#1
This is the new SG i got recently, should be ariving next week. I thought it was a good deal. I didnt have much to spend on it since it was a gift for graduating basicly. so it was free. and a snap at £300 i think. Considering the Price of EMG pups alone, the sort of hardware its packing and the quilted maple... awesome tone machine. Yeah its an Epi but so what, i mean ive been playing a 14 year old LP standard goldtop for the last 3 years, not bad considering the price.

what do you guys think ?

i play general metal, rock, alot of heavyer tones and drops. next thing on the list is amps.

one thing i thought id mention having the same set up for the last 3 years, and it not beign the best one at that, is that you CAN get a decent tone out of an MT-2 haha

thanks


#2
Quote by Mega Tech
This is the new SG i got recently, should be ariving next week. I thought it was a good deal. I didnt have much to spend on it since it was a gift for graduating basicly. so it was free. and a snap at £300 i think. Considering the Price of EMG pups alone, the sort of hardware its packing and the quilted maple... awesome tone machine. Yeah its an Epi but so what, i mean ive been playing a 14 year old LP standard goldtop for the last 3 years, not bad considering the price.

what do you guys think ?

i play general metal, rock, alot of heavyer tones and drops. next thing on the list is amps.

one thing i thought id mention having the same set up for the last 3 years, and it not beign the best one at that, is that you CAN get a decent tone out of an MT-2 haha

thanks


*fixed*

Very nice. Congrats!

#4
Killer guitar. I tried one, and wish I had one myself.
I NEED TO CHANGE MY USERNAME


  • Agile AL-3XXX Custom Tobacco Sunburst w/ EMG 57/66
  • ESP LTD EC-1000T CTM Black w/ Seymour Duncan Blackouts
  • Jet City JCA100HDM w/ Avatar Contemporary 2x12 Cab
  • Seymour Duncan 805 Overdrive
  • Dunlop OG Crybaby Wah
  • MXR Smartgate
#5
Nice and for £300 its a decent deal and if anyone says get a gibson, then show them the door =)

UG Mods really have no sense of humour.....

#6
You say playing an LP Goldtop, like it's a bad thing. But yeah i've always liked sg's, nice purchase man.
#7
yeah the goldtop wasnt bad hehe, didnt have P90's (why do i still think of submachine guns when ever i see P90?) anyway, its pretty nakard now, need rewireing and new pickups, tuners the works, was gonna cost mroe than £300 was gonan stick bareknuckle nail bombs in it. this looked like a better investment. still might get the LP done at a later date tho, or do it myself XD. My name aint mega tech for nothing lol.
#8
Quote by Mega Tech
(why do i still think of submachine guns when ever i see P90?)


too much COD 4

nice guitar and u can't go wrong with some EMGS
Fender American Special Telecaster
Blackstar HT-5
Wren and Cuff Tall Font Russian
BBE Sonic Stomp
Mojo Hand FX Recoil Delay
Empress ParaEQ
#9
LOL maybe to much time at the gun clubs...meh and yeah cod4 XD LMFAO

u know its actualy an assualt rifle, the americans called it a sub coz they gave it to there fly boys to replace mp5's. its just smaller lol

and its a belgan designed gun...its not really got anything to do with subs or americans...

ultimate guns anyone ?
#10
I personally prefer flamed maple to quilted, and an ebony fretboard to rosewood (especially on a black guitar),

but other than that, it looks pretty sweet.
#11
Nice dude, I was about to pull the trigger on one a while back, but I realized I don't play enough metal for EMGs

Edit: One of the features that was really attractive to me was the pearl knobs.
#15
I tried one at GC last weekend. The neck felt... weird. It's not smooth enough on the back. Although, I love everything else about it.
U-G Profile

Gear:
Seagull S Series Acoustic
Ibanez RG2EX1
DigiTech Grunge Distortion Guitar Effects Pedal
DigiTech Hardwire Series TL-2 Metal Distortion Guitar Effects Pedal
1980 Fender Vibro Champ (Weber Speaker, 6L6)
#16
i have a epi sg as of now but the standard pups sound like **** and i wanna get some pups put in. Tell me how it sounds when u get it i dont know if its worth it to put emgs in a $400 guitar.
#18
I have to say, I played Epiphone SGs, and I've played a Gibson SG Firebrand and I have to say I don't like how they play or feel, but congrats though, I bet it'll sound killer with those EMGs.
RULE BRITANNIA
#19
That was the smallest pic you could find???
I have a sig!

Quote by caskettheclown
... ive seen a dog do that once, he was trying to lick his nuts and farted real loud on his face....it sounded like a human fart. now he looks like he has down syndrome for some reason.


#20
They seem like excellent guitars for the money.

Where in England are you? IF you really don't like that Goldtop maybe I could help you out :P
Ibanez PGM301
Ibanez GRG170DX
Fender Telecaster MiJ - 1986
Swing T-Through

Ibanez TS9DX
Sovtek Small Stone - c.1985
EHX Big Muff
Kimbara Wah - c.1974
Boss GE-7

Orange Rocker 30 Combo

http://www.myspace.com/paythelay
#21
Lovely guitar, im saving up to buy the LP version.
Quote by Demonazzz
I prefer barbed wire strings. I find I can get the most br00t41 tonez with it.