Page 1 of 2
#1
If so were you allowed to take a guitar to boot camp?
and what are the rules with guitars if you are deployed on a ship?
#2


my dad is a vet.

he said plenty of people brought 'em, but never had time until they got shipped out.
Quote by mullet1337
Holy ****. **** you. You ****ing ****.
#3
No guitars in boot camp, but you can have a guitar on a ship as long as you've got room for it. I'm not in the Coast Guard, but I wanted to be.
Last edited by madbasslover at Jun 6, 2010,
#4
Don't know about boot camp but probably not. It ain't the air farce...

As for onboard ship. If you have the space then yes. Time is another matter...

On small ships you will be lacking space. If you have a decent size work space that would help but you'd have to clear it with the Div-O or at the minium the LPO or Chief depending on your CoC.
In the Valley of Vung
#5
Quote by Mr. Parker
Don't know about boot camp but probably not. It ain't the air farce...

As for onboard ship. If you have the space then yes. Time is another matter...

On small ships you will be lacking space. If you have a decent size work space that would help but you'd have to clear it with the Div-O or at the minium the LPO or Chief depending on your CoC.


If you're making fun of the Air Force, you'd better not be in the Navy. I'll accept it from Army and Marines, but not the damned Navy.
#6
Yes I'm making fun of the Air Farce, it's a 9-5. Get over it.

My experince was not the average but as the sterotype goes Marine>Army>Navy>Air Force>Coast Guard. And I agree.
In the Valley of Vung
Last edited by Mr. Parker at Jun 6, 2010,
#7
Its not Air Farce, its Chair Force remember? Go Navy :P and I know that if you have space on a ship and its cleared with your Dept. Head or Divo, it should be fine to have one on board. I know I'lll have mine with me
#8
Quote by Mr. Parker
Yes I'm making fun of the Air Farce, it's a 9-5. Get over it.


I'm on a joint service base, and all I've seen of the Navy so far is that it's populated by lazy, fat, undisciplined slobs. Their PT (when they actually do it) closely resembles a group of fat people trying to hump the ground and call it a push-up. Their uniforms look like shit all the time because they're too damn lazy to take the time to make them look presentable, and they behave like five year olds who got to buy uniforms from a military surplus store.

You're in the one of the easiest branches to be in, you don't have to work any harder than anyone in the Air Force. Shut your damn mouth.
Last edited by madbasslover at Jun 6, 2010,
#9
Quote by madbasslover
I'm on a joint service base, and all I've seen of the Navy so far is that it's populated by lazy, fat, undisciplined slobs. Their PT (when they actually do it) closely resembles a group of fat people trying to hump the ground and call it a push-up. Their uniforms look like shit all the time because they're too damn lazy to take the time to make them look presentable, and they behave like five year olds who got to buy uniforms from a military surplus store.

You're in the one of the easiest branches to be in, you don't have to work any harder than anyone in the Air Force. Shut your damn mouth.



Lol you need to reread my post, like I said my experince was not the average, as in was not. I did my time. I agree that the average sailor is pretty lame. I was not average nor I'm I now. But by the same means. The air force is full of 9-5 pussies lol. Though like all branches, they're always exceptions. Though your reading comprehension needs some work.
In the Valley of Vung
Last edited by Mr. Parker at Jun 6, 2010,
#10
Quote by Mr. Parker
Lol you need to reread my post, like I said my experince was not the average, as in was not. I did my time. I agree that the average sailor is pretty lame. I was not average nor I'm I now. But by the same means. The air force is full of 9-5 pussies lol. Though like all branches, they're always exceptions. Though your reading comprehension needs some work.


You edited that in after I responded, dumbshit, and being that you can't even spell or apply proper grammar in your sentences, I really don't think it's your place to tell me I need to work on my English.

Also, the Air Force is not a 9 to 5. My day starts at 5:30 and ends at 5:30 and I'm in training. My friends that are operational work 14 hour days and are lucky if they can get a day for their weekends, so fuck off.

