#1
Here are some various clips i've recorded.
It's the most versatile amp i've ever played through so i covered a lot of ground with these clips.

Pop Punk
Full songs recorded in my room with a Presonus Firestudio Project.
www.leavehercrying.com
2 songs on the player @ the bottom of the page.
Listen to the bridge of To You From Me for a face tearing semi-metal tone.

Pantera,Deftones,Paramore and Smashing Pumpkins tones here:
http://netmusicians.org/?section=user&value=diezelpwnage

Drop A Chugging:
http://www.youtube.com/watch?v=uOze2FHZcwI&feature=channel_video_title

1967 SG Special with P90s
http://www.youtube.com/watch?v=OurZlZq4u50&feature=channel_video_title

'74/'76 Strat with Dimarzio Corgan pickguard (BC2,Chopper,BC1)
http://www.youtube.com/watch?v=QKZDTZDWu88&feature=channel_video_title
Last edited by leavehercrying at Jul 3, 2011,
#2
That's about what I expect an amp in that price range to sound like. The clarity of the high-gain tones is just astounding.

What's is the process of setting up the amp? Do you just dial in tones and assign a switch, or is it more complicated?
#3
Quote by jpnyc
That's about what I expect an amp in that price range to sound like. The clarity of the high-gain tones is just astounding.

What's is the process of setting up the amp? Do you just dial in tones and assign a switch, or is it more complicated?



It's very simple actually. Just set the knobs on the amp and set each setting ala "channel 1 + effects look on or off" etc etc to a button on my midi controller.

Most of my recordings are using a SM57. I can't imagine what i could pull out of this amp with a Neumann or a Ribbon mic added to the 57.
Last edited by leavehercrying at Jul 3, 2011,
#4
That is the nicest amp I've ever heard.
Current Gear:
Mexican Fender Telecaster
Robert Smith custom Jazzmaster
Stratocaster
Vox AC4TV
#6
Quote by Ghostmaker
NICE! Seriously these are some of the best sound samples I've heard of this amp.


Haha i appreciate that. It has taken me a long time to semi-perfect my recording skills in my little 12x12 bedroom.
#9
Quote by sexybacon
The Sound quality is freaking Great!!! What camera are you using??


Just a crappy original Flip video camera for the youtube vids.
#10
Thanx for the comments guys. I'm going to start on a new song today. Hopefully i can get another clip up.

Here's a shot of the monster by the way.

Last edited by leavehercrying at Jul 5, 2011,
#11
Sounds really sick man. Congrats and I'm sure it was well earned
Quote by kangaxxter
The only real answer to the SG vs Les Paul debate is to get a Flying V and laugh at all the suckers who don't have one.


Quote by Blompcube

if you embrace inaccurate intonation it can be quite arousing.


I <3 TWEED
#12
Absolutely phenomenal amps, I've played most things in the Deizel product line and they are all just incredible... VH4 + Tele = surprisingly good Slayer tone
R.I.P. My Signature. Lost to us in the great Signature Massacre of 2014.

Quote by Master Foo
“A man who mistakes secrets for knowledge is like a man who, seeking light, hugs a candle so closely that he smothers it and burns his hand.”


Album.
Legion.
#13
That's some great high-gain sounds you've got there but I dunno about 'versatile'. I mean even when you have it running clean in the paramore tracks and the corgan strat video you can still tell it's a 'metal amp', it retains that too-crisp edge. What sort of EQ do you use? Any chance of some more mid-gain or looser samples?
#14
Quote by grohl1987
That's some great high-gain sounds you've got there but I dunno about 'versatile'. I mean even when you have it running clean in the paramore tracks and the corgan strat video you can still tell it's a 'metal amp', it retains that too-crisp edge. What sort of EQ do you use? Any chance of some more mid-gain or looser samples?


I don't use any external eq with the amp. It's not really needed at all. I'll post some lower gain stuff soon. It covers every style i've thrown at it very well.
#15
That actually sounds astounding! Making me question my 'dream' amp that I'm saving for lol.

Also, are the songs in the first link original? I quite liked them
#16
Quote by robhc
That actually sounds astounding! Making me question my 'dream' amp that I'm saving for lol.

Also, are the songs in the first link original? I quite liked them


Haha man playing one in person is just insane.
Yeah the songs are originals. I just wrote the harmonies on them though.
#17
Starting my most ambitious recording yet today. I'm gonna try to fit 4 rhythm guitars and throw 3 more on for choruses. If it doesn't fit we'll go with 2 more on the choruses. Will post a clip when we get some progress.
#18
And the newest clip:

http://soundcloud.com/leavehercrying/swing-away-merrill

I'm working on the instrumental mix before i drop the vocals in.
All of this was recorded in my crappy 12x12 bedroom with a Presonus Firestudio.

The Herbert is all of the rhythm guitars(4).
Left:
PRS Standard 24
Squier Bullet Strat with a Duncan Invader

Right:
PRS Singlecut with Duncan JB
'67 Gibson SG Special

Leads are the Soldano SLO model on the Pod X3 with my '74 neck/'76 body strat with a loaded Corgan pickguard.

Bass is a Squier J-bass doubled through the X3.
#20
Quote by Ippon
Very nice! Did you pre-order the Hagen?



Nah i'm not really interested in it. The herbert is all i need.