#1
Saw this tonight and though people might be interested. Its a highly modded Harley Benton GA5 (read the item description for full info)

http://cgi.ebay.co.uk/RAT-HOTROD-EPIPHONE-VALVE-ELECTRIC-GUITAR-AMPLIFIER-AMP_W0QQitemZ350033766516QQihZ022QQcategoryZ10171QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

I wish I had the coin for this

Discuss
"Make my funk the P-Funk, I want my funk uncut"
Quote by jambi_mantra
James, are you God?

Fender Highway One Tele
1985 Encore 335
Takamine EG523sc
Laney VC15
Vox V847
MXR M-108
EHX Q-Tron+, Big Muff Pi, POG
MI Audio Crunch Box
Yamaha DTXplorer DrumKit
#2
Cool.
Sometimes too many mods can be a bad thing.
But, I lucked out on my modded tubescreamer.
Where the guy did 16 mods, but it turned out being the perfect OD for me.
Call me Wes.
Gear:
Fender American Deluxe HSS Strat
Chicago Blues Box Roadhouse
Bad Cat Cougar 5
1957 Gibson GA-5
Ceriatone 18w TMB Combo
Hughes & Kettner Tube Factor
Various Ibanez TS9s
Weber MASS Attenuator
#3
^ When did you change you avatar?? I miss the cat!
"Make my funk the P-Funk, I want my funk uncut"
Quote by jambi_mantra
James, are you God?

Fender Highway One Tele
1985 Encore 335
Takamine EG523sc
Laney VC15
Vox V847
MXR M-108
EHX Q-Tron+, Big Muff Pi, POG
MI Audio Crunch Box
Yamaha DTXplorer DrumKit
#4
Eh... I may change it back.
Wow, I didn't know I was big enough on this forum for people to notice when I change something.
makes me feel important.
But on the amp... Yeah, if I had the dough, that would be a sweet recording amp.
Call me Wes.
Gear:
Fender American Deluxe HSS Strat
Chicago Blues Box Roadhouse
Bad Cat Cougar 5
1957 Gibson GA-5
Ceriatone 18w TMB Combo
Hughes & Kettner Tube Factor
Various Ibanez TS9s
Weber MASS Attenuator
#5
Yeah that's what I was thinking

I love how versatile it looks with so many different choices to make.

Well, I noticed the cat was gone. But I'm a Caturday fan so....
"Make my funk the P-Funk, I want my funk uncut"
Quote by jambi_mantra
James, are you God?

Fender Highway One Tele
1985 Encore 335
Takamine EG523sc
Laney VC15
Vox V847
MXR M-108
EHX Q-Tron+, Big Muff Pi, POG
MI Audio Crunch Box
Yamaha DTXplorer DrumKit
#6
Theyve been going around for a hwile, i like the idea. But to me, they seem very heavily modded, lots of SS crap been shoved into it, and that doesnt sound like a good thing..
#7
yeah, these things are pretty well known. not too sure about the quality really though.
my name is matt. you can call me that if you like.
#8
"Make my funk the P-Funk, I want my funk uncut"
Quote by jambi_mantra
James, are you God?

Fender Highway One Tele
1985 Encore 335
Takamine EG523sc
Laney VC15
Vox V847
MXR M-108
EHX Q-Tron+, Big Muff Pi, POG
MI Audio Crunch Box
Yamaha DTXplorer DrumKit
#9
Quote by beckyjc
Theyve been going around for a hwile, i like the idea. But to me, they seem very heavily modded, lots of SS crap been shoved into it, and that doesnt sound like a good thing..
Where?

Anyways...

It looks decent, but not worth it IMO... I still can't get a "nice" tone out of my Valve Junior. I think it needs a tone control...
The Laney Thread are big and clever. No exceptions.
#11
Video sounds like it's a Valve Junior with lots of knobs on it...

My VC30 (NEW CLIPZ LOL) pwnzzz it.

And tbh, he really does
The Laney Thread are big and clever. No exceptions.
#12
It sounded quite crunchy and nice. Didnt realy get to see the amount of gain it puts out though...

I still want one, just to drag around to practices... Just id stick pedals through it instead of buying one with loads of **** drilled into it.
#13
Nahh, it sounded worse than my VJ IMO. Way too much topend.

I wouldn't waste your money, the SE EL84 amps are a big disappointment IMO. They need extensive modding to make them even sound remotely good.

I might mod mine for a 6V6.
The Laney Thread are big and clever. No exceptions.
#14
Meh, youtube compression and all that jazz.

Ive tried the VJ a couple of times. Sounded a bit like the VC clean but darker, and with you know speaker impotence...

For £60 for the GA5 its decent, and much better than the MG30 i have to put up with at band practice...
#15
I've copied the text from the advert. This should be FUN!

*cracks knuckles*



1. - A Brand New 'Hot Rod Valve Special' Combo Amp.
Nothing much has been said yet, but it sounds kewl, dunnit?


2. Celestion 'Super 8' Speaker - A Logical Upgrade for such a Great Sounding Combo Amp.
The Weber speaker in the original VJ was nice.
So is the Eminence in the current production VJs.
Is the Celestion really better?
The jury is still out on this one.


3. - New Front and Rear Panel Layout.
Duh.


4. - Three Position 'Bias' Switch.
Okay, a switch and some resistors.
Nice, useful, worth a couple of bucks/ a pound/wtvr


5. - Three Position 'Gain' Switch.
Again, worth a very modest amount of money.


6. - Input Impedance Corrected - The Standard Factory Input Network causes over Half of the applied Signal to be 'LOST to EARTH' as soon as it Enters the Amp. Not any more.
*Chuckle*
Epiphone corrected that on this amp almost a year ago.
I'm sure Harley Benton figured this out, too.
Where has this guy been?