EDIT: Coast Guard boot camp is infinitely harder than Navy boot camp. I know Marines who say they wouldn't want to mess around with Coast Guard boot camp. I think the problem we're having here is that in general you just don't know what you're talking about.
Last edited by madbasslover at Jun 6, 2010,
#11
I was in the Navy first, and I had both surfboards and guitars on ship during deployments. Im in the Army now, and I look at Navy people in a different light now, most of them truy are out of shape and dont take alot of pride in their appearance. to make E7 in the Navy you need to have a gut big enough to rest your coffee cup on, to make E7 in the Army you need to be able to smoke everyone else in PT lol.
RIP lowlife (fort wayne) the best crappy crusty punk band ever!
#12
Where are you stationed at, madbasslover?

EDIT: And boot camp is always weak sauce, there's no point in worrying whose is more weak sauce.
My God, it's full of stars!
#14
Quote by madbasslover
You edited that in after I responded, dumbshit, and being that you can't even spell or apply proper grammar in your sentences, I really don't think it's your place to tell me I need to work on my English.

Also, the Air Force is not a 9 to 5. My day starts at 5:30 and ends at 5:30 and I'm in training. My friends that are operational work 14 hour days and are lucky if they can get a day for their weekends, so fuck off.



Lol doesn't touch what most ship personnal hours are. But you are in training and have access to a computer... Oh you must be at your school! Good for you! Get over it just the fact that you have gotten so offend shows your lack expereince. You must be 18...9-5!

You still mad...lol.
In the Valley of Vung
#15
Everyone defends their branch of service. I don't, I know the navy is mostly filled with fat lazy chumps. Believe me I know. Not my thing. Injury placed me on a ship. I didn't choose it. But doesn't change the Air Force being just as lame.
In the Valley of Vung
#16
Quote by Mr. Parker
Everyone defends their branch of service. I don't, I know the navy is mostly filled with fat lazy chumps. Believe me I know. Not my thing. Injury placed me on a ship. I didn't choose it. But doesn't change the Air Force being just as lame.


Yeah, regular units in each branch are pretty lame.
My God, it's full of stars!
#17
Quote by Dreadnought
Yeah, regular units in each branch are pretty lame.


I know, but sound like we've BTDT and actually know. This young'n will learn soon enough.

Lol I just want to add about those days off. Lol you don't get them at sea haha. My division was the worst on the ship. We would be lucky if we got a day off before 44 days at sea. Only because the ship would pull in for 3 days so we wouldn't get our beer for a 45 day stent. Oh and don't forget your duty day the day you pull in and youR sister section the day before you pull out so you may get off the ship 1 day in 48...maybe...and when you do you can leave the fenced in area...

But I did get some of the best breakfast at that tent...

And for the army Rick below, agreed, all serve and I'm grateful some of you young guy still join up. Thanks for continuing the tradition.
In the Valley of Vung
Last edited by Mr. Parker at Jun 6, 2010,
#18
What's so special about the coast anyway? Now beach guard, that might be worth it.
...Stapling helium to penguins since 1949.
#19
Quote by TrevorJH
If so were you allowed to take a guitar to boot camp?
and what are the rules with guitars if you are deployed on a ship?

Im enlisted in the army and heading to boot camp in Sept. We cant take them, they would just be locked up to we get out. Im assume that true for the coast guard. Its best just to ask you recruiter what is allowed and not.

Guys, dont argue over what branch is better, all branchs all serve our country.
"Music became a healer for me. And I learned to listen with all my being. I found that it could wipe away all the emotions of fear and confusion relating to my family." Eric Clapton
Last edited by Blackwaterson89 at Jun 6, 2010,
#20
Quote by Blackwaterson89
Im enlisted in the army and heading to boot camp in Sept. We cant take them, they would just be locked up to we get out. Im assume that true for the coast guard. Its best just to ask you recruiter what is allowed and not.

Guys, dont argue over what branch is better, all branchs all serve our country.


