#1
if I strum a powerchord but i hit all the open strings also, like if I hit a G5 but i also hit the open G, B and E, strings, is it still a powerchord?
Quote:
Originally Posted by ChemicalFire
You're plugging an interface into an interface...


Interfaception


Pls tell me what is Interfaception. and how to solve.


#3
oh then what would a b powerchord be?
Quote:
Originally Posted by ChemicalFire
You're plugging an interface into an interface...


Interfaception


Pls tell me what is Interfaception. and how to solve.


#6
I assume you mean you're playing this:

0
0
0
5
5
3

If you look at the notes of that chord, we have (from low to high): G D G G B E

Now we know that a G major chord has the notes G B and D, so this is some sort of variation on a G major chord. If we look at a G major scale, the notes are G A B C D E F#. Count up to the E, and we see that it's 6. Thus the chord in question could be described as a Gmaj6 chord or a Gadd6 chord.

Notice that these are also the notes of an Em7 chord. Depending on context, it may be more accurately described as an Em7 and it may want to sound like an Em7 (particularly if a bass instrument were to play an E underneath this chord.
Quote by dudetheman
So what? I wasted like 5 minutes watching DaddyTwoFoot's avatar.


Metalheads are the worst thing that ever happened to metal.
#7
i see, thanks
Quote:
Originally Posted by ChemicalFire
You're plugging an interface into an interface...


Interfaception


Pls tell me what is Interfaception. and how to solve.


#8
Quote by DiminishedFifth
No. Now you have an Em7/G.

For it to be considered a "Power Chord" it must contain only two notes: the root and the fifth. Nothing else.

actually a power chord can be root-fifth-root, 3 notes, not just 2
gear:
Schecter C-1 Hellraiser FR
Epiphone Les Paul Custom
Ibanez RG
Peavey Nitro
Takamine EG-351SSC
Bugera 333xl 212

My Music:
MySpace
Facebook
add me!
#9
Quote by lpcustom325
actually a power chord can be root-fifth-root, 3 notes, not just 2

Which is root and fifth...
Oh yeah.

Quote by hildesaw
A minor is the saddest of all keys.

EDIT: D minor is the saddest of all keys.
#10
Quote by lpcustom325
actually a power chord can be root-fifth-root, 3 notes, not just 2


he meant the actual notes, not the times they appear
Quote:
Originally Posted by ChemicalFire
You're plugging an interface into an interface...


Interfaception


Pls tell me what is Interfaception. and how to solve.


#11
Quote by lpcustom325
actually a power chord can be root-fifth-root, 3 notes, not just 2

Root-fifth-octave is still only two different notes.
Quote by dudetheman
So what? I wasted like 5 minutes watching DaddyTwoFoot's avatar.


Metalheads are the worst thing that ever happened to metal.
#12
Quote by Slapp62
oh then what would a b powerchord be?


It would be a B (like 7th fret on the E string) and an F#/Gb (9th fret on the A) and if you want you can add the octave (the B note on the 9th fret of the D string)

so in a tab it would look like this...

e:----------
B:----------
G:----------
D:---9-----
A:---9-----
E:---7-----

EDIT: Damn why am I always so slow on these things?
Last edited by Kyle-Rehm at Jul 1, 2010,
#13
i meant what would a b powerchord be if i hit all the open strings
Quote:
Originally Posted by ChemicalFire
You're plugging an interface into an interface...


Interfaception


Pls tell me what is Interfaception. and how to solve.


#14
Quote by Slapp62
i meant what would a b powerchord be if i hit all the open strings

This doesn't make sense. You can't hit all the open strings and play a B5. You have some serious comprehension issues.
Oh yeah.

Quote by hildesaw
A minor is the saddest of all keys.

EDIT: D minor is the saddest of all keys.
#15
Quote by Slapp62
i meant what would a b powerchord be if i hit all the open strings

You would get the notes B F# G E and I would call that an Eadd2/B.

If you wanted a B root you could call it Bsus4addb6.


Quote by hockeyplayer168
This doesn't make sense. You can't hit all the open strings and play a B5. You have some serious comprehension issues.


Pretty sure he's talking about the extra strings...
#16
Quote by hockeyplayer168
This doesn't make sense. You can't hit all the open strings and play a B5. You have some serious comprehension issues.


it seems there some mental latency on UG tonight.

I mean what would B powerchord become if hit all the open strings.

I obviously know its not gonna be a B powerchord anymore-- did you see the first two posts?
Quote:
Originally Posted by ChemicalFire
You're plugging an interface into an interface...


Interfaception


Pls tell me what is Interfaception. and how to solve.


#17
Quote by Slapp62
it seems there some mental latency on UG tonight.

I mean what would B powerchord become if hit all the open strings.

I obviously know its not gonna be a B powerchord anymore-- did you see the first two posts?

Here. Use this and you won't have to ask us every freaking time you're curious about chord names. Jesus...
Oh yeah.

Quote by hildesaw
A minor is the saddest of all keys.

EDIT: D minor is the saddest of all keys.
#18
Quote by Slapp62
it seems there some mental latency on UG tonight.

I mean what would B powerchord become if hit all the open strings.

I obviously know its not gonna be a B powerchord anymore-- did you see the first two posts?

I don't think you understood his post either...

"If you played a B Powerchord, which has to take up at least two strings, how could you play all the strings in open position?" is a paraphrased version of what he was saying.
#19
i understood what he said, he just took what i said to literally. yeah technically i phrased the question wrong but i thought it was implied that i meant what would that formation be.
Quote:
Originally Posted by ChemicalFire
You're plugging an interface into an interface...


Interfaception


Pls tell me what is Interfaception. and how to solve.


#20
Lets see, where can you play a B power chord, lets make this simple and make it D.

x -x- x -5
x -x- x -2
7 -x -5 -3
5 -12 -3- x
5 -12 -x -x
x -10- x -x

Thats just 4 I can think of without using my guitar
Last edited by ethan_hanus at Jul 1, 2010,
#21
Quote by ethan_hanus
Lets see, where can you play a B power chord, lets make this simple and make it D.

x -x- x -5
x -x- x -2
7 -x -5 -3
5 -12 -3- x
5 -12 -x -x
x -10- x -x

Thats just 4 I can think of without using my guitar

wat


Am I reading that wrong?

EDIT:
B powerchord.
Uhh, move up 3 frets if you want a D I guess if you think it makes it simple?
e|----------------------|
B|--------------12------|
G|---------4----11------|
D|----9----4----9------|
A|----9----2------------|
E|----7-----------------|
Last edited by Drummerrrrr? at Jul 2, 2010,
#22
Quote by Kyle-Rehm
It would be a B (like 7th fret on the E string) and an F#/Gb (9th fret on the A)


B and F#, no Gb there.
#23
Quote by Drummerrrrr?
wat


Am I reading that wrong?

EDIT:
B powerchord in 3 octaves.
Uhh, move up 3 frets if you want a D I guess if you think it makes it simple?
e|---------------------|
B|----------------12-----|
G|----------4----11-----|
D|----9----4-----9------|
A|----9----2-----------|
E|----7---------------|

Yeah I think no one really gave a shit anymore.
Oh yeah.

Quote by hildesaw
A minor is the saddest of all keys.

EDIT: D minor is the saddest of all keys.