#1
Does anyone know what the term "magna eyes" might mean. It's from a lyric in "The Argus" by Ween "Magna eyes the track for miles searching for disease" I've looked into it and cant find what "magna" or "magna eyes" means...
#3
you mean manga?

isn't that a style of japanese animations, where the characters have big eyes, and really tiny, barely-existing noses?

edit: oh... forgot about that lol.
Rig Winter 2017:

Fender Jazzmaster/Yamaha SG1000
Boss TU-3, DS-2, CS-3, EHX small stone, Danelectro delay
Laney VC30-112 with G12H30 speaker, or Session Rockette 30 for smaller gigs
Elixir Nanoweb 11-49 strings, Dunlop Jazz III XL picks
Shure SM57 mic in front of the amp
#4
Quote by Dirge Humani
Magna alone is Latin for great/big woman. Magna eyes would mean "the great woman looks (at)"


Hmm, interesting...though that doesn't seem to fit the rest of the song...unless I'm simply misinterpreting it all this time, haha
#7
I think magna means just 'great' or 'big': Magna cum laude approbatur = 'With great acknowledgement approved'.
#9
Quote by Dirge Humani
But using it alone without an object for the adjective assumes a subject of man/woman/thing based on the gender of the ending used.


Yeah, that would make sense. Sorry, I misread the lyrics
#10
It's Italian. It means eat. Eat eyes.


...no wait, that would be mangi ... nevermind.
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.