#1
hey guys,
if i leave my guitar in drop c for a day or two at a time will it warp my neck.. or cause the truss rod to change etc.?
New Playlist On My Profile

Quote by chll
i think she's a horny type girl

cuz 1 tym io remember she asked me to kiss her
#2
Really depends on your strings... But unless they were 9's or thinner lol... I don't think it would warp.......
#3
If your strings are heavy gauged you will be fine.

If you're worried just retune it after playing?
Quote by Last_Serenade
dimebag put as much emotion in to 9/10 of his solos as hitler showed when putting jews in syanide showers.

Quote by P-Laverty
QUESTION! Does emo porn have blood everywhere from wrist wounds?

Quote by Dabey
HAHA U IS TEH EMOZORZ

no but seriously, HAHA U IS TEH EMOZORZ
#4
Quote by Jdwannabe
If your strings are heavy gauged you will be fine.

If you're worried just retune it after playing?


yeah thats what ive been doing it just takes a little extra time lol... btw im using .9's light top heavy bottoms, so the E, A and D strings are from the .10 gauge
New Playlist On My Profile

Quote by chll
i think she's a horny type girl

cuz 1 tym io remember she asked me to kiss her
#5
Quote by BFMVrrule
yeah thats what ive been doing it just takes a little extra time lol... btw im using .9's light top heavy bottoms, so the E, A and D strings are from the .10 gauge



I would have thought you will be fine then, the tops might be a problem I doubt it though. Try it for 2 days, go to standard and check nothings happened?
Quote by Last_Serenade
dimebag put as much emotion in to 9/10 of his solos as hitler showed when putting jews in syanide showers.

Quote by P-Laverty
QUESTION! Does emo porn have blood everywhere from wrist wounds?

Quote by Dabey
HAHA U IS TEH EMOZORZ

no but seriously, HAHA U IS TEH EMOZORZ
#6
No it won't warp your neck in the immediate future, but if you plan to keep it in drop tuning make sure you're using heavy strings, and adjust the truss a little to keep the neck straight.

Better still, play in standard tuning....
#7
i dont know if id want to risk it.. because im not really savvy with innotation/truss rod and stuff like that and the closest store that could fix that is 2.5 hours away
New Playlist On My Profile

Quote by chll
i think she's a horny type girl

cuz 1 tym io remember she asked me to kiss her
#8
Quote by kyle62
No it won't warp your neck in the immediate future, but if you plan to keep it in drop tuning make sure you're using heavy strings, and adjust the truss a little to keep the neck straight.

Better still, play in standard tuning....


i do most of my playing in standard tuning its just when i want to learn songs from different bands
New Playlist On My Profile

Quote by chll
i think she's a horny type girl

cuz 1 tym io remember she asked me to kiss her
#11
Nope.
Heads will roll. Throats will be slit. Blood will flow like springs of water.