#1
Hi all,

Im new to this site.

i have a ProMartin acoustic guitar. It was a gift that i had for more than 10 years.

id like to know some history about it. About the guitar maker and its value in today's maket.

Perhaps an expert can advise more on this particular model. I have attached some pictures below for your viewing.











Thanks for looking. All comments are welcome

Cheers
#3
Quote by PabloGilberto
No idea of the value, but its gorgeous!

...bit raggedy though, which is a shame.


yes it is pretty raggedy. didnt really take care of it. i intend to do some restoration. thanks for the comment! i think rather sweet looking too.
#5
well its a jap ill tell you that.
other than that i dont know much about it its not a real martin its just a copy.
and being that its just a copy i dont think it would be much.
its looks like real solid woods so id say it could sell for like 300-400 maybe more id invest some money on making it sound bettor you could take it to a luth and see what the thinks.
if you think its lacking in tone i know some people sand the bracing to get a better tone.
#6
that top has a lot of runout as well not the worst thing in the world but not a quality highly desired in a solid acoustic guitar. is there any particular reason why its not strung up i wouldnt leave it that way for long. if you listen real close to the soundhole the guitar should be whispering PLAY ME. kinda like a seashell but way cooler.
#7
1. that guitar top has a lot of runout in it. 2 why is it not strung and has it been that way long? i am agreeing with the kid (wow) i dont beleive it is worth an extreme amount of money but if it plays nice and sounds nice that is all that matters.
#9
thanks guys for the comments.

i didnt string it up or did anything coz, i was just plain lazy. stuffed in the guitar bag and left in the store. tho many a time i was told to do so, i never really got around to do it.

I did bring over to luthermusic works over here to see what can be done. They dont know much about a ProMartin and couldnt tell if its gonna sound good too until its strung up.

Perhaps it could be worth 300-400 maybe. or even more. id probably have to invest a good 200 over bucks to fix this up. not sure if its gonna be worth at the end of it all.

Still open to comments and advise...

thanks!
#11
Quote by Sauron1606
thanks guys for the comments.

i didnt string it up or did anything coz, i was just plain lazy. stuffed in the guitar bag and left in the store. tho many a time i was told to do so, i never really got around to do it.

I did bring over to luthermusic works over here to see what can be done. They dont know much about a ProMartin and couldnt tell if its gonna sound good too until its strung up.

Perhaps it could be worth 300-400 maybe. or even more. id probably have to invest a good 200 over bucks to fix this up. not sure if its gonna be worth at the end of it all.

Still open to comments and advise...

thanks!

Bridge pins, tuners, and strings do not total to $200. Do it yourself. All those things are drop-in installation.
Sincerely, Chad.
Quote by LP Addict
LP doesnt have to stand for les paul.. it can stand for.... lesbian porn.
#12
Quote by Chad48309
Bridge pins, tuners, and strings do not total to $200. Do it yourself. All those things are drop-in installation.


Yeah Chad, they dont total tht much. theres more to be done than fixing up parts eg: bridge replacement. it is screwed in not glued on. dont ask who screwed the bridge, i got it the way it is.

there is also a deep gash on the headstock too. like some tried to dig a hole into the wood to and removed a rusted machined head.

there are other dents here and there too. the price quoted was more on restoration.

Oh yeah btw, i maybe new on this site, but ive been playing the guitar before the age of internet.

thanks still... i might just drop the idea of restoration. fix up whatever and sell it if i can.

thanks all for the comments and ideas.

cheers