#1
I like this amp model a lot, it is actually quite versatile for lots of different styles.

Here's a thrash metal demo I did yesterday:

http://www.youtube.com/watch?v=pNIHdSg0ems#t=157


Cheers,

Chris
#2
Sounds great, nice and thick! Playing is immaculate as well, good stuff.
Also, pink-tooth-vampire-dog is gonna give me nightmares!
#4
Damn, tight playing. Pretty killer song. The guitar tone has lots of pressure. They moddeled the Engl's characteristic mid presence very well. Sounds better then the tones I milk out of my Engl to be honest :p. I'm a bit shabby with micing though.

The high mids still sound a bit fizzy though. Like transistor fizzy. Maybe try mucking arround with some different speaker emulation to see if one of them makes it more real? It's giving of kind of a Randall vibe though, not really disturbing, but could be a bit more buttery.
Guitasr:
Cort KX-Custom
ESP LTD M-200FM
Amp:
Engl Powerball
Misc:
Focusrite Scarlet 2i4
#5
Quote by pinguinpanic
Damn, tight playing. Pretty killer song. The guitar tone has lots of pressure. They moddeled the Engl's characteristic mid presence very well. Sounds better then the tones I milk out of my Engl to be honest :p. I'm a bit shabby with micing though.

The high mids still sound a bit fizzy though. Like transistor fizzy. Maybe try mucking arround with some different speaker emulation to see if one of them makes it more real? It's giving of kind of a Randall vibe though, not really disturbing, but could be a bit more buttery.


Yeah, I hear that too, kind of gives it a solid-state sound. I have noticed it even more with some of the other stuff I have done with Amplitube. I'll see if it is something I can eliminate, but, like you, it doesn't really bother me. But the ability to make it more realistic *would* be nice.

And the two rhythm guitar tracks are comped from ten takes I did on the song so don't think I am some super tight player, I'm not hehe.

Chris
#6
chris,
My ears are quite sensitive to high frequencies: I hear the fizz also. At least with the Line 6 high gain amp models, cutting the EQ (narrow band/Q is usually good) at around 7,000 Hz (you gotta experiment) often helps with the fizz. This fizz is quite fatiguing for my ears (I have been known to hear ultra-sonic alarm systems: very uncomfortable; just call me "dog ears"). The playing is tight & the riffs are good for the genre. Perhaps you can review my music at this link:

https://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=1620472