#1
So i just wanna know how metallica get this badass very dry sounding clean tone in one, nothing else. sanitarium.

Whats gear did he used ?

Thanks
There's No School like Old School.

So yeah, i'm getting active again on this fucking website.

FACEBOOK
#4
Really ? Shit i though he used a some kind of fender.

O well that nice to know :P
There's No School like Old School.

So yeah, i'm getting active again on this fucking website.

FACEBOOK
#5
He used a jazz amp, but my fender bassman nail's those tones, with an CE-3 infront of it for the chorus.
Guitars:
Gibson Les Paul Standard
Gibson Explorer New Century
Gibson RD Artist
Fender American Standard Telecaster

Amps:

Framus Cobra
Marshall JCM800 2203 - 1960A

Pedals:

Crybaby 535Q
Rockbox Boiling Point Overdrive
#7
In the studio he used a Fender, for cleans.

I believe it was a Twin... not sure though.
#8
Quote by Delanoir
In the studio he used a Fender, for cleans.

I believe it was a Twin... not sure though.

Twin is kinda too bassy.

Blackface anyone ?
There's No School like Old School.

So yeah, i'm getting active again on this fucking website.

FACEBOOK
#10
The jazz chorus came along during the black album.

Still then, for Nothing Else Matters, a plethora of gear was used, an orchestra, and god knows what else. He was using an acoustic, a jazz hollowbody, les paul, and i dunno what else.
Major of 7 String Legion 7 > 6

Carvin DC747
Ibanez RG2228
Schecter Avenger Custom Shop
and my baby....
Gibson Explorer Studio
#11
roland jc-120?
Gibson Les Paul Custom
Fender American Tele

F/S:
Orange Rockerverb 50
Orange PPC412