Poll: Are you a metalhead?
Poll Options
View poll results: Are you a metalhead?
Yes
118 40%
Not at all
92 31%
A bit
86 29%
Voters: 296.
Page 1 of 3
#1
Consider yourselves to be metalheads, or listen to metal lots? Just curious, as most of UG seems to be.

Ibanez SR506BM
Ashdown Little Giant 1000w
Peavey TVX 115+410
A big ass upright

#4
yeah Linkin Park are metal

so I'm a metalhead
Quote by Carmel
You are a redeeming feature for the UG Swedish population.


All-riiight.
#5
I don't consider myself to be a metalhead, I just listen to metal alot more than other types of music. But I do listen to other genres of music.
We ain't pushing the boundaries, we're blowing them up.
We ain't trying to expand the scene, we want the scene to erupt.


#6
I'm a Rasta.Probably the furthest you can get away from a metalhead.

I too have noticed an abundance of metalheads on UG but I would hardly say they are the majority group.
"We must become members of a new race, overcoming petty prejudice, owing our ultimate allegiance not to nations, but to our fellow men within the human community."
- H.I.M Haile Selassie I
#7
yey I was the first to do the poll


but yeh my mate told me that 90% of 4chan are metal heads
Quote by roythereaper
Nice bum >.> <.<
#10
Quote by billybusa
yeah Linkin Park are metal

so I'm a metalhead


*bait*

More like a ... MEATHEAD.

llolololololololo.o.
#11
*Points to sig*
"On this life that we call home
The years go fast
and the days go so slow...

the days go so slow
."
#12
Quote by stratele

but yeh my mate told me that 90% of 4chan are metal heads


I think not...

What they are is a different being entirely...
"We must become members of a new race, overcoming petty prejudice, owing our ultimate allegiance not to nations, but to our fellow men within the human community."
- H.I.M Haile Selassie I
#14
Quote by billybusa
yeah Linkin Park are metal

so I'm a metalhead


Oh lawds.
Quote by DUP3R
I like my women like I like my Pop-tarts : dipped in blood and covered in a gay man's feces.


This sig was too fucking big. Make it smaller next time, chief.
#16
Can I not just be considered a music-head?
Quote by ozzyismetal
Neopowell, that's because you are a pumped-up sex offender.
Quote by Kensai
You're exactly the kind of person who'd have sex in a bar drunk
Quote by Zero-Hartman
You're a terrible, terrible man. This is a new middle for you.

I write things. You can read them.Essay on UK student riots
#18
Quote by IDread
I'm a Rasta.Probably the furthest you can get away from a metalhead.

I too have noticed an abundance of metalheads on UG but I would hardly say they are the majority group.


There is actually a crossover, mainly in the political/social ideas held by both groups, and there are bands that do both styles (Skindred anyone?). But yeah, I see your point. I suppose I tend to stick to the "more metal" forums, so I only get that. Anyway...

EDIT: I mean the political/social ideas on average. Obviously not all rastas believe the exact same things, as is with everybody ever. But I mean the average/most common viewpoints are quite similar.

Ibanez SR506BM
Ashdown Little Giant 1000w
Peavey TVX 115+410
A big ass upright

Last edited by m4l666 at Oct 29, 2008,
#19
I love metal but I dont consider myself a metalhead cuz thats not all I listen to. I have the look with the hair and im always wearing a metal shirt tho.
#21
Quote by billybusa
yeah Linkin Park are metal

so I'm a metalhead


........
.........
..........
...........
............

LOL!!
#22
Not at all really. Not a huge fan of metal.
DRINK APPLE JUICE
O.J. will kill you
#24
Only metal I listen to is Tool and Megadeth on occasion.
"Strangers passing in the street, by chance two separate glances meet, and I am you and what I see is me."
#25
Yeah, I consider myself to be.

I listen to everything from heavy metal, to doom metal, to black metal, and I look like I am as well, so there ya go.
My Last.fm

Quote by \Powerslave/
HelloHalo, I love you.


WHO SEND ALL THESE BABIES TO FIGHT?
#28
thrash til death!!!

NOTHING HURTS BATMAN!

Quote by dannay
what this man says is correct.


Quote by clemm
WHAT IS THE PIT!?!?!!!!!!?!??
--clemm

n00b
#29
Lol, my head is bone!

No, I'm a jazzhead right now, or technohead.
Write your own lyrics or poetry? Post them HERE for a crit.
Follow me on Twitter
#31
i love me some metal, but I always enjoy many other styles.
"We are not concerned with motive, with higher ethics. We are concerned only with cutting down crime-."
#32
i'm not a metalhead cause most of it is crap... but there are some goodies that i love a lot!
Quote by Duff_McGee
Everyone knows that the day the Metallica ends, the world ends.
#33
Quote by pHaKe
i love me some metal, but I always enjoy many other styles.



Nice avatar!

I liked Unquestionable Presence best though, tbh.

Ignore the Piece of Time avatar >_>.
My Last.fm

Quote by \Powerslave/
HelloHalo, I love you.


WHO SEND ALL THESE BABIES TO FIGHT?
#34
Quote by m4l666
There is actually a crossover, mainly in the political/social ideas held by both groups, and there are bands that do both styles (Skindred anyone?). But yeah, I see your point. I suppose I tend to stick to the "more metal" forums, so I only get that. Anyway...

EDIT: I mean the political/social ideas on average. Obviously not all rastas believe the exact same things, as is with everybody ever. But I mean the average/most common viewpoints are quite similar.


I meant musically but whatever.

Although I don't think you are quite on the mark there. I personally quite like metalheads and a fair few of my friends are huge metal fans and fit the stereotype, but my Rastafarian friends don't really see eye to eye with them. In fact neither do I a lot of the time. You are right that there are some big similarities in ideology its just that the important key details of that ideology differ quite drastically.

I took a metalhead friend of mine to a reasoning the other week because he was interested and it didn't go particularly well.
"We must become members of a new race, overcoming petty prejudice, owing our ultimate allegiance not to nations, but to our fellow men within the human community."
- H.I.M Haile Selassie I
#35
well my favorite band is megadeth and i love it, but i also listen to other great types of music, and dont look like a metalhead at all
I'm Steve
#38
im not so fond of metal.. i appreciate the technique and skill required, but it's just not my cup of tea.
Im more into modern prog
My Gear:

Guitars:
Fender Telecaster
Ibanez AX120
'94 Gibson Les Paul Standard

Effects:
Jim Dunlop Crybaby Wah GCB-95
Digitech RP50
Line 6 DL-4

Amp:
Marshall MG100HDFX
#39
Quote by billybusa
yeah Linkin Park are metal

so I'm a metalhead


Quote by Tom_hatton
I like hardcore and metalcore, so I suppose so.


Troll harder.


Metalhead here!
Last edited by Trefellin at Oct 29, 2008,
Page 1 of 3