Page 1 of 3
The Madcap
Classical Guitarist
Join date: May 2007
9,780 IQ
#1
...Do you pay for everything?

It's been a while since I've had a real "date" date, where you have dinner and get to know each other, but when I did I'd usually pay.

It seems like there's this tradition that on dates, the man pays for everything. I like chivalry and all that good stuff, but that shit can get expensive. It's something I don't like, but I try to do reluctantly.
behind_you
Very good!
Join date: Apr 2010
1,375 IQ
#2
50:50

If she don't like that idea, she can buzz off.
ggg1 ggg2 ggg2 ggg2 ggg2 ggg2 ggg2 ggg2 ggg3

.
Todd Hart
Do Sadists go to Hell?
Join date: Sep 2009
153 IQ
#3
Well assuming we're doing something fairly standard (a meal or the like) and we both seem actually interested, not just going on a date for fun, then I pay, yeah. Feels right. Plus it weeds out feminazis quickly.
...Stapling helium to penguins since 1949.
Pagan_Poetry
The Twilight Stoned
Join date: Apr 2009
3,467 IQ
#4
We usually go back and forth, but first date I pay. If she can't handle it or sees it as some inferiority complex or sexist act instead of me being nice, she can go fuck herself.

I'd pay for all but then they feel bad and want to treat me, so why not? It seems fair to swap turns.

EDIT: We pay for our own shit usually, this is for like a movie date or dinner date or something.
Last edited by Pagan_Poetry at Nov 4, 2012,
bradulator
normcore
Join date: Jul 2007
2,452 IQ
#5
For a while and if I like her enough then hopefully we'll both trade off and shit. I don't wanna pay for everything always. But the first few dates, yeah.
Bob_Sacamano
UG Board King
Join date: Jan 2012
238 IQ
#7
I don't get the 50:50 thing, why not just pay for whatever your meal costed?
lushacrous
drunkacrous
Join date: Sep 2007
190 IQ
#8
Quote by bradulator
For a while and if I like her enough then hopefully we'll both trade off and shit. I don't wanna pay for everything always. But the first few dates, yeah.

boom
R.I.P. M.C.A.
Tweet at me bro
lushacrous loves you
Quote by blake1221
Don't be ludicrous, lushacrous.
Quote by Gunpowder
that joke regarding your username was NOT originally posted by blake1221. That was a Gunpowder original.

I INVOKE SOPA TO SMITE YE FOR THIS FALSEHOOD.
magnum1117
"El Tipo"
Join date: May 2007
633 IQ
#9
When it's a date to know each other or whatever, yes, I do pay.
With my girlfriend sometimes I pay everything, sometimes she does and sometimes we pay for our own food/movie tickets/drinks etc...
Quote by Vagabond21
Ewww the searchbar is a slut, it gets used everyday...

Quote by tremeloud

The brain says "hey, lets be friends" and the dick says "hey, lets get those clothes off, eh?"

Quote by Nilpferdkoenig
Yeaaaaaah, Huuuuuhuuuu, Saaaaaaah and MASTOOOOOOOOOOOOOOR are all Hetfield memes.
Pagan_Poetry
The Twilight Stoned
Join date: Apr 2009
3,467 IQ
#10
Quote by Bob_Sacamano
I don't get the 50:50 thing, why not just pay for whatever your meal costed?


It's kind of just something that happens.

Since guys like to treat the first time, girls will want to keep shit going and the guy interested and thus say "next one's on me!". The guy, in return, will do the same for the third date, and so forth.
Weaponized
Join date: Mar 2011
1,756 IQ
#11
No I make her pay and then pay her back with my dick
that way she still owes me money
Cianyx
UG Nerd
Join date: Dec 2008
1,216 IQ
#12
You offer and then roll with whatever happens

Quote by Pagan_Poetry
Since guys like to treat the first time, girls will want to keep shit going and the guy interested and thus say "next one's on me!". The guy, in return, will do the same for the third date, and so forth.

