ive got a question.
what is better to use? a multieffect pedal ( like boss gt-8 ) or guitar rig 3? oth cost same, near 250 €.. what better for the using?
I'd go for a multi-effects pedal, I've got a digitech rp250 and it's awesome
Hull City A.F.C

Quote by Thrashtastic15
crunkym toy diuckl;ess ass ****igkjn ****** **** bitch ass pussy ****er douchecanoe ****** **** you s omn cnt you lieet le biutch
go with the effects, the RPx400 does me quite nicely
Proud member of r0k 4 Chr15t club, PM T3hRav3n/christianbassis to join.

The Rig:
Dean Icon
Cimar strat-copy
Ibanez GRX-40
Dean Edge-1 Bass
Digitech RpX400
Peavey Rage 158

Creater of Tuba players united, pm to join.
its a big difference between the 350, 400 and 500 pedal? not the price, but in the property? which is the best of them in the conclusion of price/performance?
Guitar Rig sounds miles ahead of most multifx processors. The downside is you can't exactly stick it in your case to take to gigs...

If you mean in the home recording sense though, Guitar Rig is infinitely more versatile.
dont get any RP's. just a terribly contructed/terrible toned pedal.
with that kind of money get individual pedals if you need to gig that is.
Valveking CLIPS/Gear HERE
yep i know.. you can take it only with a laptop to gigs..
why are the RP's terrible toned pedals?
which individual pedals are good for dm and bm?
what do you mean by DM and BM?
and Rp's are just bad because the modeling isnt that great. also its purely digital which isnt so great for distortion/ overdrive and lots of other effects. the only thing itd be useful for is a clear delay
nether. single effect pedal are the way to go.
Thread/

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2
what amp do you have?

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2
havent tred the fame eco but im assuming its alright if youre playing in a band. buy a tubescreamer or some sort of OD to get some more gain out of the lead channel i guess.
both tube amps right?
do you life by any chance in sweden or finland?

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2
im not really happy with my sound.. i look now for the things, you have adviced me..

here is a link to the amp ->
both tube, i think yes..

in sweden or finland? no, in germany now. but in some years i will life in any nordic country. i prefer sweden most.
yeah. a tubescreamer or a ocd is the best way to go. btw Ich bin auch aus deutschland lebe aber jetzt in schweden

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2
okay, i search for information about tubescreamer and ocd's. geil ich komme bald nach. wie ist es dort oben?
geil. leb um die gegend rund um göteborg. also richtig viel mdm und neuerdings mc bands hier.

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2
hast dus gut. und dann auch noch in der nähe von göteborg. mdm, klingt gut. grüß mir mal johan hegg, der dürfte da ein bisschen rumreißen. wie krass ist es mit den konzerten? nicht wirklich jeden abend, oder?
immer geil. ne net jeden abend. nen teil lokalbands 1 mal im monat. sommer wird aber geil. metaltown in göteborg = 2 tage langes metal festival. www.metaltown.se und natürlich iron maiden im ullevi diesen sommer.

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2
amon amarth auch verdammt. du bist ja gerade mal ein jahr älter als ich. lebst du alleine dort oben, oder mit wem bist du dort? für mich ist dieses jahr wacken und with full force angesagt. aufs wacken freu ich mich aber nicht so. alles zu kommerz geworden, aber was solls.
Ich haben einen kugelbollen i mein lederhosen.
Quote by Lunchbox362
This thread if fail in almost every way imaniganable.
mit meinen eltern und meinem jungeren bruder(15, spielt bass). ich und nen kumpel wollten erst nach wacken haben uns dan aber für metaltown entschieden da die meisten band die wir sehen wollen eh auch da hin kommen. woh in D lebst du?

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2
das war auch die bessere entscheidung. wacken ist dieses jahr nicht so. wieso seid ihr nach schweden gezogen? ich wohne in leipzig.
vater is eigendlich dachdecker und is jeden winter "entlassen" worden nur damit sie ihn im frühling wieder einstellen. waren hier nen paar mal im urlaub. hat dan übers arbeitsamt nen sprachkurs gemacht und hat hier arbeit bekommen. baut vertigteilhausen. ich geh noch zur schule. letztes jahr gynasium und dann 3 jahre hochschule mit ausbildung zum Musikproduzenten/Tontechniker.

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2
solche geschichten passieren in deutschland leider zu oft. das war eindeutig die richtige entscheidung. wie lange brauchst du noch ungefähr, bis du fertig mit deiner ausbildung bist? ist es schwer die sprache zu lernen? schwedisch soll ja am einfachsten sein zwischen norwegisch/finnisch/schwedisch. können wir in paar jahren dann bei dir ne platte aufnehmen?
Last edited by cannibalizer at Feb 26, 2008,
wie gesagt. nun letztes jahr gymnasium und nach dem sommer dan 3 jahre hochschule. sprache ging eigendlich. man kann manchmal schon erahnen was etwas bedeuten soll. um die sprache am besten zu lernen ist es die sprache "benutzen" und der rest kommt mit der zeit. nur gramatik ist wie in allen anderen sprachen auch sau ätzent.

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2
German Overload German Overload

*massive Explosion*
Gear:
Fender Mexican Standard Strat(Sunburst, Rosewood, Custom Shop '69 pickups)
Fender Super Champ XD
EHX Big Muff Pi
Yamaha Acoustic
Alvarez Silver Anniversary Acoustic
sorry guys. just get carried away a little :P

Kramer Focus 3000
Ibanez ATK300
Rocktron Chameleon
Digitech IPS33B
Ibanez WH10
Korg Pitchblack
Line6 UX2