Page 1 of 2
#1
is it easy to learn ... im thinking of picking the language up. i will be taking proper lessons
#4
Oui!
Quote by hightension01


Tell her
"I could be playing this *inserts Job For a Cowboys Doom Cd*
but i'd rather play this *inserts *David Crowder followed by Brewster*"

haha yeah that should work


Quote by Aqua Dementia
richrawr FTW!
#5
Well if you study it shouldn't be that hard, but french has many rules and even more exceptions on those rules.
Quote by imdeth
Penises look much better than vaginas in my opinion. A vagina looks like an axe wound.
#6
it's not that hard actually, once you get the grammar structures down pat, it's fairly easy, and French words are very similar to English ones
Last.Fm

“If there was anything that depressed him more than his own cynicism, it was that quite often it still wasn't as cynical as real life.”
― Terry Pratchett

qft...



Jeremy Clarkson is a knob.
#7
Quote by petrina_678
is french easy to learn?
Yeah, the trick is to not get all slobbery.
And it sometimes offends people if you do it in public.



Come on back to my place, and I'll teach you. :]
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
#8
It's a latin-based language, so it isn't terribly difficult.

Depends on how quickly you pick up on it.
Back to the classic avatar.

Quote by KISSguitarist
You are the best writer ever Graybass. Sig me for that. But i love you! You should make a book!

Quote by Phil_Bass_Boy
Jesus christ, your avatar is the best I have seen in my life.

Quote by mh400nt
Graybass_20x6 has a better avatar than you
#10
Quote by SomeoneYouKnew
Yeah, the trick is to not get all slobbery.
And it sometimes offends people if you do it in public.



Come on back to my place, and I'll teach you. :]



at this point im not sure what you are talking about.... or maybe i do....


*runs away *
#11
Quote by petrina_678
at this point im not sure what you are talking about.... or maybe i do....


*runs away *




SYK meant French, as in French kiss
Last.Fm

“If there was anything that depressed him more than his own cynicism, it was that quite often it still wasn't as cynical as real life.”
― Terry Pratchett

qft...



Jeremy Clarkson is a knob.
#12
Quote by petrina_678
at this point im not sure what you are talking about.... or maybe i do....


*runs away *
lol

Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
#13
Quote by Carswell98


SYK meant French, as in French kiss



hence resulting in me running away .....
#14
Quote by petrina_678
hence resulting in me running away .....

But you came back.


... I knew you would.
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
#16
halikan?
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
#18
Sorry, I don't know why I thought you would have known tagalog. >.<

Chinese?

近义词 ?
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
#19
no it's not that hard...I had it for 5 years in school but was glad when I got rid of it...eventually I was just bad at it....in the beginning I was really good...you just have to keep at it...which is what I didn't do, and you can learn it....it's very hard to understand native speakers though when you hear them talking to one another

edit: the grammar is not too difficult once you get used to it...I'm german so I'm used to difficult grammar
#20
Quote by SomeoneYouKnew
Sorry, I don't know why I thought you would have known tagalog. >.<

Chinese?

近义词 ?



oh noes!!!! chinese!!!!!!!! ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh
i've been failing that since FOREVeR!!!!


you speak chinese?!?!
#21
If you are going to be commited and practice regularly, then not overly, its latin based so you have alot of the skills already (presuming you are an english speaker).
#22
Quote by petrina_678
oh noes!!!! chinese!!!!!!!! ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh
i've been failing that since FOREVeR!!!!


you speak chinese?!?!
hehehe ... nah, I looked it up, on line.



Quote by Feischti
no it's not that hard...I had it for 5 years in school but was glad when I got rid of it...eventually I was just bad at it....in the beginning I was really good...you just have to keep at it...which is what I didn't do, and you can learn it....it's very hard to understand native speakers though when you hear them talking to one another

edit: the grammar is not too difficult once you get used to it...I'm german so I'm used to difficult grammar
I would think the grammar would easier than English.
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
#23
Quote by SomeoneYouKnew


I would think the grammar would easier than English.


isn't german more related to English than french?
Last.Fm

“If there was anything that depressed him more than his own cynicism, it was that quite often it still wasn't as cynical as real life.”
― Terry Pratchett

qft...



Jeremy Clarkson is a knob.
#24
Quote by SomeoneYouKnew
hehehe ... nah, I looked it up, on line.



I would think the grammar would easier than English.


Ehhh. Yes and no. Completely different in placement than English, so knowing English, it's confusing. Otherwise...it's alright.
Back to the classic avatar.

Quote by KISSguitarist
You are the best writer ever Graybass. Sig me for that. But i love you! You should make a book!

Quote by Phil_Bass_Boy
Jesus christ, your avatar is the best I have seen in my life.

Quote by mh400nt
Graybass_20x6 has a better avatar than you
#25
Quote by SomeoneYouKnew
hehehe ... nah, I looked it up, on line.






so erm WTF is 近义词 supposed to mean?!??!?!?! OMG!
#26
^
It means kiss!


