#1
Seriously, they're so small... Is there some benefit to that smallness I'm missing out on? I stick with my Fender 351s. Anyone want to change my mind?
I'm looking for a tab of The Marshall Plan, by Blue Oyster Cult, and of Mario Minor, by Powerglove. If you have one please PM me.
#4
Quote by AgentWiggles
Seriously, they're so small... Is there some benefit to that smallness I'm missing out on? I stick with my Fender 351s. Anyone want to change my mind?


you can get xl ones double the size
#5
Try the XL ones. They're about the size of normal picks yet are very stiff and have the jazz III tip.
I don't give a shit if you listen to me or not
#6
i have them and i hate them.
im going to stick with my 1 mm Dunlop Nylon's.
Ibanez RG7321
Dean Evo Special 7
Agile AL-2000
ESP LTD VB-300
Peavey Vypyr 30
General of the 7 String/ERG Legion

Quote by Bentheemo
Thats probably some of the best advice I've ever received on here.
#7
I use the XL ones - nowhere around here sells the small ones but I've gotten used to them - they've got a very fine edge which makes them great for articulate picking.
Quote by Pookie6
Yngwi3, You win this whole monstrosity of a thread.

Quote by uk.mace
For the best tingle, use Original Source mint. That shit feels amazing on your balls.


Godfather of The Diezel Mafia
#8
If they were bigger I'd prolly really like the tip... hmmm.
I'm looking for a tab of The Marshall Plan, by Blue Oyster Cult, and of Mario Minor, by Powerglove. If you have one please PM me.
#10
IMO theyre overated to hell.

Stubbys are much nicer but they were out faster than the speed of light.

All jazz IIIs are good for is lasting, still feel chunky and blocky. IMO the small tortex ones are better.
#11
because i love them and the feel, they dont waste away, and now nothing else feels right, i play better with them now
#12
Yea, they never show any wear (at least in my case), they are crazy fast and accurate with a pointy tip... smaller just seems faster and less clumsy for some reason.

Downside is that you lose them like mad, they are expensive (for picks), and everyone wonders why the hell you're playing with a "mini-pick".
#13
Quote by beckyjc
IMO theyre overated to hell.

Stubbys are much nicer but they were out faster than the speed of light.

All jazz IIIs are good for is lasting, still feel chunky and blocky. IMO the small tortex ones are better.

Argh that's my fight inside XD I love stubbys but they're just too...stone-like haha. Jazz III's just feel more natural to me.
Quote by Pookie6
Yngwi3, You win this whole monstrosity of a thread.

Quote by uk.mace
For the best tingle, use Original Source mint. That shit feels amazing on your balls.


Godfather of The Diezel Mafia
#14
Jazz III's are my favorite picks. They last and have a great tip. They give only give the amount of pick you actually used, instead of giving you more pick than you actually use. The size makes perect sense, do you hold the top of your pick?
#16
Quote by beckyjc
IMO theyre overated to hell.


I agree. The only reason I use Jazz III's is because I can't find the old Jazz Stubbies that were the same size as the Jazz III's are. I tend to choke up on regular sized picks anyway, which is why I've been using the small Jazz Stubbies and now the Jazz III's. I could care less that so-and-so uses them.
#17
Why do people like country music?

Stupid question. Its preference. If you dont like it, good for you.
Epiphone G-400
GFS Crunchy PAF - Bridge

DigiTech Bad Monkey
iSP Decimator

New Amp Fund: Depleted
#18
Quote by AgentWiggles
If they were bigger I'd prolly really like the tip... hmmm.


That's what she said!!!!!


I just shamed myself
Quote by Diet_coke_head
I love taking a nice dip of some horse shit, so good.
#19
Haha ^^

Anyway, i like jazz III's very much, the purple tortex ones are my fave(not sure if its considered a jazz III anymore..) but it works really good for dynamics and speed. Also the small size helps with pinch harmonics on the fly for sure. If there were no jazz III's around I could also live with the green .88 tortex they are real nice too. For some reason i don't like the thicker regular sized picks but the jazz III's are perfect imo.
#20
i like em for solos. thats pretty much it. but it'd be kind of a hassle to switch up your picks in the middle of a song..

its practical enough when i'm recording different takes tho.
Grammar and spelling omitted as an exercise for the reader.
#21
i can actually "shred" better with my .71 gator grips than the jazz III's.
My Gear:
Fender 60th Anniversary Standard Strat
Vox AD30VT
Big Muff Pi.
#22
They're great for a durable jazz pick. I use my Ultex Jazz IIIs when I'm playing jazz on my Cigano GJ-15. When I'm playing jazz on my electric, I opt for my Stubby 3mm, though they wear out very quickly.

Edit: might be worth noting that I shape and polish all of my picks. In the case of my Ultex Jazz IIIs, I find that I only have to polish a glassy bevel onto them and not shape them at all. The Stubbys seem to need constant sharpening and polishing until about a month later, there's nothing left. I think the tone is favorable on electric, though. They seem to polish better and roll off the strings.
Sincerely, Chad.
Quote by LP Addict
LP doesnt have to stand for les paul.. it can stand for.... lesbian porn.