Page 1 of 4
#1
I couldn't find any theads devoted to this severly underrated guitarist, so I thought I would make one. Thoughts and opinions? I personally think Maximum Security is one of the best shred albums ever.
Bill and Ted Fan Club Member #3. PM ollerom_mot or me to join.

"Let the Spirit guide your fingers."
#2
I think he's a good guitarist that is sadly known for his neoclassical and Vai bandwork, when his fusion stuff is much, much, much better imo.

CAB > Maximum Security

Much like Vinnie Moore, now that I think about it...
He who joyfully marches to music in rank and file has already earned my contempt.
He has been given a large brain by mistake, since for him the spinal cord would fully suffice.


Remember: A prudent question is one half of wisdom.

Click.
#3
Hmmm... I had no clue he even did fusion work. I'll check it out.
Bill and Ted Fan Club Member #3. PM ollerom_mot or me to join.

"Let the Spirit guide your fingers."
#4
Quote by Resiliance
I think he's a good guitarist that is sadly known for his neoclassical and Vai bandwork, when his fusion stuff is much, much, much better imo.

CAB > Maximum Security

Much like Vinnie Moore, now that I think about it...


From what I've heard of the Neoclassical stuff too, it gets a bit wanky at times.
My name is Tom, feel free to use it.
#5
I only knew him for his fusion work... >.<
Quote by Yespleasevicar
NevermorePsalm thank you for showing me how clever and witty one person can be in just a few sentances. My God i wanna be like u so much! In fact we all do. Well done

Steven Wilson and Mikael Akerfeldt own my soul.
#6
Edge Of Insanity is a quality album.
___________________________


___________________________
#7
EoI kicks ass

The Raven is one o' my favs
Quote by TheUltimateSin
I use a 26-fret 7-string Gilgamesh 4000XR with dual overdriven flourescent-orange Seymour Duncan pick-ups...My guitar is badass, beeatch.


best air guitar ever
#8
Quote by Resiliance
I think he's a good guitarist that is sadly known for his neoclassical and Vai bandwork, when his fusion stuff is much, much, much better imo.

CAB > Maximum Security

Much like Vinnie Moore, now that I think about it...



yep i cant argue with that
#9
Freedom to fly is a pretty good fusion album i like ''Circus'' from Masters Of Paradise but for bad the album has a low volume quality.
Quote by Jimi Hendrix
The Blues Is Easy To Play But Hard To Feel.

Quote by Chris Impellitteri
I Promise That My Solos Will Only Get Faster.
[Practice Makes Perfect][Hell Yeah]
Last edited by Evil_Empire24-7 at Aug 17, 2006,
#11
ive never heard any of his stuff, but i saw him play with Vai, (he is the black guy right?)

he certainly has some talent i can say that, he did a massive shred off with Vai n Billy Sheehan which was pretty insane, and i think he also started playin the organ while everybody else went offstage, sorta dragged on a bit tho
#12
I haven't heard much of his solo music (isis and tears of sahara), but from what I have heard of him with Vai, he kicks ass!
Please vote for my band in a demo competition by clicking
here, pressing the button that says "Gi din stemme" and then connecting to facebook! Thanks a lot!
#13
its kind of sad that hes not as big as some of the other shredders he really deserves to be

and hes a bitchin pianist
#14
yeah

he was just one of those really talented guys that kinda got buried under all the harder-hitting shredders out there (plus like ^ said, he's a really decent keyboard player too!)
Quote by TheUltimateSin
I use a 26-fret 7-string Gilgamesh 4000XR with dual overdriven flourescent-orange Seymour Duncan pick-ups...My guitar is badass, beeatch.


best air guitar ever
#15
Quote by flamencogod
he is the guitarist in planet x too, right?

I love that band.


Was; Greg Howe replaced him.
Quote by Resiliance
I ain't dissin' ya bro.

I be doin' some 'o dat sarcasm **** right thurr.
#16
Quote by Shreddin 4 Life
yeah

he was just one of those really talented guys that kinda got buried under all the harder-hitting shredders out there (plus like ^ said, he's a really decent keyboard player too!)


hes more than decent check out some of hhis classical covers (chopin etude #2 opus #25) check that one out from freedom to fly
#17
Quote by SnowballofDoom
Was; Greg Howe replaced him.
It's said that allan holdsworth would replace him , i also heard that greg would replace him but donno who will truly replace him.
Quote by Jimi Hendrix
The Blues Is Easy To Play But Hard To Feel.

Quote by Chris Impellitteri
I Promise That My Solos Will Only Get Faster.
[Practice Makes Perfect][Hell Yeah]
#18
Quote by malmsteen61
hes more than decent check out some of hhis classical covers (chopin etude #2 opus #25) check that one out from freedom to fly


my bad, I meant more than just decent of course. He's really sick at that too

it's just that his guitar playing is more what he's famous for...
Quote by TheUltimateSin
I use a 26-fret 7-string Gilgamesh 4000XR with dual overdriven flourescent-orange Seymour Duncan pick-ups...My guitar is badass, beeatch.


best air guitar ever
#20
Whats your guises favorite song by him?
Quote by IndieMetalhead
Once i was watching porn, and this guy sucked this other guys nob. it was advertised as 'lesbian orgies' too.

furious masturbation followed



Quote by VR6 Stoner
bc rich and a mg30 should give you a nice funk sound
#21
Hmm... I like Capistrano off Freedom To Fly and South Side off Cab 2.
He who joyfully marches to music in rank and file has already earned my contempt.
He has been given a large brain by mistake, since for him the spinal cord would fully suffice.


