Page 1 of 2
#1
http://guitars.musiciansfriend.com/product/Hughes-Kettner-Statesman-Series-STM-Dual-EL34-50W-Tube-Guitar-Amp-Head?sku=603000

its my first tube head, ive had stacks before but theyve been solid state, soo i donno if that makes a difference

id never heard of hughes and kettner before, but it seems legit and decent, i head some sound clips that sound good, also i most likely have no way of playing these before i buy them

or

http://guitars.musiciansfriend.com/product/Engl-Classic-50W-Guitar-Amp-Head?sku=481521

ive heard good things about engls but i really have never played one and i donno if its from legit sources

also i play mostly sixties and seventies stuff and very blues inflenced thing, even some like fukcing blues blues, like beyond blues blue like deeeeeeeep dark blue lol sorry but seriously


any other suggestions, i was looking at vox, but i donno if its really the sound im lookin for

also, i do like marshalls, but its a bitch to get a hold of old ones, but i might be able to get a jpm if i have the money eventually so whatever help you could give thanks
#2
To the best of my knowledge, Engl heads are more of a high-gain option and as such probably aren't best suited for blues... but wait until someone with more experience confirms/disproves it...
Quote by sargasm
There are no genres in metal that end with "core."
#4
I heard a clip of the Hughes and Kettner Switchblade 100 the other day, and I was in awe over the tone I heard. It was AMAZING, so I assume this is just a step up from that.

Also, check out a VOX AC30...could be good for 60's and 70's kinda music. Personally, I would go with the Hughes and Kettner because of the variety of tones you can get out of it. Hope this helps!
#6
Quote by GNRjungle87
I heard a clip of the Hughes and Kettner Switchblade 100 the other day, and I was in awe over the tone I heard. It was AMAZING, so I assume this is just a step up from that.

Also, check out a VOX AC30...could be good for 60's and 70's kinda music. Personally, I would go with the Hughes and Kettner because of the variety of tones you can get out of it. Hope this helps!

eh i looked at that, and i didnt really like the vox, i never played one but ive heard them like in person and they just dont strike a good note(shitty pun type thing intended haha) with me lol, ya, the custom class H+K seemed bit too expensive and not the versitality that i want, but the pro class amps seemed like they would be great, and i heard the sound clips and thought it was great haha so now im stuck between the engl and that


Quote by forsaknazrael
Do you already have a cab, then?

So you play like...blues rock...then. How much gain do you use, though?
I'm assuming your budget for a head (assuming you have a good cab) is 1500.



ya i have a decent cab(marshall) and kinda blues rock, i play a lot of different stuff, i can go from like allman bros or bb king to sabbath ya know so it needs to be decently versitile, budget ya id like to keep it around 1500 at the most lol, but 100 bucks shouldnt make too much of a difference in my desicion
Last edited by eberg2 at Oct 9, 2008,
#7
Quote by eberg2
eh i looked at that, and i didnt really like the vox, i never played one but ive heard them like in person and they just dont strike a good note(shitty pun type thing intended haha) with me lol, ya, the custom class H+K seemed bit too expensive and not the versitality that i want, but the pro class amps seemed like they would be great, and i heard the sound clips and thought it was great haha so now im stuck between the engl and that


ya i have a decent cab(marshall) and kinda blues rock, i play a lot of different stuff, i can go from like allman bros or bb king to sabbath ya know so it needs to be decently versitile, budget ya id like to keep it around 1500 at the most lol, but 100 bucks shouldnt make too much of a difference in my desicion


What Marshall cab do you have?

And I still recommend the Hughes and Kettner BTW.
#8
What kind of Marshall cab? Not all Marshall cabs are good.

Well, my all time favorite Marshall toned amp is a Splawn Quick Rod. It's a bit above your budget, brand new, but it's a great amp. It can go from Plexi to JCM800 on steroids to JCM800 on crack! Probably more gian you need, though.
Maybe check out the Competition? 1550, brand new. It's a single channel amp, but it cleans up very nicely.
#9
Quote by GNRjungle87
What Marshall cab do you have?

And I still recommend the Hughes and Kettner BTW.



haha i now what your gonna say if you havent played through it, but the MG lol

its the only thing about that amp that sounds good haha, honestly ive tried i think a behringer cab with an MG head(urgh) and i think a mesa cab(maybe im not sure haha) , but the marshall one is the only one it sounds anywhere near uncrappy wiht

and if you turn the eq all the way down and just have volume it sounds good compared to other cabs


Quote by forsaknazrael
What kind of Marshall cab? Not all Marshall cabs are good.