Pfft I'll knock who I want, when I want.
My God, it's full of stars!
#21
Quote by Blackwaterson89
Guys, dont argue over what branch is better, all branchs all serve our country.
Yes, and some serve our country better than others.
#22
Quote by RU Experienced?
Yes, and some serve our country better than others.



Lol nobody can win. But when it comes to combat/policy enforcement a Navy Carrier can not be beat. Just fact. The carrier is the symbol of American power.
In the Valley of Vung
#23
Quote by Dreadnought
Pfft I'll knock who I want, when I want.

We need some jarheads in here to amuse ourselves with.
Quote by SomeoneYouKnew
You should be careful what you say. Some asshole will probably sig it.

Quote by Axelfox
Yup, a girl went up to me in my fursuit one time.

Quote by Xiaoxi
I can fap to this. Keep going.
#24
Quote by Jackal58
We need some jarheads in here to amuse ourselves with.


My God, it's full of stars!
#25
Quote by Jackal58
We need some jarheads in here to amuse ourselves with.


Went to A school with a bunch of marines...

Stupid is an understatement...ran into one of them about 4 years later on my ship, did not remember me. I was the flipping hornor student and talked to the guy quite a bit. One guy I worked out with a lot. Great guy.
In the Valley of Vung
Last edited by Mr. Parker at Jun 6, 2010,
#26
Quote by Dreadnought
A conversation on an idiotic friends' Facebook page:

friend: "DM school monday"

other marine: "DM as in designated marksmen school??"

"yesssiirr"

"You lucky bitch!!! I wanna go to that school!!! How did u get in??"

"cuz im a ****ing bamf"

"Lol! Well rah to you devil!! I really want to goto that school!! I'm jealous..."

"lol its gonna b a bad ass school. u gon get broke the **** offf lol but itll b alright. ill b back in july like a week before we deploy to cuba."

"Sick!!!! That's moto devil!! Good luck!!! Let me know how it was!!! Kill!!!!"

Notice the use of "bamf", "moto", "devil", "rah", and "kill". Also, the "deploy to Cuba." They're embassy guards, and think they're Delta Force.



Lol that's almost like a Sniper (minus the whole sniper school)... He is one bamf killer devil doggy!
In the Valley of Vung
#27
Quote by Mr. Parker
Lol that's almost like a Sniper (minus the whole sniper school)... He is one bamf killer devil doggy!


It's nothing to get that excited about, that's what it is
My God, it's full of stars!
#28
Lol I know, I almost joined the marines to be a sniper. Then I went the SEAL team route. Spent my whole damn navy time training for the teams. Got injured and spent the rest of it trying to rehab said injury... Never rehabbed, 10 years later still got the same injury... Special Ops were my life but one ****ing injury kept me at the gates...spent all my spare time hanging out at Little Creek NAB running the O-course. Chatting with the occasional team guy. ****ing sucked when BM1(SEAL) Norton told me he liked all my numbers but my injury was a no go...
In the Valley of Vung
Last edited by Mr. Parker at Jun 6, 2010,
#29
Go Merchant Marine, travel the world, make lots of money, and keep as many guitars as you want on board. Here's mine:

#30
Lol I know, I almost joined the marines to be a sniper. Then I went the SEAL team route. Spent my whole damn navy time training for the teams. Got injured and spent the rest of it trying to rehab said injury... Never rehabbed, 10 years later still got the same injury... Special Ops were my life but one ****ing injury kept me at the gates...spent all my spare time hanging out at Little Creek NAB running the O-course. Chatting with the occasional team guy. ****ing sucked when BM1(SEAL) Norton told me he liked all my numbers but my injury was a no go...[/QUOTE

Special Ops were your life yet you never even served on a Special Ops team. If you couldn't make it through training for the selection what makes you think you could get past selection let alone hell week?
#31
Quote by n2dabloo
Go Merchant Marine, travel the world, make lots of money, and keep as many guitars as you want on board. Here's mine:


I seriously considered that route once.
Quote by SomeoneYouKnew
You should be careful what you say. Some asshole will probably sig it.

Quote by Axelfox
Yup, a girl went up to me in my fursuit one time.