Remember: A prudent question is one half of wisdom.

Click.
#23
Circus
Quote by Jimi Hendrix
The Blues Is Easy To Play But Hard To Feel.

Quote by Chris Impellitteri
I Promise That My Solos Will Only Get Faster.
[Practice Makes Perfect][Hell Yeah]
#24
Amazing keyboard player/pianist. Saw him with Vai and he's great. Although it dragged on, his improv keyboard solo blew me away. Amazing guitarist to boot. Don't know much of his solo stuff, unfortunately.

/n00b
#26
Quote by aMeRiCaNsTrAt21
Whats your guises favorite song by him?



Hundreds of Thousands, although I haven't checked out his fusion stuff yet, so my favorite may change.
Bill and Ted Fan Club Member #3. PM ollerom_mot or me to join.

"Let the Spirit guide your fingers."
#27
Quote by VaiSatchLaiho
Hundreds of Thousands, although I haven't checked out his fusion stuff yet, so my favorite may change.


South Side
He who joyfully marches to music in rank and file has already earned my contempt.
He has been given a large brain by mistake, since for him the spinal cord would fully suffice.


Remember: A prudent question is one half of wisdom.

Click.
#32
He might've got owned by vai. but to be honest at times they were prety close. Btw heres his full solo discography.

Solo career
* Demo 84 (1984)
* Edge Of Insanity (1986)
* Maximum Security (1987)
* Eyes of the World (1990)
* Freedom To Fly (1992)
* Madness (1993)
* Premonition (1994)
* Evolution (1995)
* Violent Machine (1996)
* Live Insanity (1997)
* Master Of Paradise (1999)
* Chromaticity (2001)

With Planet X
* Universe (2000)
* Live From Oz (2002)
* Moonbabies (2002)

With CAB
* CAB (2000)
* CAB 2 (2001)
* CAB 4 (2003)

With Ring of Fire
* Burning Live Tokyo (2002)
* Dreamtower (2002)
* Lapse of Reality (2004)

Other Albums
* Macalpine/Aldridge/Rock/Sarzo - Project Driver (1986)
* Vinnie Moore - Mind's Eye (1986)
* Joey Tafolla - Out of the Sun (1987)
* Vinnie Moore - The Maze (1999)
* Vitalij Kuprij - VK3 (1999)
* Mark Boals - Ring of Fire (2000)
* Mark Boals - Edge of the World (2002)
#33
The problem is it's vai show, and although he's better then Vai. Vai is more of a showman and for me that's also a part of rock n roll. If i go to a show i don't expect to see a guy who plays his songs and goes, cause then i'll stay home with friends and beer and put A cd on. And Vai concerts are so intense and everything. I can respect such a thing.

The "Re-incarnation of Plato" Award 2009
(most intelligent)
The "Good Samaritan" Award 2009 (most helpful)

[font="Palatino Linotype
Who's Andy Timmons??
#34
I have The Shrapnel years Collection of both him, and Vinnie Moore, and personally I prefer Vinnie Moore... He just seems to have a bit more emotion and doesnt get QUITE as wanky as Macalpine, though they're Both great.

Macalpine's Shrapnel Years Collection
1. Wheel Of Fortune
2. Quarter To Midnight (Live - Solo)
3. Agrionia
4. Witch And The Priest, The
5. Edge Of Insanity
6. Champion
7. Muffin Bandits
8. Rats With Wings
9. Violin Song, The
10. Tower Of London
11. Gila Monster
12. Sage, The
13. Time Table
14. Final Hour
15. Christmas Island
16. Chromaticity

Vinnie Moore's Shrapnel Years Collection
1. In Control
2. Daydream
3. Lifeforce
4. Hero Without Honor
5. Maze, The
6. Cryptic Dreams
7. Defying Gravity
8. Last Road Home
9. Alexander The Great
10. Out And Beyond
11. Meltdown
12. Check It Out
Quote by 94 hours

Quote by dumps
i dont really know what is good so maybe you guys could give me some suggestions of a good practice amp with some a effects between 70 and 100pound. cheers

your buying an amp based on weight??
#35
Check It Out is easily my favorite Vinnie Moore song.
He who joyfully marches to music in rank and file has already earned my contempt.
He has been given a large brain by mistake, since for him the spinal cord would fully suffice.


Remember: A prudent question is one half of wisdom.

Click.
#36
MacAlpine is my all-time favorite shredder. He mixes shred well with melodic stuff is why I like his music so much. I prefer his solo stuff over CAB and Planet X. Maximum Security and Edge of Insanity are my favorite 2 cd's of his. Here are some of his best works.
http://youtube.com/watch?v=d1HtHJ6LBWA&feature=related
http://youtube.com/watch?v=Z56E-_HQkPI&feature=related
http://youtube.com/watch?v=_4Nwd2FjSJ8
#39
Quote by Resiliance
I think he's a good guitarist that is sadly known for his neoclassical and Vai bandwork, when his fusion stuff is much, much, much better imo.

CAB > Maximum Security

Much like Vinnie Moore, now that I think about it...



so true! he gets kinda repetitive with his arpeggio/tap stuff. otherwise one of the best. you forgot to mention planet x and the new band with virgil donati devils slingshot!
#40
Quote by SnowballofDoom
Was; Greg Howe replaced him.



i think greg and allan were just guest artists on the last album
Page 1 of 4