Well, my all time favorite Marshall toned amp is a Splawn Quick Rod. It's a bit above your budget, brand new, but it's a great amp. It can go from Plexi to JCM800 on steroids to JCM800 on crack! Probably more gian you need, though.
Maybe check out the Competition? 1550, brand new. It's a single channel amp, but it cleans up very nicely.



looked at them , i dont like splawns, too much gain and too mordern sounding for me, haha, i dont need it on steriods or crack, maybe some weed or coke lol but i dont really like them anyways, i do like the two channel thing, it makes playing ver simple haha thanks thoe
Last edited by eberg2 at Oct 9, 2008,
#11
Quote by forsaknazrael
Yeck. The speakers in that thing are quite crappy, and it's constructed from MDF...just poor quality; not sturdy at all.


True, but a new head will make more of a difference then a new cab. TS can always upgrade the cab later, even if it's just a temporary replacement such as an Avatar or something.
#12
Quote by forsaknazrael
Yeck. The speakers in that thing are quite crappy, and it's constructed from MDF...just poor quality; not sturdy at all.

haha


then maybe after i get my head ill start the search for a new cab or new sspeakers

im pretty sure it has them celestion 30s?? in it, im not entirely sure i know where i bought it from gave me an option between those and somethin else i forget what, but o well the cab will come next, right now im worried about tone and i want to try out some tubes
#13
I agree that the MG cabs are the best thing about MGs, especially if they've had the speakers swapped. Even so, they're not gonna do the tone from an ENGL or a H+K justice. Why not sell that cab, save a bit and get a slightly cheaper head with a better cab?
Quote by Cathbard
If all you had to go on was the forum you'd think a Decimator could cure noise caused by dodgey stage lighting and restock the ocean's population of sperm whales
#14
Quote by shadow__666
I agree that the MG cabs are the best thing about MGs, especially if they've had the speakers swapped. Even so, they're not gonna do the tone from an ENGL or a H+K justice. Why not sell that cab, save a bit and get a slightly cheaper head with a better cab?

lol ive been lookin at heads for over 2 months now and these are the only two that i think will give me 100% of what i want, and for heads id say 1500 aint bad lol, plus cabs are a lot easier to find used and i can get them for real cheap off of some people around here haha
#15
I say the Competetion would be good.


but a ceriatone plexi would be great to
Quote by gregs1020
Brett has been saving for a splawn for 4 years
countries have been toppled in the time it's taking, revolutions won got a black pres

yawn


Quote by bubb_tubbs
When he finally gets one it'll probably be televised like the Berlin Wall coming down.
The end of an era
#16
Quote by Bostonrocks
I say the Competetion would be good.


but a ceriatone plexi would be great to



what the hell is a competiont, and eh on the ceriatones, i coudnt find them at any shops around here and i coulndt find any sound clips that you at least couldnt tell were edited a lot
#17
sorry the splawn competition.

the ceriation plexi is just what it says a plexi find a plexi or clips of it and thats what it sounds like
Quote by gregs1020
Brett has been saving for a splawn for 4 years
countries have been toppled in the time it's taking, revolutions won got a black pres

yawn


Quote by bubb_tubbs
When he finally gets one it'll probably be televised like the Berlin Wall coming down.
The end of an era
#18
Quote by Bostonrocks
sorry the splawn competition.

the ceriation plexi is just what it says a plexi find a plexi or clips of it and thats what it sounds like



o i dont like splawns, they just arent my style, and i dont like just vintage voiced amps, i like vintage amps no like vintage modern bullshit lol

thakns thoe
#19
wow you're picky.


the ceriatone plexi is better then any other plexi (imo) other than the OLD marshalls and a coulple of other VERY high end clones.

the splwans are JCM800/plexis and do it better then marshall also
Quote by gregs1020
Brett has been saving for a splawn for 4 years
countries have been toppled in the time it's taking, revolutions won got a black pres

yawn


Quote by bubb_tubbs
When he finally gets one it'll probably be televised like the Berlin Wall coming down.
The end of an era
#20
Quote by Bostonrocks
wow you're picky.


the ceriatone plexi is better then any other plexi (imo) other than the OLD marshalls and a coulple of other VERY high end clones.

