#4
You could do this with alot of chord progressions...
[img]http://i.imgur.com/LYZyCdp.gif[/img]


Quote by CrossBack7
Momie's like not even a real person, just an asian, lesbian spirit.
#6




you get a half stack of shocked sarcasm!
LICKY, LICKY LOLLIPOP


Quote by soundjam
Which is why you eat funions. All the deliciousness of fried onions without disgusting lukewarm onion snake.
#10
Quote by kingjiyoon
look. jack black.

oh wait..


haha. my thought exactly.
“If it seems like you are playing around and not practicing, that's when you know you really love it.”
-Jack Johnson

Quote by lattea
i'm kinda gay

Quote by angusfan16
Well damn. You caught me. I'm horribly gay.

RIP Rev
#13
Quote by TheChaz
Hey guys, I'm that guy who is always in your threads to bash your videos because they aren't new!


Fixed.


Four Year Strong Plays in D Standard. Not Drop D.
Quote by Ed Hunter

I just slapped the computer screen with my dick because of this thread.
#14
try one with G, C and D.

you could go forever.

Must Not Sleep.


Must Warn Others.

Gear:
Gibson Special Faded SG
Orange Tiny Terror (Combo)
MXR Carbon Copy Delay
Dunlop Crybaby Wah

3DS friend code: 3995-7035-3562
#15
Epic. Win.
Gig Rig:

Schecter Hellraiser V-1
Crate BV120H
B-52 LS 4x12 cabinet
BBE Rackmount Sonic Max
Boss ME-50 Pedalboard
Digital Reference 2505 Wireless

I don't like BTBAM. Sue Me.

PLUR

My Solo Project
#16
E minor D major C major is another one I think is common one that comes to mind

Nothing Else Matters and
Desecration Smile both use it

those both happen to be amazingly awesome and original songs regardless though
Tick tock and waiting for the meteor
This clock is opening another door
#17
This isn't new!

*bashes*
______________________________________________________________________
Last edited by Gyroscope : Tomorrow at 01:00 PM.
#18
Quote by an epic mistake
try one with G, C and D.

you could go forever.

The content of this signature is pretty much irrelevant
#24
Ha, yeah.

That would be classified as a 1-4-6-5 chord progression.

/Theory.

And actually, to the Pachelbel's Canon one...

Canon is actually (In C, at least), C G Am Em F C F G...

This one is C G Am F...

Comedy music fail?

Nah, just kidding, I understand it's for those purposes.
Gibson Les Paul Studio
Yamaha Pacifica 112
Alvarez SLM
Orange Dark Terror
Orange PPC212OB 2x12 cab
Yamaha P-85 Keyboard
#25
Quote by imafool18
Ha, yeah.

That would be classified as a 1-4-6-5 chord progression.

/Theory.

And actually, to the Pachelbel's Canon one...

Canon is actually (In C, at least), C G Am Em F C F G...

This one is C G Am F...

Comedy music fail?

Nah, just kidding, I understand it's for those purposes.


....Isn't it past your bedtime Sam?
#25 for top 100 UGer of 2009
UG's 2nd Funniest UGer and 3rd most likely to be a Serial Killer of 2009, 2nd of 2011
#26
Quote by imafool18
Ha, yeah.

That would be classified as a 1-4-6-5 chord progression.

/Theory.

And actually, to the Pachelbel's Canon one...

Canon is actually (In C, at least), C G Am Em F C F G...

This one is C G Am F...

Comedy music fail?

Nah, just kidding, I understand it's for those purposes.


I'm 12 and what is this?
[img]http://i.imgur.com/LYZyCdp.gif[/img]


Quote by CrossBack7
Momie's like not even a real person, just an asian, lesbian spirit.
#27
I know what this video is, and I haven't even clicked the link yet.

Also, youtube thread...

Quote by Momentosis
I'm 12 and what is this?

No, he's 12 and what is this.
#28
Quote by imafool18
Ha, yeah.

That would be classified as a 1-4-6-5 chord progression.

/Theory.

And actually, to the Pachelbel's Canon one...

Canon is actually (In C, at least), C G Am Em F C F G...

This one is C G Am F...

Comedy music fail?

Nah, just kidding, I understand it's for those purposes.

Actually, it's a I-IV-vi-V. Roman numerals for chord progressions, Arabic numerals for scale degrees.
Quote by dudetheman
So what? I wasted like 5 minutes watching DaddyTwoFoot's avatar.


Metalheads are the worst thing that ever happened to metal.
#29
Quote by DaddyTwoFoot
Actually, it's a I-IV-vi-V. Roman numerals for chord progressions, Arabic numerals for scale degrees.


Gah, f*ck that shit.
Gibson Les Paul Studio
Yamaha Pacifica 112
Alvarez SLM
Orange Dark Terror
Orange PPC212OB 2x12 cab
Yamaha P-85 Keyboard
#30
Quote by imafool18
Gah, f*ck that shit.

Shit isn't censored.
Quote by dudetheman
So what? I wasted like 5 minutes watching DaddyTwoFoot's avatar.


Metalheads are the worst thing that ever happened to metal.
#31
Quote by imafool18
Ha, yeah.

That would be classified as a 1-4-6-5 chord progression.

/Theory.


And actually, to the Pachelbel's Canon one...

Canon is actually (In C, at least), C G Am Em F C F G...

This one is C G Am F...

Comedy music fail?

Nah, just kidding, I understand it's for those purposes.

No, it's a I-V-vi-IV progression. Please don't make a fool of yourself. Although a I-IV-vi-V progression sounds okay, but it's not as strong.

EDIT: Dammit, TwoFoot. You and your horseheaded agility.

EDIT2: Oh, wait, you didn't correct him on the chord functions.
Last edited by Holy Katana at Jun 19, 2010,
#33
Quote by Holy Katana
No, it's a I-V-vi-IV progression. Please don't make a fool of yourself. Although a I-IV-vi-V progression sounds okay, but it's not as strong.

EDIT: Dammit, TwoFoot. You and your horseheaded agility.

EDIT2: Oh, wait, you didn't correct him on the chord functions.

It was a half-hour ago. I did miss the IV and V mix-up though. I wasn't really paying attention to the chord progression listed in the title.

A I-IV-vi-V sounds stronger than a I-V-vi-IV though, because the former has an authentic cadence, silly. The latter has a nice repetitive, "rolling" quality to it, but it's not the stronger of the two.
Quote by dudetheman
So what? I wasted like 5 minutes watching DaddyTwoFoot's avatar.


Metalheads are the worst thing that ever happened to metal.
Last edited by DaddyTwoFoot at Jun 19, 2010,
#34
God damn errors.

I said I-IV-vi-V solely from memory, sawwy

I totally meant I-V-vi-IV

I PROMISE.
FORGIVE ME, UGERS. FORGIVE ME.


Nao.
Gibson Les Paul Studio
Yamaha Pacifica 112
Alvarez SLM
Orange Dark Terror
Orange PPC212OB 2x12 cab
Yamaha P-85 Keyboard
#36
Pretty damn lame...




I use to do this all the time, and I've never seen this video. People get a kick out of it once.
anybody wanna put anything here just let me know