7. - 'Drive' Control - Sets the Gain on the Preamp Valve.
Either this, or the 'Master' Control are most certainly the original volume control.


8. - 'Tone' Control - For Fine Tuning your Sound.
lol.
That's kinda what any tone control does.


9. - 'Master' Control - Sets the Gain on the Power Amp Valve.
One of the 'volume' controls is new.
Probably this one, it's just before the output tube.
It's a nice feature to add.


10. - Combination - 'Triode', 'Pentode', 'Standby' Switch.
meh, Standby is a nice, but hardly necessary feature on a small amp.
Triode/Pentode change is by connecting the screen grid through a resistor
to the plate (triode) or to a fixed B+ supply (pentode)
Cheap to do, and worth doing.


11. - 'Line Out' Socket - Using Speaker Emulation.
hmm. sounds like a couple of resistors as a voltage divider
connected to the secondary of the output transformer.
Worth a dollar or half a pound.


12. - 'Power Brake' Speaker Attenuator.
This could mean just about anything.
A light bulb. An L-pad. Some resistors. All of the above?
Looking at the rear panel, I'd guess he's using an L-pad.
Something like this:



Worth at least 5 bucks, maybe 10.


13. - 'Headphone' Socket.
lol
a jack with a series resistor connected to the secondary of the OT.
Add another dollar.


14. - Speaker 'Impedance' Switch - 4 and 8 Ohms.
The current production of VJs has separate jacks for 4, 8, AND 16 ohms.


15. - Both Valves Re-Biased and Calibrated to work within their Prescribed Design Parameters - More than 50% of the Components on the PCB have to be changed in order to Accomplish this.
I almost pissed my pants laughing when I read this.
Re-biasing requires changing ONE (or at most two) resistors per tube section.
"Calibrated" -- hahaha


16. - Enclosed Fuse and Holder Mounted on the PCB - A 'MUST' for Safety Reasons - Without a Fuse even the Slightest Fault could 'Kill' the Mains Transformer.
Yep, that's how the big boys do it. There is already a fuse on the mains.
But he adds a slightly larger one on the Printed Board.
That way if some idiot replaces the external fuse with one that's too big,
this one will protect the amp. This protects HIM from expensive warranty repairs.


17. - More/Larger Smoothing Capacitors on the HT and Heater Rails - Eliminates 'Hum' and 'Enhances' Bass Response.
True. Worth a few $


18. - There are Several 'Other' Modifications that I do to All of my Amps that are Exclusive to me and both Enhance Performance and Help to Keep the Noise Levels Way Down. The Background 'Hiss' from this Amp is so Low, you may not notice it is Switched on.
blah, blah, blah. We all have our pet secrets.
This guy might have a couple worth the bother. Who knows?


All of the Main Modifications Have Been Done to this Amp and it Sounds INFINITELY Better than a Standard Unit. It is FANTASTIC.
He's in 'Salesman" mode again, here. Better? Probably. INFINITELY? puleeeze!
File this one in the BS category along with the inflated claims in #15.


The Speaker

The Original Speaker Sounds Good - But the Celestion 'Super 8' Sounds even Better.

And Finally

To Modify these Amps a Complete Strip-Down and Re-Build is Required. I use only the Best Components Available and the End Result is a Hand Built All Valve Amp that is the Business.

This is a Boutique Amplifier and you WILL be Delighted with it's Performance - If not, I will give you your Money Back."Boutique" lol
Boutique amps use premium iron.
No mention of replacing either of the transformers here.
Why? Good iron is bloody expensive!
Is this amp worth it?
Maybe. A good modder should be able to do all of this,
except for the speaker for less than 100 quid,
assuming 70 for the HB GA-5 to start with.
But the guy's time and effort is worth something,
So if you aren't a DIY type, you might consider this.
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
Last edited by SomeoneYouKnew at Mar 16, 2008,
#16
^ All true points but tbh, I would buy because it a) it's only £200, not a huge amount of money and b) I couldn't do those mods so him doing it for me is added value IMO. I'd get it for when I record at my mate's home studio, then use VC30 (on its way....) for gigs and practice

Yeah the YouTube guy does look like he's just out of rehab
"Make my funk the P-Funk, I want my funk uncut"
Quote by jambi_mantra
James, are you God?

Fender Highway One Tele
1985 Encore 335
Takamine EG523sc
Laney VC15
Vox V847
MXR M-108
EHX Q-Tron+, Big Muff Pi, POG
MI Audio Crunch Box
Yamaha DTXplorer DrumKit
#17
Quote by SomeoneYouKnew

2. Celestion 'Super 8' Speaker - A Logical Upgrade for such a Great Sounding Combo Amp.
The Weber speaker in the original VJ was nice.
So is the Eminence in the current production VJs.
Is the Celestion really better?
The jury is still out on this one.



The stock speaker in the GA5 is a crappy no-name bargain bin one. A Celestion would be a massive improvement.
Happy, lost and still unaware.
Quote by Alicee
I gave my brother a hand job. It was weird at first. It was weirder after.

Fender '72 Telecaster Deluxe & Epiphone ES-335 "Dot"
Laney VC15 + Ibanez TS808

I Don't Play Metal.
#18
^ How much is a Super 8?
"Make my funk the P-Funk, I want my funk uncut"
Quote by jambi_mantra
James, are you God?

Fender Highway One Tele
1985 Encore 335
Takamine EG523sc
Laney VC15
Vox V847
MXR M-108
EHX Q-Tron+, Big Muff Pi, POG
MI Audio Crunch Box
Yamaha DTXplorer DrumKit