#1
Hi
I've been playing acoustic 4 quite sometime now, and i feel i play ok (not good but ok). But i always have problems whenever i try 2 play 1 of my friends electric. Seems all the hammer-ons pull-offs and evrything get muffled. And its especially noticeable wen using distortion. I dunno why this happens, i always thought electrics were easier 2 play. Like just 2day, i payed my friend's Sammick. He uses a noise gate with a high threshold, and it seemed most of the notes weren't sounding, but he doesn't hav that kinda problem. Anyway, i hav problems with no noise gates too. How can i improve in this department?
#2
maybe get an electric guitar and practice with it eventually youll get better
Ibanez GSR190 Bass
Ibanez IBZ10B amp

Ibanez GAX30
Boss DS-1 Distortion
#4
Well, you might be fretting too hard or not right behind the fret.
Try a lighter touch, electrics feel 'faster' than acoustics.
Quote by Hovertruck
You guys are forgetting the most important part of sounding like Alexi.
Yao Yao
#5
Yeah Im the opposite, Ive played electric for a while and have a good feel for it but jumping over to accoustic...just feels foreign to me. So certainly just something that takes getting accustomed to. Mabey the action/string guages on the electrics you played where alot different. I know Im pretty sensitive to changes like those.
#6
how are you hammering on? [/QUOTE}
Well, like ppl normally do--fretting a note, playing it and hitting the other required fret with a finger.

Well, you might be fretting too hard or not right behind the fret.
Try a lighter touch, electrics feel 'faster' than acoustics.

U mean i hav 2 fret the note right behind the note? I normally fret it just in the middle of the fret. And about electrics feeling "faster" do u mean they feel sorta slippery? Coz thats what i feel most of the times when i play an electric.
Last edited by apakhira at May 12, 2006,
#7
I have the same problem. I learned on acoustic and everytime I play my electric I have to lighten up on my hammer ons and stuff because I think my fingers got used to hammering on harder because the strings on my acoustic are further off the fretboard than my electric and the strings are a lot more flexible on my electric also. Haha, I think we both just dont know our own strength.
#8
lol yeah, guess so. Thing is, u get 2 practice with ur own electric, and i get 2 make a fool outta myself in front of friends wen i try 2 play theirs. i'll see if changing my strings into electric wud help.