This is probably best thing to do if it comes down to it
byob_soad2
ᕙ༼◕ 
Join date: Apr 2007
492 IQ
#13
my first date with my gf we paid for our own meal. now it's a mix of splitting it and taking turns paying in full. though she probably ends up spending more money on things in general
Bob_Sacamano
UG Board King
Join date: Jan 2012
238 IQ
#14
Quote by Pagan_Poetry
It's kind of just something that happens.

Since guys like to treat the first time, girls will want to keep shit going and the guy interested and thus say "next one's on me!". The guy, in return, will do the same for the third date, and so forth.

Oh, I thought it was referring to one meal, like if one person gets something that's $5 and the other $15 then you both pay $10.
morallygray
Got them nerves of steel
Join date: May 2012
43 IQ
#15
Quote by bradulator
For a while and if I like her enough then hopefully we'll both trade off and shit. I don't wanna pay for everything always. But the first few dates, yeah.


Basically this, I try to pay for the first date myself. Movie dates usually end up on us agreeing that I'll pay for the tickets and she'll get sodas/popcorn.
Jackson kv
Registered User
Join date: Apr 2009
1,074 IQ
#16
I "accidentally" forget to bring my wallet. Then she has to go back and wash dishes.
If they're not okay with that, I dont want to know them
Pagan_Poetry
The Twilight Stoned
Join date: Apr 2009
3,467 IQ
#17
Quote by Bob_Sacamano
Oh, I thought it was referring to one meal, like if one person gets something that's $5 and the other $15 then you both pay $10.


Oh...

I'm not sure, maybe they did mean that

Nahh, I'm a take-turns kind of guy. I pay this meal, she pays next. I pick her up, she picks me up next time. I bumfuck her, she bumfucks me. It's all good.
Avedas
yoloswag420
Join date: Nov 2007
673 IQ
#18
Pay for your own shit, in general. An exception would be inviting her to an event or something that's not really that expensive then I'd pay for entrance like a club ticket.
crazysam23_Atax
Feuergesicht
Join date: Oct 2009
5,710 IQ
#19
I try to, but sometimes my girlfriend pays because she has a fulltime job. I simply can't afford to pay all the time. We end up doing a fair amount of free things anyway, so...
iwannabesedated
Out There
Join date: Aug 2009
923 IQ
#20
Whoever has money at the time pays. It's not often both of us will. If we do, we split it.

Hydra150
cutebutt mcsexyface
Join date: Nov 2006
1,793 IQ
#21
I don't go on a date.
But boys will be boys and girls have those eyes
that'll cut you to ribbons, sometimes
and all you can do is just wait by the moon
and bleed if it's what she says you ought to do
JustRooster
Internet Bully
Join date: Jan 2005
7,166 IQ
#22
It usually depends. I always offer. I usually win the little "Oh, you don't have too... are you sure? Well, okay, I suppose." debate. I probably only go dutch like 25% of the time.

Quote by EyeNon15
Thats too bad, I was under the impression I was arguing something profound

Joshua Garcia
Joshole
Join date: Jun 2009
5,721 IQ
#23
I'd be careful with that one. I was listening to a radio talk show a while back. The subject was 'do poor women date men just so they can pay for their lunch', and I think they had 3 callers who said they do.

Better go half with everything.

Quote by JustRooster
It usually depends. I always offer. I usually win the little "Oh, you don't have too... are you sure? Well, okay, I suppose." debate. I probably only go dutch like 25% of the time.

Lol. Imagine the backfire.
"Are you sure?"
"Actually, yeah, you're right. I don't know what I was thinking."
Quote by Hal-Sephira
Have anybody went on high lately?
v Smash dat mf
Last edited by Joshua Garcia at Nov 4, 2012,
The Madcap
Classical Guitarist
Join date: May 2007
9,780 IQ
#24
Quote by Joshua Garcia
I'd be careful with that one. I was listening to a radio talk show a while back. The subject was 'do poor women date men just so they can pay for their lunch', and I think they had 3 callers who said they do.

