#1
I'd just like to ask a few questions, so if you guys don't mind:

How would these settings sound on your fender:

Bass: 2

Middle: 5

Treble: 9

Gain: 10

and put in any level of reverb, and tell me what you think. I've not been playing for a long time so I might not have an ear for tone yet. Please tell me if it suits any type of music.

And what Fender amp would you advise, preferably 30 watts. I have a Roland Cube 15 atm. I'm gonna use a BOSS ME-50 for the distortion and Fender's clean tone on the amp.

EDIT: Overdrive channel btw.
#2
I tend to use something like
Bass: 6
Mid: 5
Treble: 8
Gain: 8

But it's all prefernce and I don't have a fender
#3
hmm just tried those setting with my Hot Rod,sounds good if u like to hear EEEEEEEEEYYYYYYYYYCCCCCCCCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHZZZZZZZZZZZZZZ cuz thats all i hear when i crank a 40w tube amp in at 12x20 ft room

edit: lol i use similar settings when i play ska songs,distortion on my amp is decent as best...too bad i dont have a Big Muff
www.gameandsave.com

Good Deals:

-UG-Sumphead,Miggy01,Bostonrocks

-HC-sdresdre,XMahkaihX,Juan_M,mmcquain,teletaylor,frankiej
Last edited by roger88 at Oct 8, 2007,
#4
Depends, if you're talking about SS Fenders, it's gonna be horrible.

And if you're talking about tube Fenders, most of them stay clean, or don't go particularly far in terms of gain, probably up to classic rock and not much else.

And don't use the ME-50 on a tube amp. It'll ruin it.
#5
on my solid state it sounds...well horrible
American Fender Strat
1979 Marshall Superlead
Real Mccoy Wizard Wah
Robert Keeley Boss Tremolo
Euthymia Crucible Fuzz
Fulltone OCD+Deja Vibe
Line 6 DL4
Analogman BC108
Prescription C.O.B

Im a Single Coil man
#6
Lol oh well. I realized that if I turn up my volume it gets distorted too much. Anyways, my volumes like 1 or 2 most of the time.
#7
Volume - 12

For the EQ, it always changes. I'm experimenting different kinds of sounds mostly, instead of learning stuff.
Sent from my iPad.
#8
Quote by paintITblack39
Volume - 12

For the EQ, it always changes. I'm experimenting different kinds of sounds mostly, instead of learning stuff.

lol. yeah some fenders go to 12. thats like 2 louder!
I like analogue Solid State amps that make no effort to be "tube-like", and I'm proud of it...

...A little too proud, to be honest.
#9
Quote by Don_Humpador


And don't use the ME-50 on a tube amp. It'll ruin it.


not hte effects and the modulations....but the dists and simulators will
Because footstools are cool - UG's Classical Guitarists

[quote="'']Congratulations! You have won the award for the most irrelevant thing ever said in a thread!
#10
i have treble 11 middle 7.5 bass 10 volume 12.

thats how i roll.
Call me "Shot".

ShotRod Guitar Works

Custom Hand-wired Amplifiers and Effect Pedals.

Est. 2007


Source to everything I say about Guitars, Pedals, and Amplifiers: I make them.


UG's Best DIY PedalBoard
#11
I have B7T10C9 Gain 8, Volume 1 on a solidstate Fender Deluxe 112, it sounds... passable.
No gods, no countries, no masters.
More guitar, less Ultimate-Guitar.
Be Serious.
Shorties represent!
Ibanez SZ520/Ibanez ORM-1/Ibanez RG7321/Pocket POD/Crate GX/Boss HM-2
#12
I usually use about 7 on Bass, 8-9 on mids, 5 on treble, gain on 9-10 depending on the music.

I love the sound.
Guitar:
Epiphone Les Paul Standard
Amplifier:
Fender Blues Junior - Eminence Red, White and Blues
Effects:
Fulltone OCD
Electro-Harmonix Nano Small Stone
Ibanez DE-7 Delay/Echo
Dunlop Crybaby
Electro-Harmonix Big Muff Pi
#13
Quote by ECistheBest
i have treble 11 middle 7.5 bass 10 volume 12.

thats how i roll.


indeed, and your tone is shecksy
MIM-v-MIA:
Quote by OneRust
The mexican one is made by mexicans in mexico, the american one is made by mexicans in california

Fender Stratocaster
Crafter D-8 Acoustic
ProTek 80w PA System
Marshall TSL602 Combo
Fender Mini Tweed Twin-Amp
Boss DS-2
Boss CH-1
#14
lol thanks. but my tubescreamer does a big part of my tone too.
Call me "Shot".

ShotRod Guitar Works

Custom Hand-wired Amplifiers and Effect Pedals.

Est. 2007


Source to everything I say about Guitars, Pedals, and Amplifiers: I make them.


UG's Best DIY PedalBoard