stratstrummer40
antennas to heaven
Join date: Sep 2003
798 IQ
#1
Ok, so first off Im not sexist but Im usually not into bands with females singers, but this artist is just amazing. I randomly listened to a track by this two person group on a playlist of off itunes and from the 30 second clip I imeaditily looked up some more of thier stuff. I got thier "details" album and I was pretty much blown away. Amazing vocals, lyrics, and addicting electronic beats. All should check them out. I really like the songs "let go" and "shhh".

http://www.froufrou.net/
trickie
Registered User
Join date: May 2005
214 IQ
#2
Yeah I kinda like them, I like that song that was on the Garden State soundtrack. I'll have to check them out more in depth.

Actually if you like that soundtrack defenetly check out Zero 7 now theyre incredible and also Thievory Corporation too.
Word.
Andrewbiles
...
Join date: Nov 2001
11,178 IQ
#5
They're one of those bands that I've known about for years but never bothered to listen to. Don't know why because Imogen Heap's solo stuff is great so in theory her group stuff would be too, but I just haven't bothered.
Quote by Mia (Pulp Fiction)
Why do we feel it's necessary to yak about bullsh*t in order to be comfortable?

That's when you know you found somebody special. When you can just shut the f*ck up for a minute, and comfortably share silence.

RateYourMusic
j0nmcc
former B&A mod
Join date: Mar 2003
1,282 IQ
#6
ive only heard beauty in the breakdown... i think thats what itscalled.

its a damn good song.
balltounge
Ba Ba/Ti Ki/Di Do
Join date: Nov 2001
65 IQ
#7
Nice band, Very nice infact.

I love Imogen too.
Enjoy your worries, you may never have them again.

The Books.
drlazmeister
Fake Plastic
Join date: Aug 2003
191 IQ
#8
absolutely love their cover of holding out for a hero.


and then hide and seek by imogen heap is just like wow.
balltounge
Ba Ba/Ti Ki/Di Do
Join date: Nov 2001
65 IQ
#9
Quote by drlazmeister
absolutely love their cover of holding out for a hero.


and then hide and seek by imogen heap is just like wow.


I found that cover really cringe-worthy, Im not very keen on that track one bit.


Hide and Seek, and the entire Speak for yourself album for that matter, is utter brilliance.
Enjoy your worries, you may never have them again.

The Books.
rogue.orchid
Banned
Join date: Jan 2006
10 IQ
#10
ive heard of them but never listened - are they anything like bjork because i think thats what ive heard
stratstrummer40
antennas to heaven
Join date: Sep 2003
798 IQ
#11
Quote by j0nmcc
ive only heard beauty in the breakdown... i think thats what itscalled.

its a damn good song.


The song is called "Shh" but yeah its amazing song, one of my favorites by Frou Frou.
.:bleednomore:.
Join date: Feb 2005
133 IQ
#12
I dont usually dig the female singers
But damn, this band is amazing.
Rabbits?

Quote by Grovermans
why would she suck your dick?

she's not related to you...
LazyGuitar
Caramelised
Join date: Mar 2002
1,921 IQ
#13
Quote by j0nmcc
ive only heard beauty in the breakdown... i think thats what itscalled.


Quote by stratstrummer40
The song is called "Shh" but yeah its amazing song, one of my favorites by Frou Frou.


Nope and nope, it's part of the lyrics to "Let Go".

Top song that, listened to it loads when I got the album last year. Other tracks have their moments, but I didn't get hugely into the music... better things are/were around for me.
An eye for an eye leaves everyone a pirate.
culex-knight
mon titre d'utilisateur
Join date: Jun 2004
400 IQ
#14
Both Immi's albums and her work with Frou Frou is amazing.
マリ「しあわっせはーあるいってこないだーからあるいってゆっくんだねーん 
いっちにっちいっぽみーかでさんぽ
 さーんぽすすんでにっほさっがるー 
じーんせいはっわんつー!ぱんち・・・


"Success is as dangerous as failure. Hope is as hollow as fear." - from Tao Te Ching

Disarm-25
Victory is mine!
Join date: Feb 2006
10 IQ
#15
i gotta say hide and seek is like one of the freaking coolest songs ever . . . . .. im not quite sure why i love it . . . . . . but i listen to it every night before i go to bed . . . . . kinda weird
if only. . . . .

Quote by lou_dog69
do you know if its dangerous to sneeze while letting go of the man juice? cause last week i think i almost died
.:bleednomore:.
Join date: Feb 2005
133 IQ
#16
I just got Imogen Heap stuff.
I love that just as much.

This girl is rad
Rabbits?