I meant I thought the grammar in French would be easier than English (or German).

Probably similar in structure to Spanish and Italian?
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
#27
Quote by SomeoneYouKnew
I meant I thought the grammar in French would be easier than English (or German).

Probably similar in structure to Spanish and Italian?


yeah, those 3 are all very latin based
Last.Fm

“If there was anything that depressed him more than his own cynicism, it was that quite often it still wasn't as cynical as real life.”
― Terry Pratchett

qft...



Jeremy Clarkson is a knob.
#28
Quote by SomeoneYouKnew
I meant I thought the grammar in French would be easier than English (or German).

Probably similar in structure to Spanish and Italian?


As far as I know, yeah. All three are Romance languages, so they share similarities in Latin bases.
Back to the classic avatar.

Quote by KISSguitarist
You are the best writer ever Graybass. Sig me for that. But i love you! You should make a book!

Quote by Phil_Bass_Boy
Jesus christ, your avatar is the best I have seen in my life.

Quote by mh400nt
Graybass_20x6 has a better avatar than you
#29
french is very similar to italian and spanish. It is also a little bit similar to english but not really german. Like any language, learn some grammar, like:

I am, I have

and then learn lots of words and french should be fine. The accent isn't too much of a problem, in my opinion, go for it!
#30
Quote by SomeoneYouKnew
^
It means kiss!

.... it DOES NOT....

seriously ... i does not really mean anything that make sense.....

LOL
#31
Je ferai à amour doux vous toute la nuit. J'aime.
Back to the classic avatar.

Quote by KISSguitarist
You are the best writer ever Graybass. Sig me for that. But i love you! You should make a book!

Quote by Phil_Bass_Boy
Jesus christ, your avatar is the best I have seen in my life.

Quote by mh400nt
Graybass_20x6 has a better avatar than you
#32
Quote by graybass_20x6
Je ferai à amour doux vous toute la nuit. J'aime.


tu es sale type, toi!
#33
Quote by metallinutter
tu es sale type, toi!


And to think I used a translator for that. Great fun. Was it accurate at all?
Back to the classic avatar.

Quote by KISSguitarist
You are the best writer ever Graybass. Sig me for that. But i love you! You should make a book!

Quote by Phil_Bass_Boy
Jesus christ, your avatar is the best I have seen in my life.

Quote by mh400nt
Graybass_20x6 has a better avatar than you
#34
Quote by metallinutter
french is very similar to italian and spanish. It is also a little bit similar to english but not really german. Like any language, learn some grammar, like:

I am, I have

and then learn lots of words and french should be fine. The accent isn't too much of a problem, in my opinion, go for it!
Sounds cool!

Quote by petrina_678
.... it DOES NOT....

seriously ... i does not really mean anything that make sense.....

LOL

Sorry. I guess that translation program is bad.

Here. Learn some French: Je veux vous embrasser.

EDIT:
Quote by graybass_20x6
And to think I used a translator for that. Great fun. Was it accurate at all?

Sounds a bit forward.
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
Last edited by SomeoneYouKnew at Mar 31, 2008,
#35
It's not hard
Proud member of the UG Hate Crew

Laguna Loire of the Final Fantasy Elites - PM metacarpi, Ichikurosaki, Gallagher2006, or Deliriumbassist to join!
#36
HAHAAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAAHHHA

...

The thing with french is, if you want to learn it as easy as possible you must work in a way that uses as little "translating to your first language" as possible, it differs to much from english in structure anyway.
#37
Quote by SomeoneYouKnew
EDIT:

Sounds a bit forward.


I've always been a sixty second assassin.

Quote by SomeoneYouKnew


Here. Learn some French: Je veux vous embrasser.


Vous êtes un opérateur lisse, monsieur. Mes intentions sont parlées trop rapidement.
Back to the classic avatar.

Quote by KISSguitarist
You are the best writer ever Graybass. Sig me for that. But i love you! You should make a book!

Quote by Phil_Bass_Boy
Jesus christ, your avatar is the best I have seen in my life.

Quote by mh400nt
Graybass_20x6 has a better avatar than you
#38
Petrina, what languages have you already studied?
Meadows
Quote by Jackal58
I release my inner liberal every morning when I take a shit.
Quote by SK8RDUDE411
I wont be like those jerks who dedicate their beliefs to logic and reaosn.
#39
IMo you should learn German or spanish.
R.I.P Jon Lord, Rory Gallagher and Jimi!
#40
Quote by SomeoneYouKnew
Petrina, what languages have you already studied?

erm english ... and chinese.....
i learn chinese in school but im a total failure at it.......... it sucks

anyways i cant really read or write chinese but i can speak it

edit: i can also understand vietnamese but i cant read or write it. i have not studied vietnamese just picked it up from here and there
Page 1 of 2