the splwans are JCM800/plexis and do it better then marshall also



lol ya, i dont really **** around when it comes to a lot of money lol, some might call it greed or being cheap, but this is something thats gotta last me a while haha

lol i can probaly find myself a nice 70s or late 60s marshall on ebay or around where i live, but its going to be expensive, and the jcm 800 is way to high gain for what i need
#21
how much are you looking to spend
Quote by gregs1020
Brett has been saving for a splawn for 4 years
countries have been toppled in the time it's taking, revolutions won got a black pres

yawn


Quote by bubb_tubbs
When he finally gets one it'll probably be televised like the Berlin Wall coming down.
The end of an era
#22
around 1500 at most haha

im not lookin for a cheapy, but im also not looking for like the best thing to hit the amplifier world since jim marshall was born, i also like the sound of fender twin reverbs if that widens it up a bit haha
#23
Quote by gregs1020
Brett has been saving for a splawn for 4 years
countries have been toppled in the time it's taking, revolutions won got a black pres

yawn


Quote by bubb_tubbs
When he finally gets one it'll probably be televised like the Berlin Wall coming down.
The end of an era
#24
Quote by Bostonrocks



illl look into the second one, i dont much like buyuin off ebay, but if worse comes to worse thanks man, but what does anyone else think abou the 2 i picked
#25
of those two the H&K would be the best
Quote by gregs1020
Brett has been saving for a splawn for 4 years
countries have been toppled in the time it's taking, revolutions won got a black pres

yawn


Quote by bubb_tubbs
When he finally gets one it'll probably be televised like the Berlin Wall coming down.
The end of an era
#26
Quote by eberg2
o i dont like splawns, they just arent my style, and i dont like just vintage voiced amps, i like vintage amps no like vintage modern bullshit lol

thakns thoe

...Have you tried a Splawn?
They do Plexi-based blues rock very well. They're great for classic rock, but can also get more modern, with their JCM800 gear.
#27
but he doesn't like em' I tried forsaknazrael
Quote by gregs1020
Brett has been saving for a splawn for 4 years
countries have been toppled in the time it's taking, revolutions won got a black pres

yawn


Quote by bubb_tubbs
When he finally gets one it'll probably be televised like the Berlin Wall coming down.
The end of an era
#28
lol thansk to everyone, im gonna ask around abit more and narrow it down compltetly, if i ever get a job ill probaly wind up getting both, i love buyin expensive stuff lol
#29
If you're in a position where you can buy both, get a Bogner Shiva. There is nothing that amp can't do.
Quote by Cathbard
If all you had to go on was the forum you'd think a Decimator could cure noise caused by dodgey stage lighting and restock the ocean's population of sperm whales
#32
Quote by forsaknazrael
^Haha, yeah, that confused me.


Well, it's possible he never tried them. It's not like they're in every shop, you know.

+2 - It's so hard to pick amps off of clips. It's the Forrest Gump box of chocolates thing. If you didn't like the Vox, you probably won't like the Marshall. (Altho we would.) So I'm thinking something American voiced. Have you tried any Fender heads or can you?
Of the two you chose, I have not played either. I do own a H&K tube amp, but it is very modern voiced and likely not similar to the Statesman. Could be but I doubt it. I'm thinking a Fender or Musicman head with a Keeley modd'd blues driver for everything shy of the Sabbath. (Altho at volume it may pull it off pretty well - never tried).
I wondered why the frisbee was getting bigger, then it hit me.
#33
Quote by mcrfobtai
You don't like vintage voiced amps but you play 60's and 70's music?



ya i worded that really badly lol, i dont like reiusues i guess or like modded versions of the original vintage amp, i like purely the just vintage amp, not like a vintage switch and then a modern switch on chanell 45 or whatever

just litterlly the original amps design from like whenever it was made


Quote by gregs1020
+2 - It's so hard to pick amps off of clips. It's the Forrest Gump box of chocolates thing. If you didn't like the Vox, you probably won't like the Marshall. (Altho we would.) So I'm thinking something American voiced. Have you tried any Fender heads or can you?
Of the two you chose, I have not played either. I do own a H&K tube amp, but it is very modern voiced and likely not similar to the Statesman. Could be but I doubt it. I'm thinking a Fender or Musicman head with a Keeley modd'd blues driver for everything shy of the Sabbath. (Altho at volume it may pull it off pretty well - never tried).


i like marshalls thoe, i would love maybe a late 60s marshall or early 70s, but theyre way to hard to find and pretty expensive, but i dont like vox(i donno im weird with certain things and sounds) but i wouldnt wanna do the other that you suggested cus i dont wanna have to go buy a head then go upgrade it and then buy pedals and shit, its really not worth it to me
#34
For about $1500 or less you can find a JMP50 head. Seen them from time to time - or just get a clone as others have suggested. Many are better or at least as good as the originals. Good luck, and you ARE allowed to be picky, it's your hard earned cash.
I wondered why the frisbee was getting bigger, then it hit me.
#35
Quote by eberg2
ya i worded that really badly lol, i dont like reiusues i guess or like modded versions of the original vintage amp, i like purely the just vintage amp, not like a vintage switch and then a modern switch on chanell 45 or whatever

just litterlly the original amps design from like whenever it was made


i like marshalls thoe, i would love maybe a late 60s marshall or early 70s, but theyre way to hard to find and pretty expensive, but i dont like vox(i donno im weird with certain things and sounds) but i wouldnt wanna do the other that you suggested cus i dont wanna have to go buy a head then go upgrade it and then buy pedals and shit, its really not worth it to me