Better go half with everything.
God, seriously I worry about that. I'm pretty sure I've had at least one girl do that to me. What's worse is that I've had more success with girls I just went 50:50 with.
skylerjames13
Dude
Join date: Jan 2009
2,068 IQ
#25
I always feel obligated to pay for things.

Hell, I just bought four people movie tickets and we watched a movie. I said it was on me.


I also bought 5 people burgers, and it was on me again. But it's worth it. I like making people happy
Quote by DonGlover

You look like a young Eugene Levy, but with a moustache.

Quote by slapsymcdougal
Quote by Dreadnought
Kicking a man when he's down, I'm proud of you

When they're down is the safest time.

Soundcloud
Eastwinn
through being cool
Join date: Dec 2008
3,131 IQ
#26
idk there's no plan. i have no idea who pays more.
Primus2112
whatever you say "Mor-ty"
Join date: Jul 2008
915 IQ
#27
>implying i've ever been on a date

lol madcap u so cray
Quote by raoooos
slipknot are actually just terrible, they're such a "holy shit i'm 14" kind of band. like fuck off mum i'm not going to school i have to clear the stone of leaves.
Dory77
Zzzzzzap!
Join date: Feb 2007
44 IQ
#28
From my little experience, and from talking about this stuff with friends, usually whoever invited the other pays all or the majority of the bill (for the first few dates anyways, until some sorta routine is worked out). E.g. Guy asks girl out for dinner, therefore he pays; girl asks guy out she pays, although if the guy drinks 10 beers while on date, he should pay for those etc.
"People like Coldplay and voted for the Nazis; you can't trust people."
Cb4rabid
K♦️
Join date: May 2009
2,628 IQ
#29
Quote by ihartfood
I always pay. none of this 50:50 bullshit. dominant sex must assert itself.

This, except the last bit. I don't necessarily see myself as the dominant sex (lol yeah right jk) but I always pay for everything on a date. I just have to oh society how you pressure me so.
pinga
hawk5211
UG's SRV Bluesman
Join date: Mar 2005
1,412 IQ
#30
Quote by magnum1117
With my girlfriend sometimes I pay everything, sometimes she does and sometimes we pay for our own food/movie tickets/drinks etc...


This.

It gets to a point where it doesn't really matter who pays for what. It all works out in the wash.

But, yeah, first few dates, don't be a cad, pick up the tab buddy.
Vintage024
sexiest man alive
Join date: Jan 2003
149 IQ
#31
If it's your first date then yes, you pay. If you're boyfriend/girlfriend then it's either 50/50, or whoever's idea it was to go out in the first place who pays. e.g. If you really want to go to a baseball game and your gf doesn't really want to go.. then you're paying.

There are different rules for dating a chick, vs being in a relationship. Girls will LOVE to scream about how dating works, about how there are double standards and about how they can't help that they are hopeless romantics... but they also LOVE when you throw the rules out the window...

It all comes down to the same thing, Chicks are crazy and just want to feel secure in your masculinity. Set your own rules, and show confidence. Yes you have to pay for a first date, but you should only go out with a chick if you liker her enough to pay for her in the first place... Technically if may not be fair and you don't have to like it, but that's the game, and chicks LOVE it when they feel special.

They'll also get pissed at you for the same thing, but that's another story...
i'd trade ma' wife 'fore i trade ma' gee-tar
Last edited by Vintage024 at Nov 4, 2012,
Rawshik
Homophobic Racist
Join date: Oct 2010
2,276 IQ
#32
I'm astounded how many of you let the woman pay. I feel like this isn't an accurate survey because it's mostly guitards who live in the pit. Is the normal world actually like that? Do women pay?
For how can I give the King his place of worth above all else
when I spend my time striving to place the crown upon myself?
danresn
Registered User
Join date: Jan 2012
71 IQ
#33
Honestly I would prefer to just say 'wanna hang at the beach' or something like that for the first time really and go somewhere free just so I know them better before I pay for something like dinner. That crap is expensive when you're still studying full time and I would hate to have a girl just go to a date for a free meal.
Diamond Dave
1984
Join date: Aug 2005
1,428 IQ
#34
Quote by The Madcap
God, seriously I worry about that. I'm pretty sure I've had at least one girl do that to me. What's worse is that I've had more success with girls I just went 50:50 with.

