove to this, and definitely write some lyrics or find a singer and do it up
#13
Quote by AbombO.S.
your riff is great! very melodic and catchy, you've got a reall good groove to this, and definitely write some lyrics or find a singer and do it up


thanks! i'm working on it.