Im looking for an Ibanez K7 and the only place I have seen them on sale is on Ebay.
It would cost a shitload for me if I bought it from there.
Is there any site in Europe that I can get it from? I cant really find it..
Im studying so I have a tight budget and a low salary. I live in Sweden.
Unlikely, K7s havne't been in production for a while
ProTone Pedals: Attack Overdrive
Fractal Audio: AxeFX 2
Engl: Fireball 60
Zilla: Fatboy 2x12
Carvin: DC700
Carvin: Vader 7
Schecter: KM-7 MKii
Schecter: Banshee 8 Passive
Jackson: DK2M
Yeah they havent made them for a long long time now.

1977 Burny FLG70
2004 EBMM JP6
2016 SE Holcolmb
Du kanske kan tänka dig att skaffa en Ibanez S7320 istället kanske? Kostar 5000, 3000 mindre än vad K7an gör. Inte lika bra svajj, dock så är det ganska bra ändå, ZR svajjet. :P

EDIT: Samt, så tillverkas S7320 fortfarande, och är en jädrans bra gura. Har stått och tummat på en själv förr.
Quote by Wisthekiller
How does one safely remove the smell of a corpse from a banjo?
Last edited by Kalo Hanaka at Aug 3, 2011,
A friend of mine in France may still have his for sale, I can ask him for you? I recall it has BKP Painkillers in it, not the stock PAF 7's.
My Gear:

Guitars:
Ibanez RG 7 EXFX (27'' scale, 2x EMG 707)

Amp:
Mesa/Boogie Studio .20 Caliber

Recording:
Line 6 Studio POD GX
Quote by RiseTheFallen
Eller så spara ihop till en RGD2127!

Jag har hört att den inte ska vara så bra egentligen, dessutom kostar dom DUBBELT så mycket som S7320an, och runt 2000 mer än vad K7an från Ebay skulle kosta...
Quote by Wisthekiller
Det håller jag garanterat med dig om! Hittade en av Prestige modellerna förr för ungefär 6000... Perfekt pris på en nästan perfekt gitarr må jag säga! Jäkla synd och skam att den hade sån där glittrig finish bara... :P
Quote by Wisthekiller
Quote by JaeSwift
A friend of mine in France may still have his for sale, I can ask him for you? I recall it has BKP Painkillers in it, not the stock PAF 7's.

Ask him how much he wants for it
Quote by sstony
Have you considered the Apex1 ?

Yess I have and it costs even more than the K7+shipment from Ebay..
Quote by RiseTheFallen
Eller så spara ihop till en RGD2127!

Nja den kostar ju lite mer an en K7.. Men om jag hittar den i nagon affar ska jag definitivt testa den
Ar utomlands just nu..
En stor sak som lockar mig med K7:an ar tremolon med U-baren. Ar det mojligt att kopa tremolon lost och montera in den i nagon annan gitarr?
10k ar min budget ungefar. Maste dock jobba roven av mig. S7320:an kostar ju 5 tusen pa Andreassons. K7an har en Lo-Pro 7 trem till skillnad fran S7320an. Ar det nagon markbar skillnad pa de tva?
Jag skulle säga att Ja, det är det. Lo-Pro 7 är en av de mer högkvalitets svajjen, dock så är det i S7320an också bra, skrev det i mitt tidigare inlägg i tråden också. Försök att spela båda gitarrerna, och bilda en egen uppfattning. Låter otrevligt kanske, men det är det som fungerar som bäst.
Quote by Wisthekiller
Quote by Kalo Hanaka
Jag skulle säga att Ja, det är det. Lo-Pro 7 är en av de mer högkvalitets svajjen, dock så är det i S7320an också bra, skrev det i mitt tidigare inlägg i tråden också. Försök att spela båda gitarrerna, och bilda en egen uppfattning. Låter otrevligt kanske, men det är det som fungerar som bäst.

Tror du att ZR stallet har lika stor rackvidd som Lo-Pro stallet? Men S7320an for 5000 verkar javligt lockande...
I did not understand a word...
Guitars:
LTD KH-602
LTD M-15
Schecter Hellraiser FR (for sale w/hsc, pm me.)
BC Rich Bronze WarCock
BC Rich Ironbird1
Tokai Voyager
Jackson JS30 Kelly
Vester: Metal flake gold/black crackle
Vester: rainbow crackle
Carvin V220
Quote by Lyrax
Tror du att ZR stallet har lika stor rackvidd som Lo-Pro stallet? Men S7320an for 5000 verkar javligt lockande...

Jag tror inte att ZR stallet har lika stor räckvidd... Men det är helt klart hundra gånger bättre än Edge 3 stallet. Skulle personligen säga att ZR svajjet är bättre än Floyd Rose stallen faktiskt, och att det bästa är Edge modellen, vilket Lo Pro är en variant av.
Quote by Wisthekiller
Quote by BreeBreeMiikey
I did not understand a word...

We are writing in swedish, look it up on google translate
Quote by Kalo Hanaka
Jag tror inte att ZR stallet har lika stor räckvidd... Men det är helt klart hundra gånger bättre än Edge 3 stallet. Skulle personligen säga att ZR svajjet är bättre än Floyd Rose stallen faktiskt, och att det bästa är Edge modellen, vilket Lo Pro är en variant av.

Har hort att Edge 3 stallet ar ganska problematiskt. Men om jag nu skaffar S7320, vilken har en 5 lages switch, kan jag da byta micarna till tva PAF7 or som man anvander till stall och hals positionerna? De ar ju inte splittbara som originalmicarna ar..
Hur stabil ar gitarren vid A, D, G, C, F, A, D? Finns en nyare modell av S7320 som har 24 band och pastas ha battre stabilitet vid lagre stammningar.
Edge 3 är Väldigt problematiskt, ja. Talar av erfarenhet då...
Du bör kunna göra det, ser inte alls vad faran i det skulle vara ärligt talat. Men om du nu måste ha splittbara mickar, så varför inte köra på Blaze, eller om du inte är rädd för lite högre output, kanske till och med Evolution mickarna?
Quote by Wisthekiller
Om du ska ha mickar du inte kan splitta, så är det ju lika bra att köpa en 3-läges switch. Enkelt!
gitarrdelar.se har allt du behöver för det.
- Vill du mot förmodan ha kvar 5-läges switchen så går det bra med...men lite störande om 2 lägen inte gör nåt.
Jag har för övrigt ett ZR-stall på en 6-strängad, och det är riktigt bra..riktigt stabilt och det är extremt enkelt att justera fjädrarna och intonation med, vilket är en bonus. Det är minst lika bra som OFR om man ser på stabilitet, men med enkelheten för justeringar tycker jag det är bättre.
Things with strings:
Ibanez J.Custom, Prestiges, RG8, SR5 bass etc
LP's, Strat, Tele
Noiseboxes:
ENGL Retro Tube 50
5150 III 50W
Orange Terror Bass
Om man jamfor en original Ibanez Apex2 med en modifierad S7320 med Blaze eller Evolution micar ar den val anda battre? De ar ju trots allt gjorda ur samma traslag.
http://gitarrdelar.se/product_info.php?products_id=2074
Finns det nagon motsvarighet till den i halsposition eller kan det vara smart att ha originalpickupen i halspositionen och da ar den splittbar.
Bra hemsida faktiskt, billigt med.
http://www.ibanez.co.jp/products/eg_page11.php?area_id=3&data_id=247&color=CL01&year=2011&cat_id=1&series_id=486
Eller ska man bygga pa den nyare modellen? Man kan fixa sa att det blir ett floating stall.
Tack for att ni hjalper mig