Hi, Uhhmm.... I own this Fender Lead III.
I love the sound/pickups, body and neck...BUT!
I hate the color. And now when I got money I wonder.
What would it cost to fix it into Cherry red.
That is what I would think about to get it into.
But Please give color tips (Y)
I live in Sweden .. but briefly i'm wondering what It would cost .. and what color you would recommend. Want it to look close to a punk guitar.

I'm to lazy to fix a camera so here is a vid*
http://uk.youtube.com/watch?v=44HGsYAs144

Cheers!
Du kan ju inte ta bort den där fina bursten. :O
Sälj den till mig istället!!! Letar som f*n efter en Fender Lead för vettigt pris, förra året såg jag några för 2500:- nu har jag sett två till den ena för 8000:- och den andra för 7000:-. Undrar varför priset gått upp så, dom kostade ju trotts allt runt 3-tusenlappen nya.

När du säger cherry red så antar jag att du menar att färgen ska vara transparent som på en Gibson SG tex. Isf är det inte alls svårt faktiskt: Slipa bort lacken, ha en bra slipmaskin och även en sån där rund slipgrej till en borr så att du kan slipa insidan av hornen. När du slipat bort lacken och fått en fin yta på trät så är det bara att pensla på Mahognyröd lackbets, efter det så tar du klarlack som du antingen spreyar på eller penslar och sist så köper du en polerdyna till slipmaskinen och polerpasta och polerar så att den får en jämn och glansig yta. Så enkelt är det
Empty tankard! Empty Tankard!
Quote by oakn
Du kan ju inte ta bort den där fina bursten. :O
Sälj den till mig istället!!! Letar som f*n efter en Fender Lead för vettigt pris, förra året såg jag några för 2500:- nu har jag sett två till den ena för 8000:- och den andra för 7000:-. Undrar varför priset gått upp så, dom kostade ju trotts allt runt 3-tusenlappen nya.

När du säger cherry red så antar jag att du menar att färgen ska vara transparent som på en Gibson SG tex. Isf är det inte alls svårt faktiskt: Slipa bort lacken, ha en bra slipmaskin och även en sån där rund slipgrej till en borr så att du kan slipa insidan av hornen. När du slipat bort lacken och fått en fin yta på trät så är det bara att pensla på Mahognyröd lackbets, efter det så tar du klarlack som du antingen spreyar på eller penslar och sist så köper du en polerdyna till slipmaskinen och polerpasta och polerar så att den får en jämn och glansig yta. Så enkelt är det

Tack för allt.. dock är jag inte händig ... så jag ska fråga nån butik här i gbg om de vet ett bra ställe att gå till... anyway så säljer jag det tyvärr inte Älskar ljudet. Köpte den på MUG för 5000 kr förra vintern. Tycker det var fett värt.