Quote by Grovermans
why would she suck your dick?

she's not related to you...
silicoidous
nifty eh?
Join date: Sep 2005
43 IQ
#18
frou frou..i love it but i actually thought it was the chicks nick name, like it was her solo album or something..heh.. great band
first heard through garden state soundtrack, then got details...i absolutely love her voice
whatever and ever, amen

is our children learning?
course they are
Vin2254
Vin2254
Join date: May 2006
237 IQ
#19
very talented band. i think its just Imogen Heap and some guitarist but im not sure.
frd_marshll
i am not your friend
Join date: Nov 2004
2,264 IQ
#20
i have really been meaning to pick this up

maybe i will after hear all this
SilentSpectacle
.'_;.'./)'
Join date: Dec 2004
5,781 IQ
#21
I love Frou Frou and Imogen Heap's work. She has one amazing voice.
I have cancer, fight me.
YOU WON'T.
s0nofabe4ch
NBK
Join date: Jun 2005
417 IQ
#22
I don't like Frou Frou that much, but Imogen Heap is awesome.
There is no place else to go
The theater is closed
The Mofaster
Disco Dancer!
Join date: Jul 2005
87 IQ
#23
I really enjoy their music alot....

and kind of like andrewbiles where he said he knew them for years but never really listened to, until I guess a year and a half ago I just decided to listen to some of their music at Ameoba music shop in Hollywood. I was glad I did that.
kryptonite22
...
Join date: Jun 2003
2,832 IQ
#24
Quote by j0nmcc
ive only heard beauty in the breakdown... i think thats what itscalled.

its a damn good song.
I think it's called 'Let Go', if it's the one I'm thinking of, but it gets mislabeled a lot on LimeWire and things like that. I might be wrong. It is a nice track though. And yes, I only heard it in Garden State. So sue me.
j0nmcc
former B&A mod
Join date: Mar 2003
1,282 IQ
#26
okay, it's called "let go".

that song is boss

MattDaviesFFAF
Secretly Ironic
Join date: Apr 2005
228 IQ
#27
... Too late to renew this thread?


Anyway, I was just wondering, I have the Garden State soundtrack and... well, I love that song Let Go.... but I'm almost positive it's a guy singing... is it actually a girl?
Because light strikes a deal with each coming night.
stratstrummer40
antennas to heaven
Join date: Sep 2003
798 IQ
#28
haha thats a girl... i cant see how one would think its a guy haha, are you sure its the same song your talking about?
af_the_fragile
Banned
Join date: Aug 2006
1,289 IQ
#29
I love Frou Frou.

Its my favorite "chill music" band... Their music is so awesome to listen to while you're just chilling out or driving along... I love this band!

I've been getting into a lot of Indie electronic pop lately!!
perry589
Used to be evil
Join date: Mar 2007
51 IQ
#30
Yeah. Great band. Let Go and It's Good to be in love are great songs. Just wish they lasted more than one album.

And i've been getting into indie electronic pop lately too.
It's gonna be a blue day
stellar_legs
semen bath.
Join date: Jul 2003
4,744 IQ
#31
Quote by stratstrummer40
Ok, so first off Im not sexist but Im usually not into bands with females singers, but this artist is just amazing. I randomly listened to a track by this two person group on a playlist of off itunes and from the 30 second clip I imeaditily looked up some more of thier stuff. I got thier "details" album and I was pretty much blown away. Amazing vocals, lyrics, and addicting electronic beats. All should check them out. I really like the songs "let go" and "shhh".

http://www.froufrou.net/


Congradualtions. You've seen Garden State and have followed the same path that every teenager since has went down:

The road to the false assumption that Frou Frou deserve praise.
Poor advice.
bah humbug
UG Newbie
Join date: May 2007
1,201 IQ
#32
^Frou Frou are ok, but I agree in hating the whole Garden State cult thing...
Quote by Guns N' r0ses
I think its 18 in california but I'm just wonderin cuz if i get caught then I can be like "well legally im allowed to watch it" and they'll be like "k koo"
fallenangel20
Kung Fu Treachery
Join date: Aug 2005
3,727 IQ
#33
I hate to be so limited at the moment, but I've only heard "Let Go", on the Garden State Soundtrack, and it is AMAZING.

I had that song on repeat for half an hour the other night. I can't get enough.

I'll DEFINITELY have to check out an entire album.
Voted 3rd Friendliest User of UG 2010

BUILD A TIME MACHINE, AND JERK OFF IN IT, AND SEND IT TO HITLER!


Saxo-Walrus

Steam & PSN ID: Panopticon20
af_the_fragile
Banned
Join date: Aug 2006
1,289 IQ
#35
Reviving this thread cuz i'm currently listening to Frou Frou's Details and i can't get over how much i love this duo!!!!