#1
Hi. I saw an Epiphone Les Paul 100 for sale at $349AU. It's sunburst and has a white scratch plate. I was wondering if this was a good deal for a second guitar. I'm selling my old one to get this. Thanks.
#2
hmmmm quite quite...new (right handed)theyre about 500 euros(=$700) so for a 2nd hand if it looks good its a nice price.
During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
#3
Yeah, I'd say that's a pretty good deal.
Jackson KV2
Epiphone SG-Special
Freshman FA1 AWR
Roland Cube 15


Member of
'girls of UG club’
PM Noxiosimitator to join
#4
srry...500 euros is about 785 AU dollar....overlooked the AU xD
During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
#5
Tbh I haven't heard a single good thing about the Epi LP 100. I tried one and it was shit. Unless I'm thinking of another model my advice is: Don't.
#6
Well. I am sure it's better than what I have now. BTW, it is $349AU brand new. It is $499AU RRP.
#7
What do you have now? I'd reccomend going for a Epi SG G 400 or an Epi Les Paul standard instead. You'll wind up regretting this purchase after a while.
#8
Well I have a Casino now. LOL! I'll go to a guitar shop here and try out a few. I'll get some prices etc and make my decision from there. Thanks.
#9
Assuming your Casino is an Epi, then Epi Casino > Epi LP-100. If you must have an epi LP, than the studio is the lowest model thay make that can be said halfway decent. Standard/Classic and up are teh best alternatives but after looking at AUS prices, holy cow, I thought I had it bad. <G>
#10
It's not an Epi Casino the actual brand is a Casino. It's a strat copy. I got it as my first electric pretty cheap. lol.