Hate to burst your bubble, but no vintage Marshall is really going to do BB King, Allman Bros, AND Black Sabbath without some voicing switch or pedals.
#36
that engl actually sounds very, very vintage. it's kind of a tweed fender tone (but with two channels). it's a nice amp, but if i were after that kind of tone, I'm not sure if i'd get one or not- there are a lot of options from companies which specialise in the more vintage end of things (as already said, engl very much specialises in the high-gain end of things). It might be 100% psychological, but when i tried one, even though i quite liked it, I kind of had the feeling that engl should stick to high gainers... as i said, though, could be psychological.

Haven't tried that model of H&K, but they're a respected amp brand. they do seem to have quite a unique tone, though, it'd be best if you could try it first.

the other thing i'd say is that since you're in the USA, USA-made brands will offer much better value than European brands like Engl and H&K; don't get me wrong, if you try everything you can and prefer the engl, or H&K, by all means get one- just be aware that US-based companies may offer amps with a similarly high level of tone and features for quite a bit less money. Here in europe, for example, it's reversed with a premium having to be paid for the USA-made stuff.

Take a look into stuff like Dr Z, Victoria, Carr, Rivera, etc. etc., probably a bunch I've forgotten too (I haven't tried all of those, they're rare over here).
I'm an idiot and I accidentally clicked the "Remove all subscriptions" button. If it seems like I'm ignoring you, I'm not, I'm just no longer subscribed to the thread. If you quote me or do the @user thing at me, hopefully it'll notify me through my notifications and I'll get back to you.
Quote by K33nbl4d3
I'll have to put the Classic T models on my to-try list. Shame the finish options there are Anachronism Gold, Nuclear Waste and Aged Clown, because in principle the plaintop is right up my alley.

Quote by K33nbl4d3
Presumably because the CCF (Combined Corksniffing Forces) of MLP and Gibson forums would rise up against them, plunging the land into war.

Quote by T00DEEPBLUE
Et tu, br00tz?
#37
http://chicago.craigslist.org/chc/msg/871455545.html Rivera M100, $580.
http://chicago.craigslist.org/chc/msg/870249054.html Dr Z $1500
http://chicago.craigslist.org/wcl/msg/872018370.html Trainwreck clone $1300.

I agree with Dave, we can be quite spoiled.
Edit: Although Dave didn't really say "spoiled", it was my choice of words.
I wondered why the frisbee was getting bigger, then it hit me.
Last edited by gregs1020 at Oct 9, 2008,
#38
I'm an idiot and I accidentally clicked the "Remove all subscriptions" button. If it seems like I'm ignoring you, I'm not, I'm just no longer subscribed to the thread. If you quote me or do the @user thing at me, hopefully it'll notify me through my notifications and I'll get back to you.
Quote by K33nbl4d3
I'll have to put the Classic T models on my to-try list. Shame the finish options there are Anachronism Gold, Nuclear Waste and Aged Clown, because in principle the plaintop is right up my alley.

Quote by K33nbl4d3
Presumably because the CCF (Combined Corksniffing Forces) of MLP and Gibson forums would rise up against them, plunging the land into war.

Quote by T00DEEPBLUE
Et tu, br00tz?
#39
Quote by eberg2
ya i worded that really badly lol, i dont like reiusues i guess or like modded versions of the original vintage amp, i like purely the just vintage amp, not like a vintage switch and then a modern switch on chanell 45 or whatever

just litterlly the original amps design from like whenever it was made


i like marshalls thoe, i would love maybe a late 60s marshall or early 70s, but theyre way to hard to find and pretty expensive, but i dont like vox(i donno im weird with certain things and sounds) but i wouldnt wanna do the other that you suggested cus i dont wanna have to go buy a head then go upgrade it and then buy pedals and shit, its really not worth it to me


Oh, I'm with you 100 percent there. I dislike reissues. Don't get me wrong there are some good ones but there is just so much better in the world of clones. Why drop so much money on a Marshall when there is Ceriatone, Metropolous, Splawn, Roccaforte and so many other better amps?

Some of the best Marshall clones for the price are Ceriatones. Perhaps 1100 for the final total (They're in Malaysia or something so shipping is like 200) and they are very accurate clones that sound amazing.
#40
Get a Ceriatone 18 watt TMB combo.

Or you could go for a ceriatone Bluesbreaker.
Last edited by DerekTheDominoe at Oct 9, 2008,
Page 1 of 2