Quote by Xiaoxi
I can fap to this. Keep going.
#32
Quote by Mr. Parker
Lol I know, I almost joined the marines to be a sniper. Then I went the SEAL team route. Spent my whole damn navy time training for the teams. Got injured and spent the rest of it trying to rehab said injury... Never rehabbed, 10 years later still got the same injury... Special Ops were my life but one ****ing injury kept me at the gates...spent all my spare time hanging out at Little Creek NAB running the O-course. Chatting with the occasional team guy. ****ing sucked when BM1(SEAL) Norton told me he liked all my numbers but my injury was a no go...[/QUOTE

Special Ops were your life yet you never even served on a Special Ops team. If you couldn't make it through training for the selection what makes you think you could get past selection let alone hell week?



Well we shall never know, injury is a common thing in that world just depends when it happens. The only easy day quote is how I got injuried...and your statement shows you don't know the mind set of guys like me. No worries. Shit happens.
In the Valley of Vung
#33
Quote by n2dabloo
Go Merchant Marine, travel the world, make lots of money, and keep as many guitars as you want on board. Here's mine:


Sounds nice, how do I do it?
#34
Quote by RU Experienced?
Sounds nice, how do I do it?


http://www.usmma.edu/

A good buddy I served with did this for a while. He loved it but he is over it now, looking for something new I guess.
In the Valley of Vung
#35
Quote by RU Experienced?
Sounds nice, how do I do it?

I started as a lowly deckhand working on small vessels in the Gulf of Mexico's oil fields. After accumulating some sea time I "sat" for my first license (100 Ton Master) and worked my way up in tonnage and endorsements over the years. That's one route, another is to attend a Merchant Marine Academy such as King's Point: http://www.usmma.edu/
aka, Possum Head on /b
#36
Quote by Dreadnought
Where are you stationed at, madbasslover?

EDIT: And boot camp is always weak sauce, there's no point in worrying whose is more weak sauce.


I'm at DLI.

Also, I don't blame you guys for thinking I sound immature when I defend the Air Force, but I'm just tired of being shit on. Every branch has an important role and every branch has something worth picking on, but people only seem to pick on the Air Force. I can't stand it when people disrespect other people based on the branch they're in. Yeah, we have our share of 9 to 5'ers, but so does any other branch. If our job wasn't as important as anyone else's, they'd have kept us as a small part of the Army.
#37
Quote by madbasslover
I'm at DLI.

Also, I don't blame you guys for thinking I sound immature when I defend the Air Force, but I'm just tired of being shit on. Every branch has an important role and every branch has something worth picking on, but people only seem to pick on the Air Force. I can't stand it when people disrespect other people based on the branch they're in. Yeah, we have our share of 9 to 5'ers, but so does any other branch. If our job wasn't as important as anyone else's, they'd have kept us as a small part of the Army.


Don't worry, I've seen the light; should have been a PJ
My God, it's full of stars!
#38
Quote by Dreadnought
Don't worry, I've seen the light; should have been a PJ


Oh man, if I could be a PJ, I would. Either PJ or SERE. Unfortunately for me, I was born with a brain, not with a body, which is why I'm at the Defense Language Institute instead of being out there breaking shit and killing people.
#39
Quote by Doobergn



Well we shall never know, injury is a common thing in that world just depends when it happens. The only easy day quote is how I got injuried...and your statement shows you don't know the mind set of guys like me. No worries. Shit happens.


I'm not knocking you at all I know it's a tough environment its just you made it sound like if you wouldn't have gotten injured you would have had it in the bag. Being mentally capable of going through the abuse is a big part as well.
#40
Quote by madbasslover
Oh man, if I could be a PJ, I would. Either PJ or SERE. Unfortunately for me, I was born with a brain, not with a body, which is why I'm at the Defense Language Institute instead of being out there breaking shit and killing people.


Haha well you wouldn't be doing that as a PJ, and I don't think a SERE specialist is what you're after either...
My God, it's full of stars!
Page 1 of 2