afallenone
Registered User
Join date: Oct 2008
322 IQ
#1
http://www.myspace.com/thewordalive

I'm playing with this band on thursday and they are pretty friggin sweet. Their vocals could be catchier but damn they shred. They used to have craig mabbit from bless the fall and now escape the fate, but they got rid of him probably cause he's gay. haha.
afallenone
Registered User
Join date: Oct 2008
322 IQ
#5
we're called a city undone. http://www.myspace.com/acityundone

We're just starting out but we've been given a lot of love the past few months from the venue guy. so i'm just riding it. They're also playing with We Came As Romans which I also think are sweet.
shorty1372
fo stringa
Join date: Aug 2008
68 IQ
#6
you guys are pretty sick i gotta say,
I gotta keep my eye on you guys

Damn, and i felt lucky to play wish Falco Does It Dirty and Weaker than None.
ahahaha thats gonna be a sick show,
xRenegadEx
Registered User
Join date: Feb 2009
69 IQ
#7
I really like this band ,but I know a lot of people here aren't going to like them. Listening to them through headphones makes a drastic difference as far as guitar work goes IMO.
Hybrid_Xer0
Banned
Join date: Aug 2005
253 IQ
#8
Slightly better than most in their genre.

2:00 in battle royale came out of nowhere and impressed me I must admit. They can play
lanzaa
Feliz sería que hora
Join date: Jul 2006
745 IQ
#9
i like them, their EP is great imo.
Gear
-Ibanez RG321 ( /w D-Sonic)
-Agile AL-3100 (/w Custom + '59)
-Yamaha FG730S
-Crybaby 535Q
-Keeley TS-9
-ISP Decimator
-B-52 AT-212
Quote by Mental-lica
My hats off to you mr. lanzaa and you can put this in your sig

M en
E jaculating
T o
A wful
L yrics
imsimon
Dear diary: Jackpot!
Join date: Jan 2008
582 IQ
#10
This band are AMAZING, they got rid of Craig Mabbitt 'cause he was a douche, Telle is much better anyway!
Seriously my favourite band right now


Quote by MightyAl
How do you physically download an album? Like run your computer off a dynamo on an exercise bike?
xRenegadEx
Registered User
Join date: Feb 2009
69 IQ
#12
Quote by im4board
Amazing. Seeing them the 16th

Nice I saw them on the "New Nu-Metal Tour" their actually pretty enjoyable live.
breakdown123
Hates his user name
Join date: Jul 2008
892 IQ
#13
i saw their last breakdown when the came to orlando with WCAR. XD. im seeing them for real on the revolver tour though, and im stoked! i love their keys player dusty. if you watch what he's doing in the studio vids, it's ridiculous
4baileyt
Registered User
Join date: Apr 2009
150 IQ
#14
they dogged mabit while he was on tour with his other band
imsimon
Dear diary: Jackpot!
Join date: Jan 2008
582 IQ
#15
Quote by 4baileyt
they dogged mabit while he was on tour with his other band


**** Craig Mabbitt, what a douche.


Quote by MightyAl
How do you physically download an album? Like run your computer off a dynamo on an exercise bike?
thesceneislame
UG's man's man
Join date: Aug 2008
1,255 IQ
#16
theyre really generic
"If the good die young, we'll fucking live forever"

Quote by zezimathehero
Genital Warts > What Separates Me From You


Quote by zezimathehero
Genital warts, what separates me from you
breakdown123
Hates his user name
Join date: Jul 2008
892 IQ
#17
I same them last night. They were amazing. I met like all of them and got a signed Cd .
they were one of the nicest bands i've met on tour. They were just stoked to be out playing music.

Honestly, i think their one of the best bands in that whole scene. They have good guitar riffs, melodic solos, pretty decent vocals, and awesome keys. Definitely a huge inspiration for me. I;m having the keys player for my band study their keys parts, cause their synth player is freaking brilliant, especially if you watch him recording his parts in the studio vids.
Last edited by breakdown123 at Oct 10, 2009,
intentionsthere
average dude
Join date: Jun 2009
464 IQ
#18
Quote by likeomgtehtuck!
boooooring. sounds like every other band ever


Those are not the words I would've used but I agree haha.
RentACar
Banned
Join date: Sep 2007
539 IQ
#19
Quote by afallenone
we're called a city undone. http://www.myspace.com/acityundone

We're just starting out but we've been given a lot of love the past few months from the venue guy. so i'm just riding it. They're also playing with We Came As Romans which I also think are sweet.

Wow you guys are actually really good, keep up the good work!
SeveredSurvival
Worship the riff
Join date: Jun 2009
1,772 IQ
#20
generic band, but solid seeing em when they play with stray from the path gonna be dope.
I drink your milkshake.
We'realltoBlame
Looks like a *****.
Join date: May 2007
1,080 IQ
#21
The Word Alive sound like blessthefall's first CD with slightly better riffs.
Quote by Jackal58
If I was Santa you'd all get shit for Christmas.
Thebiz
UG Nubsakc lolz!!1!
Join date: Apr 2007
3,917 IQ
#22
Saw these guys on Warped and was rather impressed with them. Their wall of death almost rivaled Suicide Silence's.

http://www.purevolume.com/TheWordAlive

3 new songs from their debut album > ANYTHING off of their demo.
"Music is an expression. Not competition." ~ Woe, Is Me

Guitar
ESP LTD Viper 400

Amp
Orange Crush 35LDX
robnewland
A Plate of Buttered Toast
Join date: Feb 2007
495 IQ
#23
I got the track Epiphany on a labels free sampler - its pretty ****ing good!