really?

if you don't have even an inkling that a girl is just using you for a free lunch she's either an incredible actress or you've got bigger problems than worrying about who should pay.

back to your question, if you've asked a girl out, you're paying and you're not making a big deal about it, which it isn't. Its not like the first date has to cost a fortune anyway...

if you want you can make the first one a cheaper lunch type arrangement which lets you be the gentleman and pay, and then for a follow up date go to the movies or something where its more natural for you to each buy your own ticket or whatever. That way it seeds the idea that you're not gonna be fronting up the cash for everything, but its waaay less obvious then paying for 3 meals and then deciding you want to split the 4th.

EDIT:^veeeery good point actually, the first date doesn't have to involve buying anything if you don't want. Even then if you went to the beach, by her an ice cream. It costs you bugger all, but its still a nice gesture.
Last edited by Diamond Dave at Nov 4, 2012,
Alpha_Wolf
HR
Join date: Oct 2006
1,061 IQ
#35
I usually pay for everything because I love treating my girlfriend and because it makes her feel special.

A lot of the time, though, I'll pay for the meal and she'll cover the tip. (mostly because she carries cash and I usually don't)


In my restless dreams...
I see that town.
Silent Hill.
You promised you'd take me there again someday.
But you never did.

Well, I'm alone there now.
In our 'special place'...
Waiting for you.

lolmnt
Earth of the Butt
Join date: Sep 2006
4,159 IQ
#37
Quote by Alpha_Wolf
I usually pay for everything because I love treating my girlfriend and because it makes her feel special.

A lot of the time, though, I'll pay for the meal and she'll cover the tip. (mostly because she carries cash and I usually don't)
Whipcha
*-)
Quote by Bob_Sacamano
i kinda wish we all had a penis and vagina instead of buttholes

i mean no offense to buttholes and poop or anything

Rest in Peace, Troy Davis and Trayvon Martin and Jordan Davis and Eric Garner and Mike Brown
lolmnt
Earth of the Butt
Join date: Sep 2006
4,159 IQ
#38
Quote by Diamond Dave
really?

if you don't have even an inkling that a girl is just using you for a free lunch she's either an incredible actress or you've got bigger problems than worrying about who should pay.

back to your question, if you've asked a girl out, you're paying and you're not making a big deal about it, which it isn't. Its not like the first date has to cost a fortune anyway...

if you want you can make the first one a cheaper lunch type arrangement which lets you be the gentleman and pay, and then for a follow up date go to the movies or something where its more natural for you to each buy your own ticket or whatever. That way it seeds the idea that you're not gonna be fronting up the cash for everything, but its waaay less obvious then paying for 3 meals and then deciding you want to split the 4th.

EDIT:^veeeery good point actually, the first date doesn't have to involve buying anything if you don't want. Even then if you went to the beach, by her an ice cream. It costs you bugger all, but its still a nice gesture.
Lunch works best because you have an out if it goes shitty. You can be like "I've got a lot of shit to do so I gotta run. It was nice seeing you though." Kind of pressure off. All you have to do is rock it for an hour or so.
*-)
Quote by Bob_Sacamano
i kinda wish we all had a penis and vagina instead of buttholes

i mean no offense to buttholes and poop or anything

Rest in Peace, Troy Davis and Trayvon Martin and Jordan Davis and Eric Garner and Mike Brown
Z0S07657
Algorjira
Join date: Feb 2008
1,439 IQ
#39
I pay for however much my shit was and she pays for however much hers was.
Gibson_SG_uzr55
DJ SNAAAAKKEEE
Join date: Jul 2006
4,028 IQ
#40
yes jsut becesuse I can
Quote by beadhangingOne
What happened to Snake?

Snake?

Snake?

SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKE?!


Quote by TunerAddict
you can take my mouse and keyboard from my cold, slightly orange from cheetos, dead fingers


Quote by Baby Joel
Isis is amazing