#1
In this thread I wanna see what some of your favorite lo-fi DIY bands are, whether it be yours, a friends, or just a band you've heard once. Lets hear it for the lo-fi bands who get a bad rep for not sounding "good" in the eyes of the musical elite.

So on that note heres my band, Comatose and half retarded.

http://cahr.bandcamp.com

Sorry couldnt put it as a clicky link. Not so great with these boxes. haha.
Also check out Red White and Die, and NOLA's finest... Crackbox.
#2
I thought it was gonna sound like Doom. I was disappointed. It's still OK, but, I mean, it's like what I would come up with in 2 seconds if somebody said "hey play something that sounds like Leftover Crack."

Honestly as much as I believe in DIY recording and stuff, you could do a lot better. If putting effort into recording isn't a priority for you, that's fine, but it's not something to brag about.

Edit: My band's prty lo-fi. :3

http://theexitbags.bandcamp.com/
Last edited by █▐▌█▐▌ at Jan 21, 2012,
#3
Not bragging. Anyways, I dont see how it sounds like leftover crack. No one in my band even likes them but me, and I'm not on the recordings. I came in later. Idk, just keep us in mind i guess, we sound much better now, especially when the new album gets recorded. Much more melodic and hardcore. I never much liked the last guitarists riffs. And I feel ya, i'm not particularly enthused by the doom-esque logo.
#4
Quote by GCSCDurty
Not bragging.

The album is called "No Studio Required." I assume that's what he's referring to.
Quote by emoboy027
Is fingering an emo chick that likes yoy and that has fallen in love with you is it wrong to you to finger her during lunch outside in front of everyone at the high school? would you not care or lol even wish it was you?

Youztoobz
MIDI Magicalness!
#6
Quote by FrauVfromPoB
Yeah, I don't really hear the LoC influence.

Anyway, my band is pretty lo-fi, but we wouldn't be if that was an option. http://www.derangedyouth.bandcamp.com

As for the LoC influence, I dunno, I just felt some general crack rockin' in the riffs and quasi-melodies.

As for yr band, I recommend you stay lo-fi, cuz it sounds gr8. If you just balanced the mix better and didn't allow so much clipping in the digital domain, it'd be my ideal contemporary HC sound.
#7
Quote by █▐▌█▐▌

As for yr band, I recommend you stay lo-fi, cuz it sounds gr8. If you just balanced the mix better and didn't allow so much clipping in the digital domain, it'd be my ideal contemporary HC sound.




http://www.youtube.com/watch?v=uiNMz_745vQ
#8
Quote by █▐▌█▐▌
As for the LoC influence, I dunno, I just felt some general crack rockin' in the riffs and quasi-melodies.

As for yr band, I recommend you stay lo-fi, cuz it sounds gr8. If you just balanced the mix better and didn't allow so much clipping in the digital domain, it'd be my ideal contemporary HC sound.


Thanks I appreciate it. I'm the one leaning towards the studio only because my friends who recorded there...the shit sounds amazing. Plus, I always kind of figured it'd help us with tours get shows, not sure, I've never toured. This summer will be our first! Message me on facebook or something if ya want (the bands)

Quote by FrauVfromPoB
Yeah, I don't really hear the LoC influence.

Anyway, my band is pretty lo-fi, but we wouldn't be if that was an option. http://www.derangedyouth.bandcamp.com


I like the music! Got anything more coming? Where are you based out of? Sorry if i missed that on the bandcamp, but i didnt see it!
#10
Quote by GCSCDurty

I like the music! Got anything more coming? Where are you based out of? Sorry if i missed that on the bandcamp, but i didnt see it!


We're from Manchester NH. We've got close to 20 more songs written, we just haven't gotten around to recording them yet. Its a shame, cause they're pretty rad. College, work, family stuff, etc. makes it hard to get together for practices and such. Hopefully spring break or summer will result in at least a third EP.
#11
http://www.facebook.com/nodicechicago

This is a band I was in for like two shows, then I moved away and they got really good. The recordings are pretty bad but the songs are tight, up the viola punx.

And just so this isn't a "plug my friend's band" type post, there's a hardcore band from the late '80s called Heroin that I've been all about lately. Also Moss Icon, but I feel like they're a prerequisite of lo-fi punk threads.
Dickless.