#1
i've got to record something tomorrow for music tech, its an assessment aswell, so kinda a big thing.
thing is, we've got to record vocals aswell. and theres no singers in the group. just bloody rappers.
so i've got to write something for somebody to "spit lyrics" over.
i had some heavy, kinda stop/start riff thing, really simple. but i dunno if they're gonna go for it.

what sort of thing should i go for?
Quote by david_highland
Uh oh......you just had to go and piss off danielrobbyshor, now we're all ****ed.

Quote by Grundy0
How can an orgy be 'Nazi-style'? What did he stop halfway through and incinerate a jew?
#2
Probably use powerchords that are a half step away from each other or something.
#3
Any decent riff that you can bob your head to, really. Start stop works well.
#4
Ratatat.

Just get something off one of their albums. Hopefully nobody will notice.
Our band could be your life


Epic Fail.
#5
Check out some DMX songs, ive transcribed the parts to guitar a few times, fun stuff
Endorsed by Framus Amps


Quote by primusfan
you shoulda lynched that nigger.

*spits in spittoon and feels up his cousin*
#6
Pretty much anything in 4/4 with a straightforward beat. If it was me, I'd go for something funky and more sophisticated than what you'd normally find in rap.
Survivor of the St. John's Lockdown
Quote by SG thrasher

The thread-starter is a legend.
Seriously, who thinks "Shit, i'm gonna die, BRB, Ima' tell UG."?

Quote by The_Paranoia

Congratz man, you are a true, American Hero.
Go Schneiderman!

Gun Facts: Educate Yourself
#7
Quote by Schneiderman
Pretty much anything in 4/4 with a straightforward beat. If it was me, I'd go for something funky and more sophisticated than what you'd normally find in rap.


i was going to do something like that originally, but we've got limited time in the studio and i dont want to confuse everyone with weird chords etc.
Quote by david_highland
Uh oh......you just had to go and piss off danielrobbyshor, now we're all ****ed.

Quote by Grundy0
How can an orgy be 'Nazi-style'? What did he stop halfway through and incinerate a jew?
#8
most addictive rap beat ever = still DRE
Quote by garrett5
"An Iron Curtain has descended over our classroom..."

Quote by FlippinSweet
You look at too much porn and have unfortunatley contracted an e-STD
#9
Two words. Kill switch.
Quote by vintage x metal
I love you =] I can't say I was very fond of you when we first started talking because you trolled the hell out of my threads, but after talking to you here I've grown very attached to you.

Yeah, write to my fanclub about it, honey.
#11
And:
Crack Pipe.

Those two things combined will make you win at everything.
Quote by vintage x metal
I love you =] I can't say I was very fond of you when we first started talking because you trolled the hell out of my threads, but after talking to you here I've grown very attached to you.

Yeah, write to my fanclub about it, honey.
#12
Quote by Jack Off Jill
Two words. Kill switch.

not a bad idea!

thanks
Quote by david_highland
Uh oh......you just had to go and piss off danielrobbyshor, now we're all ****ed.

Quote by Grundy0
How can an orgy be 'Nazi-style'? What did he stop halfway through and incinerate a jew?
#13
write a bass line instead. One of my friends raps (pretty decent imo) and we improvise. I put down something simple, catchy and repetitive, and he flos. Goes over pretty well at parties.
Not Enough AssHatery
#14
Use an actual song. Like, a cool riff from a song you like that you can play over and over again.

Some of my favorite rap songs are the ones that use samples from a single song.

Like "Express Yourself" by N.W.A.. I LOVE that song, and it's just a simple loop of the James Brown song.

That's what I would do, at least.
Voted 3rd Friendliest User of UG 2010

BUILD A TIME MACHINE, AND JERK OFF IN IT, AND SEND IT TO HITLER!


Saxo-Walrus

Steam & PSN ID: Panopticon20
#15
ever herad of Limp Bizkit. they made some rlly sick songs man. same wit deftones. just make a riff and play it over again for the verse. but the chorus, make it really kicking. hard to explain with words. just listen to some rap metal, like maybe rage against the machine. and just feel the beat. listen to some rap and just see how they make beats just using a bass, like they make it really sludgy and slow but like they're hitting the notes that make you move.